زمان انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ -

تولید فیلم درباره شهدای هفتم تیر

مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر گروه تلویزیونی شاهد از اتمام کار نگارش فیلمنامه «ساعت صفر» درباره شهدای هفتم تیر و ابعاد مختلف این حادثه تروریستی خبر داد.

سرای نور؛از بنیادشهید، حسینعلی بیات با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم فعالیت فرهنگ در زمینه شناساندن ابعاد مختلف حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ گفت: ایشان سال گذشته در دیداری که با خانواده شهدای هفتم تیر داشتند به تولید نشدن آثار هنری مناسب درباره حادثه هفتم تیر و معرفی شهدای آن حادثه و همچنین منافقین، اشاره کردند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در گروه تلویزیونی شاهد تصمیم بر این شد تا نسبت به ساخت فیلمی در‌باره شهدای هفتم تیر و حوادث تروریستی سال ۱۳۶۰ اقدام شود.

بیات افزود: نخستین گام برای این کار تهیه و نگارش فیلمنامه ‌ای مناسب بود که پس از مذاکره با چند فیلمنامه ‌نویس، در نهایت با «فرهاد توحیدی» برای نگارش این اثر به توافق رسیدیم.

مدیرکل هنری بنیادشهید ادامه داد: بلافاصله پژوهش‌ های مرتبط با تولید این فیلمنامه نیز انجام شد و فیلمنامه نویس یادشده نیز با خانواده ‌های شهدا و جانبازان آن فاجعه دیدارهایی داشتند و اطلاعات مناسب را از این افراد اخذ کردند.
وی اضافه کرد: در نهایت این فیلمنامه پس از نگارش، چندین نوبت مورد بازبینی و تصحیح قرارگرفته و عنوانی که فعلا برای آن در نظر گرفته ‌شده، «ساعت صفر» است.

مدیر گروه تلویزیونی شاهد در خصوص ساخت فیلمی بر اساس این فیلمنامه گفت: در حال حاضر با حوزه هنری و یک تهیه‌کننده برای ساخت این فیلم وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم به‌زودی شاهد شروع به کار تولید این فیلم باشیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو