زمان انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ -

اجرای پروژه طرح هادی روستا ی سیدکلا به طول ۵۰۰ متربا اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

اجرای پروژه طرح هادی روستا به طول 500 متربا اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان و 7 هزار و 200 متر مربع سطح آسفالت و بالغ بر هزار و 100 تن آسفالت استفاده شده که بزرگترین پروژه از لحاظ حجم و منابع مالی بوده که در دومین روز از هفته دولت در سال 99 به بهره برداری رسیده که در طول این مسیر کلیه تیرهای برق نیز جابجا شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،دردومین روز ا ز آغاز هفته دولت طرح هادی روستای سید کلا چمستان نیز به بهره برداری رسید .

در این آئین فرماندار نور و معاونین فرماندار ، بخشدار چمستان ، رئیس بنیاد مسکن شهرستان نور ، اعضای شورای اسلامی و دهیار  و برخی از اهالی این روستا حضور داشتند .

در حاشیه این مراسم اعضای شورای اسلامی و دهیاری این روستا طی گفت وگو با خبرنگاران اظهارکردند: روستای سید کلا یکی از روستاهای بزرگ با مردمانی متدین و انقلابی است که با تعامل سازنده شورای اسلامی و دهیاری در توسعه روستا کمک شایانی کردند.

عیسی خجسته  رئیس شورای اسلامی سیدکلا در این مراسم  با اشاره به برخی از عملکردهای شورای اسلامی و دهیاری در این روستا خاطرنشان کرد:

۱-احداث مرکز جامع سلامت روستا به مساحت حدود ۳۵۰ متر مربع با کلیه تجهیزات و در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع که با رایزنی اعضای شورا ۸۰۰ متر مربع توسط خیرین اهدا شد و ۲۰۰ متر مربع خریداری شد.

۲-احداث یک حلقه چاه آب شرب تحت عنوان پروژه آبرسانی غرب مازندران به جهت آبرسانی حدود ۷ روستای همجوار

۳-اجرای پروژه طرح هادی روستا به طول ۵۰۰ متربا اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان    و ۷ هزار و ۲۰۰ متر مربع سطح آسفالت و بالغ بر هزار و ۱۰۰ تن آسفالت استفاده شده که بزرگترین پروژه از لحاظ حجم و منابع مالی بوده که در دومین روز از هفته دولت در سال ۹۹  به بهره برداری  رسیده که در طول این مسیر کلیه تیرهای برق نیز جابجا گردید .

۴-تعویض کلیه لوله های آب شرب روستا توسط دهیاری و شورای

۵-احداث مدرسه ۶ کلاسه دبستان روستا به مساحت ۷۰۰ متر مربع با هزینه بالغ بر ۵/۳ میلیارد در حال ساخت که با پیگیری اعضای شورای و دهیاری در حال اجرا می باشد .

۶-اهدایی زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع از خیرین جهت ساخت سالن چند منظوره که کارهای اولیه و دیوار کشی و آبرسانی آن انجام پذیرفته است .

وی در ادامه مهمترین چالش و خواسته مردم روستا را عدم اجرای طرح هادی و افزایش بافت روستا دانست که علیرغم گذشت حدود ۸ سال از اجرای اولین طرح هادی عدم اجرای کامل آن را در بی توجهی و عدم مشروعیت مطالبه مردم توسط مسئولین به خصوص بنیاد مسکن دانست چرا که توسعه روستا در گرو اجرای کامل این طرح بوده ولی متاسفانه بعد از گذشت چندین سال هنوز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

رئیس شورای اسلامی سید کلا همچنین یکی از مطالبات اصلی مردم روستا را احداث سالن ورزشی دانست که علیرغم وجود ظرفیت‌های مختلف ورزشی و تحویل قهرمانان ارزنده ملی و بین المللی همچون رحمان رضایی ، مسعود حق جو ….از کمبود فضای ورزشی رنج می برند.

خجسته در ادامه به برخی از مشکلات دیگر روستا مانند ضعف ولتاژ برق به ویژه در فصل تابستان بدلیل فرسوده بودن شبکه برق (قدمت چندین ساله سیم‌ها و تیرهای برق ) تخریب بخشی از بقعه مبارکه سید فضل الله توسط هیآت امنا  در حضور رئیس اداره اوقاف به بهانه احداث شبستان، نابودی و فراموشی چند اثر باستانی مثل آب انبار و حمام قدیمی و بقعه سیدکلا بر اثر سوء مدیریت مسئولان مربوطه و… اشاره کرد وافزود: مهمترین مشکلات عدم اجرای طرح هادی، افزایش بافت روستا و تعلل و بی توجهی مسئولان در این خصوص است و نبود وجود فضای ورزشی و سالن مناسب در روستا علیرغم وجود پتانسیل‌های مختلف ورزشی در روستا نیاز بر جدیت بیشتر مسئولان در رفع مشکلات یاد شده دارد.

رئیس شورا و دیگر اعضا و دهیار از حسن اعتماد اهالی سید کلا در انتخاب اعضای شورا وسپردن امور جاری روستا بدست وی قدردانی وکمال تشکر را اعلام کردند.

گفتنی است مردم فهیم سید کلا با شرکت در انتخابات آقایان  عیسی خجسته (رئیس شورای ) علی ایزدی (نایب رئیس )و امیر کریمی (منشی ) را جهت پیشبرد امور روستا انتخاب و این شورای نیز حمید رضا نعیمی را بعنوان دهیار این روستا برگزیدند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ شهریور, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو