زمان انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ -

مراجعه ۹۵۰ بیمار به علت تنگی نفس به مراکز درمانی خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به دنبال بارش نخستین باران پائیزی، تاکنون ۹۵۰ نفر به علت تنگی نفس به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده اند.

به گزارش سرای نور ؛ایرج نظری  اظهار کرد: از روز گذشته تا امروز حدودا ۵۴۰ تا ۵۵۰ نفر بیمار تنفسی به مجموعه بیمارستان های شهر اهواز مراجعه کردند که در مقایسه با سال های قبل تعداد مراجعات در همین بازه زمانی کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده مؤثر بوده ولی کامل نبوده است، افزود: توصیه های پزشکی که منجر به آمادگی لازم برای روش های جلوگیری از بیماری آنها و رعایت نکاتی که در معرض بیشتر بیماری قرار نگیرند از جمله کارهای مؤثر بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: قسمتی از درختان کنوکارپوس نیز هرس شده و در مجموع اقدامات پیش گیرنده خوبی در کنار آموزش به شهروندان منجر به کاهش مراجعان بیماران تنفسی به بیمارستان ها شد.

نظری بیان کرد: شدت بیماری نسبت به سال های گذشته کمتر بوده و هیچ مشکل خاصی نداشتیم. همچنین تمامی خدمات به صورت کامل ارائه و درمان بیماران تنفسی نیز به صورت رایگان انجام شد.

وی عنوان کرد: در سایر شهرهای استان خوزستان نیز مجموعا ۴۰۰ نفر بیمار تنفسی به بیمارستان ها مراجعه کردند. بیشترین مراجعات مربوط به شهرستان های دشت آزادگان، ماهشهر و رامهرمز بود. سایر شهرها نیز آنقدر تعداد مراجعانشان بالا نبوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: در مجموع ۴۰ نفر بستری از بین کل مراجعان داشتیم. همچنین خوشبختانه بستری در بخش ویژه هم اصلا نداشتیم.

نظری در پایان یادآور شد: سال گذشته در همین بازه زمانی سه هزار نفر بیمار تنفسی در اهواز و پنج هزار نفر در کل استان مراجعه به بیمارستان ها داشتیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو