زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ -

افتتاح آیین مرکز نیکوکاری امام حسن‌مجتبی(ع)واقع در مجتمع تجاری نگین نور

‍ همزمان با میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) آیین افتتاح مرکز نیکوکاری امام حسن‌مجتبی(ع)واقع در مجتمع تجاری نگین نور با حضور مدیر کمیته امداد و خیرین نیک‌اندیش شهرستان نور برگزار شد.

به گزارش سعیده حسینی خبرنگار سرای نور،‍ همزمان با میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) آیین افتتاح مرکز نیکوکاری امام حسن‌مجتبی(ع)واقع در مجتمع تجاری نگین نور با حضور مدیر کمیته امداد و خیرین نیک‌اندیش شهرستان نور برگزار شد.

حبیب الله قلی‌پور در این مراسم گفت: کمیته امداد شهرستان نور ۲۸۰۰ خانوار را تحت پوشش خود دارد که بیشتر آمار مددجویان ما مربوط به خانواده های سالمندان و زنان بی سرپرست که به دلیل فوت و یا جدایی از همسر خود تحت پوشش قرار گرفته اند ، تشکیل می دهد.

 

وی افزود: همچنین کمیته امداد، ۱۱۷ بیمار سرطانی و صعب العلاج ، حدود ۴۷ بیمار زخم بستر ، ۱۵۰ یتیم، ۹۰ خانوار فاقد مسکن ، ۴۰۰ مسکن نامناسب ،همچنین ۲۷۰ دانش آموز و ۳۷ دانشجو را تحت پوشش دارد.

این مسئول تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان نور در طول سال وام کارگشایی جهت رفع نیاز خانواده های تحت پوشش و وام اشتغال که نقطه عطفی در راستای اقتصاد مقاومتی برای خانواده های کم درآمد جهت راه اندازی و یا توسعه مشاغل خانگی است ؛اختصاص می دهد.

مدیر کمیته امداد شهرستان نور خاطرنشان کرد : مراکز نیکوکاری به عنوان پایگاههای مردمی به نیازمندان خدمت کرده و کمیته امداد نیز با آمایش محله به شناسایی نیازمندان هر محل و همچنین افراد توانمند به رفع مشکلات نیازمندان می پردازد که قطعاً اثری ماندگار در محرومیت زدایی و کمک به محرومین در زمینه های مختلف بهداشتی،درمانی،رفاهی،آموزشی ،تجهیزاتی،کمک هزینه خرید جهیزیه بر جای می گذارد.

در ادامه مسئول مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) با ابراز خرسندی از راه اندازی این مرکز اظهار کرد:یکی از اهداف راه اندازی این مرکز نیکوکاری ،جلب اعتماد و افزایش مشارکتهای مردمی و خیرین که خود از بطن مردم هستند ، در کارخیر و کمک به محرومان و نیازمندان است.

 

محمد امین نواب نوری افزود:ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری ،کمک به فقرزدایی و رفع محرومیت ،توسعه خدمت رسانی به محرومان و تکریم آنها و از سوی دیگر توسعه مشارکتهای مردمی ،تعامل و ارتباط سازنده با این مرکز از دیگر اهداف تشکیل مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) می باشد.

وی در ادامه با اشاره به نوع عملکرد مراکز نیکوکاری گفت : باید به سمت خدمات ماندگار و پایدار همچون مسکن، اشتغال،جهیزیه در کنار مباحث معیشتی گام برداشت.

نواب نوری تصریح کرد: برای شناسایی نیازمندان و تشویق خیرین و فرهنگ سازی، رسانه باشیم و برای رفع حداقلی نیازها نیز دغدغه‌مند بوده و در این مسیر از نهاد کمیته امداد به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند امام خمینی(ره) مدد می‌جوییم .

 

حجت الاسلام فلاح نیز در این آیین با اشاره به تاکید حضرت علی (ع) در خصوص اهمیت نیکوکاری گفت: ارزش شخصیت و هویت هر انسان به احسان و کارهای خیر و نیکی‌ست که انجام می دهد

همچنین مسئول زکات کمیته امداد شهرستان نور خاطرنشان کرد:انسان یک موجود اجتماعیست و ازین رو باید نسبت به آسیبهای فکری،اجتماعی و فرهنگی دغدغه داشته باشد .

وی از خیرین و مردم خواستار حمایت از این مرکز نیکوکاری جهت کمک و خدمات رسانی به نیازمندان شهرستان شد

.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ آبان, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو