زمان انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ -

استاندار مازندران:

فضای کار و زندگی و امکانات زیرساختی در روستاها فراهم شود

استاندار مازندران گفت: با توجه به اقتضای روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید فضای کار و زندگی و امکانات زیرساختی در روستاها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ ربیع فلاح در جمع مردم چمستان اظهارکرد: نماینده دلسوز و پر تلاش شما در مجلس این فرصت را به وجود آورد تا در خدمت مردم منطقه باشیم و فرماندار، بخشدار، امام جمعه شما مردم شریف نیز مشکلات و مسائل منطقه را مطرح کردند.

 

وی گفت : استان مازندران یک استان کم نظیری است که با توجه به قابلیت‌های طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی باید بتوانیم از رفاه و آسایش و امکانات بیشتری برخوردار باشیم.

 

این مسئول با توجه به مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که از طرف مسئولان شهرستان نور مطرح شده را در نظر داریم و برای رفع آن اقدام می‌کنیم.

فلاح از تکمیل هفت کیلومتر باقی مانده جاده نور، آمل چمستان خبر داد و افزود: این مسیر تا پایان ۹۶ به اتمام می‌رسد، اما برای پل‌هایی که باید در این مسیر احداث یا بازسازی شود اعتباری نداریم و با اعتباری که در آینده تخصیص پیدا می‌کند آنها را اجرایی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به شرکت بهدشت شاهد چمستان یادآورشد: این شرکت تا کنون با طراحی و مطالعه و دانش روز اقدامات قابل توجهی انجام داده اما خود استان یکی از موانع جدی پیگیری درادامه کار بوده است و اکنون با عزم جدی هیئت مدیره شرکت شاهد روبه رو هستیم و وظیفه ما این است که به طور کامل موانع را از سر راه این شرکت برداریم و زمینه را برای ورود سرمایه گذار مهیا کنیم.

استاندار مازندران خواستاراحیا هر چه سریعتر شرکت بهدشت شاهد شد و افزود: هر اقدامی که از سوی استان لازم است انجام شود و نباید بگذاریم بیش از این شاهد مهار سرمایه باشیم و باید همزمان دو کار را انجام دهیم تولید فعال و سرمایه گذاری که این دو در کنار هم سبب رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

این مسئول با اشاره به واردات برنج تأکید کرد: اگر در استان برنج خارجی در برنج فرشی‌ها توزیع شود به عنوان قاچاق با آن برخورد می‌کنیم .

فلاح گفت: محصولات کشاورزی از سال۹۳  تا ۹۵ از روند مناسبی برخوردار است و برای توزیع و فروش مرکبات درداخل کشور و صادرات نیز از استان مازندران اقدام شده است.

 

وی در مورد دانشگاه پیام نور گفت: برای دانشگاه زمین مناسبی در نظر گرفته شد.

استاندار مازندران در مورد طرح هادی روستاها افزود: با توجه به اقتضای روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید فضای کار و زندگی و امکانات زیرساختی در روستاها فراهم شود.

 

این مسئول با اشاره به گاز لاویج گفت: ۹۵ درصد مردم مازندان از خدمات گازرسانی استفاده می‌کنند و روستاهای دور دست نیز باید از این نعمت بهره مند شوند و برای رفع مشکل گاز لاویج اقدامات لازم انجام می‌شود.

فلاح تصریح کرد: شرکت زربال را پیگیری می‌کنیم تا نگرانی مردم منطقه این زمینه نیز مرتفع شود.

وی در پایان به ثبت نام اینترنتی برای سرشماری نفوس و مسکن تأکید کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو