زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ -

دهیار کیاکلا لاویج:

پیگیر رفع مشکلات مردم منطقه با منابع طبیعی هستیم

دهیار کیاکلا لاویج گفت: با توجه به ادعای منابع طبیعی در خصوص برخی زمینه‌های مردم منطقه پیگیری‌های زیادی انجام شد که مالکیت و خواسته به حق مردم از شواهد و سوابق ساختمان‌های قدیمی و زمین‌های کشاورزی که بیش از 100 سال قدمت دارد، مشخص است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،روستای لاویج در جنوب چمستان شهرستان نور در میان دره‌های جنگلی و زیبای البرز قرار گرفته که از پر طرفدارترین جاذبه‌های گردشگری منطقه است.

دور تا دور دهستان لاویج را حصاری بلندی از کوه‌های البرز قرار گرفته که در بهار و تابستان پوشیده از درختان انبوه و سرسبز می‌شود و یکی از جلوه‌های جذاب طبیعت لاویج، جنگل‌های انبوه و متراکم آن تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا به ویژه درختان راش آن که یادگاری از دوره های گذشته جنگل‌های هیرکانی در میلیون‌ها سال قبل است.

 

 

فرماندار شهرستان نور همراه با رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های چند کشور از مناطق مختلف گردشگری شهرستان و منطقه زیبای گردشگری لاویج با همراهی مسئولان شهرستانی بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید ابراهیم علایی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به منطقه گردشگری لاویج اظهارکرد: روستای کیاکلای لاویج دارای جاذبه‌های گردشگری است و با توجه به زیرساخت‌ها، نیازها، خدمات و امکاناتی که وجود دارد و باید پیش‌بینی شود، بررسی‌های اولیه انجام شد که امیدواریم بتوانیم به اهداف گردشگری در منطقه دست پیدا کنیم.

 

 

دهیارکیا کلای لاویج تصریح کرد: روستای کیاکلا دارای طبیعت بکر، زیبا و خدادادی و چشمه‌های جوشان مانند وازری، اشکارسرا، نومه و اسیونک و جنگل‌های سرسبز و آب و هوای مطبوع است که این منطقه را برای گردشگران جذاب و دلپذیر کرده است.

 

 

وی جمعیت ثابت روستای کیاکلای لاویج را یکهزار نفر با ۳۵۰ خانوار نام برد و یادآورشد: شغل سنتی مردم منطقه دامداری و زنبورداری است.

 

علایی با اشاره به جاذبه‌های توریستی منطقه و حجم بالای جمعیت شناور در این منطقه خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به این جمعیت نیاز به حمایت و امکانات دولتی برای زیرساخت‌ها دارد.

 

این مسئول از مشکلات مردم به مسئله کمبود و آلودگی آب روستا اشاره کرد و افزود: آبرسانی در منطقه به صورت مجتمع آبرسانی در حال احداث است که بخشی از آن نوسازی انجام شد و قسمتی از آن باقی مانده که پیگیر تکمیل این مجتمع آبرسانی هستیم.

 

دهیار روستای کیاکلای لاویج در خصوص آسفالت مسیر جاده‌ها اظهارکرد: آسفالت در مسیر جاده‌ها نیاز به مرمت، بازسازی و نگه داری دارند که انتظار داریم کارشناسان اداره راه برای رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشند.

 

این مسئول با اشاره به مشکلات مردم این روستا با منابع طبیعی افزود: با توجه به ادعای منابع طبیعی در خصوص برخی زمینه‌های مردم منطقه، پیگیری‌های زیادی انجام شد که مالکیت و خواسته به حق مردم از شواهد و سوابق ساختمان‌های قدیمی و زمین‌های کشاورزی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد، مشخص است.

 

علایی خاطرنشان کرد: مردم این منطقه زمانی که هنوز منابع طبیعی در ایران تعریف نشده بود دارای این مالکیت بودند و جلسات متعدد با نماینده مجلس، مدیران کل و فرماندار نور برگزار شد که در حال رایزنی و رفع مشکل مردم این منطقه با منابع طبیعی هستیم.

 

در پایان دهیار کیاکلای لاویج از حضور فرماندار شهرستان نور همراه با رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های چند کشور، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، بخشدار چمستان و دیگر مسئولان در منطقه لاویج با همراهی حاج طاهر کریمی از بزرگان منطقه در راستای معرفی بهتر منطقه لاویج برای رونق صنعت توریسم  قدردانی کرد.

 

گفتنی است از اعضای شورای اسلامی روستای کیاکلای لاویج، حسن علا رئیس شورا، نورعلی قاسمی و مهدی کلاشی اعضای شورا و ابراهیم علایی به عنوان دهیار مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ خرداد, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو