زمان انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ -

چمستان در مسیر توسعه و آبادانی به سرعت در حال پیشرفت است

بخشدارچمستان گفت: نزدیکی دریا و کوه در کنار جنگل‌های زیبای چمستان، آب و هوای متنوع و متفاوتی را به وجود آورده که برای گردشگران بسیار جذاب است و گردشگران در کمترین فاصله می‌توانند به دریا، جنگل و مناطق کوهستانی دسترسی داشته و آب و هوای متفاوتی را در این منطقه تجربه کنند.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،حسین هزار جریبی در گفت و گو با خبرنگار ما با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: چمستان با جاذبه‌های گردشگری از مواهب طبیعی خاص برخوردار است.

وی گفت: چمستان با ۹۰ روستا آبادی ، حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد و در برخی فصول مختلف سال جمعیت شناور آن به حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

بخشدار چمستان خاطرنشان کرد: ۷۸ روستای بخش چمستان دارای شورای اسلامی است که دو روستا آن دارای شورای ۵ نفره است.

این مسئول با بیان اینکه مناطق زیبا و آب و هوای متفاوت گردشگری در چمستان وجود دارد، افزود: در منطقه دهستان لاویج ۱۳ روستا آبادی دارد که ۹ روستا در منطقه آبگرم با جمعیت ثابت ۳ هزار نفری است.

 

هزارجریبی با اشاره به اینکه فاصله چمستان تا منطقه گردشگری لاویج نزدیک به ۱۸ کیلومتر است، یادآورشد: در دوطرف جاده دسترسی از چمستان به لاویج با جنگل زیبای کشپل روبرو می‌شویم که از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و کم‌نظیر است که این منطقه به ویژه آبگرم لاویج نگین گردشگری استان محسوب می‌شود و از جاذبه‌های گردشگری در منطقه است.

 

وی با استناد به یکی از اساتید دانشگاه در خصوص آب و هوای خاص در  چمستان نور یادآورشد: نزدیکی دریا و کوه در کنار جنگل‌های زیبای چمستان، آب و هوای متنوع ومتفاوتی را به وجود آورده که برای گردشگران بسیار جذاب است و گردشگران در کمترین فاصله می‌توانند به دریا، جنگل و مناطق کوهستانی دسترسی داشته و آب و هوای متفاوتی را در این منطقه تجربه کنند.

بخشدار چمستان گفت: منطقه واز دارای سه روستای واز سفلی، وازعلیا، واز تنگه است و جنگل‌های هیرکانی ثبت شده در دهستان لاویج و منطقه واز از مناطق گردشگر پذیر می‌باشد.

این مسئول با اشاره به نزدیکی فاصله تهران و چمستان با توجه به کارهای خوبی که راهداری در جاده هراز انجام داد، افزود: مردم چمستان خونگرم، مهمان نواز و مهمان دوست و با فرهنگ غنی مذهبی و دینی و علمی هستند و هموطنانی که این منطقه را برای تفرج انتخاب می‌کنند با سکونت در منطقه جزء جمعیت شناور محسوب می‌شوند.

هزار جریبی با اشاره به کارهای عمرانی در منطقه با حمایت فرماندار ساعی و جهادی، مدیر و مدبر و نمایندگان مجلس دوره قبل و فعلی خاطرنشان کرد: طرح هادی حدود ۵۳ روستا در فازهای اول، دوم و سوم اجرا شد که ۲۵ روستا به بهره برداری و ۲۳ روستا در حال انجام است.

وی در خصوص خدمات برق رسانی در چمستان تصریح کرد: مدت بیش از ۲ سال ۲۷۳ ترانس مشارکتی در چمستان نصب شد که برای رفع ضعف ولتاژ برق، کابل‌های خود نگهدار در روستا انجام شد و در هفته دولت خدمات رسانی برق در نقاط مختلف چمستان با محوریت روستای تسبیح کلا افتتاح و به بهره برداری رسید.

بخشدار چمستان در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای سیم کابل در روستای سالده علیا نزدیک به اتمام، نعمت آباد قسمتی اجرا، خطیب کلا ی لاویج به پایان رسید و در روستاهای دیگر چمستان پیگیر اجرای پروژه‌های برق هستیم.

این مسئول در خصوص بخش کشاورزی با اشاره به روستاهای شیرکلا، تورانکلا، کراتکتی، انبارده … و حفر و تجهیز چاه‌های کشاورزی افزود: بیش از ۲ میلیارد برای سر دهنه‌های کشاورزی روستاهای باریکلا و ورازده علیا هزینه شد و توزیع امور آب نسبت به توزیع آب کشاورزی در بخش چمستان و لایروبی سردهنه خدمات زیادی در بخش کشاورزی چمستان ارائه کرد.

این مسئول با بیان اینکه توجه به جاده در منطقه چمستان از ضروریات است، اظهارکرد: روکش آسفالت در منطقه بهدشت، بیش از یک کیلومتر در محور روستاهای باغبانکلا و  مرزنده و واز انجام شد و در محور لاویج حدود ۵ کیلومتر باقی مانده که در حال پیگیری برای اتمام آن هستند.

هزارجریبی در ادامه با اشاره به بهره برداری گاز منطقه واز در سال ۹۸ افزود: سه منطقه ( واز علیا، واز سفلی و وازتنگه) از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی با اشاره به لایروبی آبندان‌ها توسط جهاد کشاورزی یادآورشد: لایروبی آببندان‌های روستاهای انبارده، فولاد کلا، شیر کلا، مغان ده به اتمام رسید و روستاهای چماز کلا و اسپی کلا در حال انجام است.

بخشدار چمستان در ادامه گفت: احداث پایه‌های ۵ پل از آلاشرود تا چمستان انجام شد و پل رودخانه انگتارود  در منطقه بنفشه ده و سنگتاب به اتمام رسید که به زودی افتتاح می‌شود.

این مسئول در خصوص گلخانه در بخش چمستان با توجه به آب و هوای مناسب اظهارکرد: با واگذاری زمین از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرک گلخانه‌ای دارکلا که گلخانه آقایان راشدی و ابراهیمی نیز در هفته دولت به بهره برداری رسید و کارهای مقدماتی توسط دیگر سرمایه گذاران شهرک در حال انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح گلخانه‌های مختلف در مجتمع دارکلا باشیم.

هزار جریبی با اشاره به پرورش ماهی در منطقه لاویج، کشپل و روستای تسبیح کلای چمستان تصریح کرد: با استفاده از قابلیت‌های آب بندان‌ها و هماهنگی و همکاری شهرستان و دهیاران  به دنبال جذب گردشگر و توریست و افزایش درآمد برای دهیاری‌ها و روستاها هستیم.

 

وی با اشاره به لایروبی انهار کشاورزی اضافه کرد: ساماندهی آب‌های سطحی در سطح روستاهای چمستان اجرا شد و دهیاران انهار را لایروبی و در برخی روستاها نهر جدیدی ایجاد کردند تا آب‌های سطحی روستاها را جمع آوری کنند.

 

بخشدار چمستان خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم کشورهای استعماگر و کمبود بودجه در بخش چمستان کارهای زیر بنایی مؤثری انجام شد.

این مسئول در بخش خدمات رسانی دکل‌های مخابراتی با اشاره به روستاهای نعمت آباد، واز، شهرک امام، عبدالله آباد، بالا بازار و جلیکان علیا،اظهارکرد: در روستاهای نعمت آباد زمینی از طریق دهیاری و شورای اسلامی با  عقد قرارداد اجاره  با اداره مخابرات شهرستان بسته شد، شهرک امام پایه‌های دکل احداث شد، جلیکان‌علیا پایه‌ها برای اقدامات اولیه انجام و عبدالله آباد و بالا بازار پیگیر نصب دکل هستیم.

هزار جریبی با اشاره به وظیفه خدمت رسانی به مردم و نیاز ضروری به استفاده از فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها به علت ویروس کرونا از فضای مجازی بهره می‌برند، نصب دکل از پروژه‌های الویت‌دار ما محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از فرماندار شهرستان نور و دهیاران و شوراهای اسلامی و شورای بخش و خانه بهداشت، شبکه بهداشت، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، نیروی انتظامی و سپاه و … افزود: فاصله گذاری اجتماعی در اسفند ماه و فروردین با حمایت فرماندار ساعی شهرستان نور با جدیت پیگیری و کنترل ورود و خروج تمام روستاهای چمستان با توجه به همجواری و ارتباط مردم چمستان با آمل و نور اجرایی شد.

بخشدار چمستان با اشاره به آماده سازی زیر ساخت‌ها برای گردشگری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به توریستی بودن منطقه در پی بررسی پروژه‌های پل معلق شیشه ای در منطقه گزناسرا هستیم که با آمادگی سرمایه گذار و اجرای این پروژه، چمستان با جذب توریسم، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه می‌تواند در صنعت گردشگری کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

این مسئول با اشاره به آماده سازی زیر ساخت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری اظهارکرد: جاده آلاشرود تا چمستان موانع اجتماعی در مسیر باند شمالی جاده با همت بخشدار سابق رفع شد و این باند به اتمام رسید و در باند جنوبی از آلاشرود تا بنفشه ده حدود ۴۰۰ متر باقی مانده که با انجام آن تا روستای تسبیح کلا باند جنوبی به اتمام می‌رسد.

هزار جریبی  با اشاره به جاده چمستان تصریح کرد: با توجه به طرح ملی، نیاز ضروری به بودجه‌های ملی و استانی است که اداره راهداری، راه و شهرسازی شهرستان، اداره کل راه و شهرسازی استان، فرماندار ساعی و نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی پیگیردریافت بودجه برای ساخت جاده و پل‌های مورد نیاز هستند.

وی گفت: در منطقه آلشرود، رزک، عبدالده، کشپل و بنفشه ده نیاز به ساخت ۵ پل است که پل بنفشه ده به پایان رسید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ مهر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو