زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ -

فغانی- بنجامین ویلیامز؛ دو روی متفاوت سکه‌ داوری

روز گذشته علیرضا فغانی قضاوت دیدار دو تیم سوریه و استرالیا را در مرحله پلی آف رقابت های جام جهانی برعهده داشت. دیداری که انتقاد اهالی فوتبال استرالیا را در پی داشت.

سرای نور؛

مهم ترین دیدار فوتبال آسیا روز گذشته میان دو تیم سوریه و استرالیا برگزار شد که به عنوان تیم های سوم گروه های اول و دوم به پلی آف رسیده بودند و قضاوت این دیدار حساس بر عهده فغانی داور با تجربه کشورمان گذاشته شده بود.

استرالیا با یک گل از میزبان خود پیش افتاده بود که علیرضا فغانی در دقیقه ۸۵ روی ارسالی که از جناحین صورت گرفت، سوت خود را به نشانه پنالتی روی عمر السوما که برای زدن ضربه سر به هوا برخاسته بود، به صدا در آورد؛ فغانی معتقد بود که مدافع استرالیا بازیکن سوریه را شارژ کرده است.

سپردن قضاوت دیدار حساس استرالیا به یک داور ایرانی ناخودآگاه ذهن ها را به دیدار دو تیم ایران و عراق در جام ملت های استرالیا ۲۰۱۵ می برد؛ جایی که بنجامین ویلیامز تصمیمی سخت گیرانه در مورد مهرداد پولادی گرفت و مدافع چپ تیم ملی را از زمین مسابقه اخراج کرد.

 

چهره برافروخته کی روش زمانی که ویلیامز سوت پایان نیمه اول را به صدا درآورد و قصد رفتن به رختکن را داشت، شروع اعتراضات به عملکرد این داور استرالیایی بود و کاربران فضای مجازی منتظر بودند تا با سوت پایان بازی به صفحه داور استرالیایی حمله ور شوند و یکی از بی سابقه ترین اعتراضات را که با فحاشی های زیادی نیز همراه بود، به نمایش بگذارند. اتفاقی که بعد رسانه ای هم پیدا کرد تا فراموش شدنش غیرممکن باشد.
روز گذشته  سوت مشکوک فغانی با اعتراض و انتقاد کارشناسان استرالیایی همراه شد؛ ولی آنها خیلی زود از این تصمیم عبور کردند و به تحلیل بازی پرداختند.

استرالیا یک هفته دیگر در ملبورن میزبان سوریه خواهد بود و در صورتی که نتیجه ای غیر از صعود به مرحله ی بعدی برای این تیم رقم بخورد، پنالتی دیدار رفت برابر سوریه بیشتر از گذشته به چشم خواهد آمد.

این را هم در نظر بگیرید که سوریه با تساوی برابر ایران و در دیداری که حرف و حدیث هایی هم در مورد عملکرد ایران به وجود آمد، موفق شد جواز صعود به پلی آف را در دقایق پایانی بگیرد. شاید اگر این اتفاق برای تیم ملی ایران رخ می داد، صفحه مجازی داور دیدار روز گذشته اتفاقاتی را همانند آنچه برای ویلیامز پس از دیدار ایران و عراق رخ داد، تجربه می کرد؛ اما تا حالا که مردم استرالیا چنین برخوردی نداشته اند و شاید اصلا به این موضوع فکر هم نکرده باشند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو