زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ -

معاون فرماندار نور:

مهمترین آثار اجتماعی اعتکاف کاهش جرم و بزهکاری اجتماعی است

معاون فرماندار نور گفت:مهمترین آثار اجتماعی اعتکاف کاهش جرم و بزهکاری اجتماعی است و معتکف آثار اعتکاف را در جامعه و زندگی گسترش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف با حضور معاون فرماندار نور و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان به منظور هماهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تدارکات پذیرایی از معتکفین در فرمانداری نور برگزار شد.

 

 

 

سعید یزدانی در این جلسه با اشاره به تأثیر فردی و اجتماعی دین در زندگی انسان‌ها اظهارکرد: همه جامعه شناسان، روانشناسان، جرم‌شناسان و سیاست مداران تلاش‌های زیادی برای آسیب‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی کرده‌اند و همه ما اعتقاد داریم که انحرافات اجتماعی محصول دوری انسان از اصل خویش که خداوند است،می‌باشد.

وی گفت: برای نزدیکی به کمال انسانی باید به اصل خود برگردیم و به کمال رسیدن منوط بر پایبندی ما به ادیان، مذهب، اعتقادات و شریعت است.

معاون فرماندار نور با اشاره به مراسم اعتکاف خاطرنشان کرد: دنیای امروز، دنیای روزمرگی است، که ما را از معنویت دور می‌کند و اعتکاف می‌تواند فرصتی کوتاه برای بازگشت به معنویت باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه انسان فرزند فراموشی است، افزود: انسان بخشی از وظایفی که خالق برای مخلوق نوشته را فراموش می‌کند و ایام اعتکاف سبب یاد آوری آن می‌شود، اعتکاف سبب تقویت اراده انسان است که پس از یک‌سال انسان در سه روز اراده می‌کند جز خدایش چیزی نبیند.

یزدانی تواضع وفروتنی را از دیگر آثار اعتکاف نام برد و افزود: انسان در اعتکاف از شخصیت حقوقی جدا می‌شود و به شخصیت حقیقی که انسانیت انسان است، می‌رسد یعنی به خودشناسی با محوریت خداشناسی دست پیدا می‌کند.

وی تربیت روحیه دگردوستی و الفت بین انسان‌هایی که با محوریت خداوند رحمان در کنار هم قرار گرفتند را از آثار دنیوی و فردی اعتکاف نام برد.

معاون فرماندار نور از مهمترین آثار دنیوی اجتماعی اعتکاف را کاهش جرم و بزهکاری اجتماعی دانست و تصریح کرد: معتکف وقتی از اعتکاف خارج می‌شود، آثار اعتکاف را در جامعه و زندگی گسترش می‌دهد و از افراد اصلاح‌گر جامعه می‌شود.

این مسئول با اشاره به حج و نمازجمعه که از عبادات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اعتکاف از عبادات اجتماعی است که در آن مجموع عبادات نماز، روزه، دعا وجود دارد و اعتکاف مجموعه‌ای از انسان‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد که آثار اجتماعی آن در جامعه و دنیا مؤثر است، اعتکاف روح را پاک و قلب را جلی می‌دهد.

حجت الاسلام جواد نجفی در این جلسه با تبریک ماه رجب اظهارکرد: اعتکاف یکی از مهمترین دستاوردهای فرهنگی و معنوی انقلاب است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی است.

 

 

 

 

 

وی گفت: قبل از انقلاب اعتکاف در قم و چند شهر بزرگ با افراد محدود برگزار می‌شد که عموم مردم با آن آشنا نبوده و در اعتکاف حضور نداشتند، اما پس از انقلاب اسلامی اعتکاف احیا شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور در این جلسه تصریح کرد: باحجمه‌ها و جنگ نرم دشمنان یکی از بهترین و مهمترین شیوه مقابله با دشمن، اعتکاف است زیرا مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم تضعیف باورهای دینی جامعه به ویژه جوانان است و اعتکاف تقویت تقوا و باورها  و ارتباط مستحکم با خداست که قطعاً یکی از مهمترین شیوه مقابله با جنگ نرم است.

 

 

این مسئول با اشاره به حضور ۷۲۵ نفر معتکف شهرستان نور در سال گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به آثار خوب اجتماعی اعتکاف باید بستر را در این زمینه فراهم کنیم و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مداحی و سخنرانی از وظایف ماست .

نجفی تعداد مساجد در اعتکاف امسال را ۹ مسجد نام برد و گفت: اعتکاف یک عبادت فردی است و سخنرانان نیز باید در سخنرانی‌های خود وظایف و شرایط معتکف و آشنایی فرد معتکف با مراسم معنوی را محوریت سخنرانی‌های خود قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی طرح قرآن در زلال اعتکاف، مداحی و … از راه اندازی سایت ثبت نام اینترنتی که سامانه جامع ثبت نام معتکفین است، خبر داد.

لازم به ذکر است حاضران در جلسه پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف در شهرستان نور ارائه دادند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو