زمان انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ -

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران:

کارگروهی اجرایی برای رفع مشکل شهرک صنعتی چمستان تشکیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت:کارگروهی اجرایی برای شهرک صنعتی چمستان تشکیل تا به قید فوریت مشکل شهرک رفع شود

به گزارش خبرنگار سرای نور،جلسه بررسی وضعیت شهرک صنعتی چمستان که با حضور مدیران استانی و شهرستانی و تولیدکنندگان شهرک صنعتی در فرمانداری نور برگزار شد.
حسن خیریان در این جلسه اظهار کرد: وقف به عنوان یک اصل اقتصادی در دین و نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

 

وی افزود: وقف ظرفیتی اقتصادی و فرهنگی است که اگر به معنای واقعی کلمه به اجرا در بیاید در عمران و آبادانی روستاها و شهرها، حوزه علمیه، ساخت پل‌ها رسیدگی به نیازمندان و …تأثیرگذار است و ترویج فرهنگ وقف در جامعه سبب کاهش نیازمندان جامعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به اهمیت وقف تصریح کرد: با توجه به اهمیت وقف و نیت واقف باید راهکاری ارائه شود تا سهم وقف در شهرک صنعتی  از نظر شرعی رعایت و خدشه‌ای به آن وارد نشود و هم مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک رفع شود.

 


این مسئول یادآورشد: هدف از تشکیل این جلسه ارائه راهکار مناسب برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی چمستان است.

خیریان بیان کرد: برای رفع این مشکل باید کارگروهی اجرایی با حضور معاون فرماندار، معاون شهرک صنعتی، ثبت اسناد، رئیس صنعت و معدن، نماینده مالکان، نماینده‌ای از طرف نماینده مجلس، معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و رئیس اوقاف شهرستان و… تشکیل شود.

 

وی گفت: این کارگروه باید با قید فوریت و بررسی‌های لازم با حضور در شهرک و زمین‌های آزاد و زمین‌هایی که واحدهای تولیدی وجود دارد کار شناسایی و تفکیک را انجام و در صورت‌جلسه بیان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران خاطرنشان کرد: بعد از تفکیک به واحدهای بهره‌برداری شده، سند ۶ دانگ واگذار و برای زمین‌های آزاد اوقاف سند مجزا صادر شود تا با اجرای این کار مشکل چند ساله واحدهای تولیدی و مالکان رفع و حقی از اوقاف نیز ضایع نشود.

 

 

 

این مسئول با اشاره به پیگیری روزانه مصوبات تصریح کرد:۶۹ میلیارد تومان تاکنون از منابع دولتی در شهرک صنعتی چمستان هزینه شد، واحدهای صنعتی نیز سرمایه‌گذاری کردند، زیرساخت‌ها (آب، گاز و …) فضای سبز، فاضلاب، شبکه معابر و… نیز تأمین شد و ارزش زمین چند برابر افزایش یافت.

خیریان با اشاره به نشست در بانک صادرات استان برای بررسی و رفع مشکل متقاضیان افزود:۴۶ فقره پرونده متقاضیان بررسی شد و ۴۰ مورد مصوبه بانک صادرات به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به شعبات بانک‌های شهرستان با قابلیت پرداخت فوری ابلاغ شد.

وی با تأکید بر تخصیص سهم ویژه برای شرکت صنعتی چمستان گفت: مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی باید به صورت ویژه سهم قابل توجهی برای شهرک صنعتی چمستان لحاظ و تا پایان امسال پرداخت شود تا در بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس درپایان سال جاری شاهد بازخورد عملیاتی حضور در این جلسه باشیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو