زمان انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ -

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور:

۱۰۰ درخت بالغ در سال نزدیک به ۲ هزار و ۱۷۷ کیلوگرم دی اکسید کربن را جذب می‌کند

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نور گفت: 100 درخت بالغ در سال نزدیک به 2 هزار و 177 کیلوگرم دی اکسید کربن را جذب می‌کند و 250 درخت بالغ سالیانه اکسیژن کافی برای 125 نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ امید رضا تونی در گفت وگو با خبرنگار سرای نور اظهارکرد: در جمهوری اسلامی، حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و فردا باید در آن حیات اجتماعی روبه رشد داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود و به این منظور فعالیت‌های اقتصادی و غیراز آن که با آلودگی محیط زیست و یا تخریب غیرقابل جبران همراه شود، ممنوع است.

 

 

img_20161026_205348-150x150

 

 

وی گفت: محیط زیست سرمایه مشترک نسل‌های امروز و فردا است و آلودگی محیط زیست به معنای توقف تدریجی زندگی است، پس با مصرف بهینه منابع طبیعی به حفاظت از محیط زیست کمک کنیم.

 

 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نور تصریح کرد: زندگی پایدار به معنای هماهنگی و سازگاری با طبیعت است و تداوم حیات در گرو حفاظت از تنوع زیستی است.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: هر درختی که بر زمین می‌افتد نفس گرم زمین است که در سینه می‌شکند و هر ۱۰۰ درخت بالغ در سال نزدیک به  ۲ هزار و ۱۷۷ کیلوگرم دی اکسید کربن را جذب می‌کند و ۲۵۰ درخت بالغ سالیانه اکسیژن کافی برای ۱۲۵ نفر را فراهم می‌کند.

 

 

img_20161119_232326

 

 

تونی یادآورشد: طبیعت میراثی از گذشتگان نیست، امانتی برای آیندگان است، پس امانت دار خوبی باشیم.

 

 

 

وی با اشاره به عملکردهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور در آبان امسال اظهارکرد: یک قبضه اسلحه دولول غیرمجاز، دو قطعه مرغابی، یک قطعه خوتکا، یک فوکا و یک دستگاه اسپیکر در منطقه دارجار نور، دو قبضه اسلحه ۵ تیر و ۳۵ عدد فشنگ، یک قطعه کبک در منطقه سیاه سنگ و یک رشته سالیک، دو عدد قلاب ماهی در کلیک بلده توسط یگان حفاظت محیط زیست بلده ضبط و کشف شد.

 

 

 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نور با اشاره به نخستین مرحله تخریب غاز دام‌های هوایی ایزدشهر از ضبط ۲ قبضه اسلحه مجاز تک لول و یک قبضه غیر مجاز تک لول، ۲ قبضه اسلحه دولول مجاز همراه با ۴۵ عدد فشنگ، سه دستگاه اسپیکر، دوقطعه جنکر، سه قطعه اردک ماهی در ایزدشهر و امیرآباد ساحلی خبر داد و افزود: دام‌های هوایی نیز در آببندان بازارسر ایزدشهر تخریب شد.

 

 

 

 

 

 

img_20161119_232227

 

 

این مسئول یادآورشد: طرح یک ساعت با محیط بان در مدرسه ابتدایی صبح امید نور توسط محسن شعبانی، محیط دار دوم در ۲ مرحله اجرا شد.

 

 

 

 

img_20161119_232253

 

 

 

img_20161119_232246

 

 

 

 

تونی گفت: دومین مرحله تخریب غاز دام‌های هوایی در زمین‌های کشاورزی رویان توسط یگان حفاظت محیط زیست نور انجام شد.

 

 

وی از جلسه با اعضا و هیئت رئیسه تیراندازی شهرستان نور خبر داد و تصریح کرد: این جلسه به منظور فرهنگ سازی برای استفاده از سلاح و توسعه ورزش تیر اندازی در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور برگزار شد.

 

 

img_20161119_232212

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نور در پایان با اشاره به آلودگی هوا خاطرنشان کرد: آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای سبب تخریب لایه اوزون و زمینه شکل گیری بحران‌های زیست محیطی است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو