زمان انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ -

امام جمعه نور:

برنامه‌های تبليغی بايد متناسب با نیاز روز جامعه باشد+تصاویر

امام جمعه نور گفت: آگاهی به زمان برای مسئولان امر که متصدیان برنامه‌های تصمیم ساز تبلیغی هستند، بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات استان مازندران، ائمه جمعه شهرستان نور، فرماندار شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه نور، مسئولان شهرستان و … در مصلی نماز جمعه نور برگزار شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان مازندران حجت الاسلام شکریان در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره جامعه جاهلیت زمان پیامبر(ص) اظهارکرد: پیامبراعظم(ص) طی ۲۳ سال بعثت نورانی خود جامعه جاهلیت را به جامعه اسلامی متمدن تغییر داد.

وی تصریح کرد:دانشمندان غیراسلامی پیامبر اسلام(ص) را از شخصیت‌هایی که به اندازه انگشتان دست در تاریخ موفق هستند،نام بردند و دانشمندان امروز می‌گویند همانطور که عصر جاهلیت را کسی مانند پیامبر(ص) پایان داد جامعه امروز را کسی مانند پیامبر(ص) باید از جاهلیت مدرن نجات دهد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات استان مازندران بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند بهترین مردم کسانی هستند که در جامعه خدمتگزار هستند و به مردم نفع می‌رسانند و بخشی از عمرشان را در خدمتگزاری به مردم هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر را برای تربیت اسلام فرستاد تا بتوانند خدمتگزاری کنند، افزود: خدمات می‌تواند در زمینه بهداشتی، انتظامی، فرهنگی، عمرانی، دینی، مدیریتی و … باشد.

شکریان یادآورشد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است که در زمان جنگ، قبل و بعد جنگ خدمات مختلفی در جامعه ارائه داد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر ضرورت وجود سازمان تبلیغات اسلامی نیز تأکید کردند.

وی در پایان از زحمات حجت الاسلام نجفی در شهرستان نور قدردانی و برای حجت الاسلام محمدی آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در این مراسم با اشاره به امر تبلیغ دین و مأموریت حضرت موسی در رسالت سنگین و مهم هدایتگری اظهارکرد: حضرت موسی در امر تبلیغ دین از خداوند متعال سعه صدر، ظرفیت وسیع و شخصیتی که بازوی وی در مأموریت باشد را خواستار شد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع تبلیغ دین و دعوت به حق به صورت عمومی و اختصاصی، تصریح کرد: دعوت به حق اختصاصی به معنای هدایت مردم از خود محوری، خودپرستی و گرفتاری و هوای نفسانی به حقیقت پرستی است که کاری سخت، مهم و ارزشمند است که با بشارت و انذار همراه است.

 

امام جمعه نور یادآورشد: بشارت یعنی تشویق مردم در دعوت به دین و انذار اعلام خطر و بیم در مسیری غیر حق و نادرست است، پیامبر اسلام نیز به مبلغان دینی سفارش می‌کرد تا با مردم در اوج محبت، بشارت و صمیمیت رفتار کنند تا مردم به دین گرایش داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کسانی که مبلغان دینی هستند باید بر احکام اسلام مسلط باشند و دعوت به دین را با نصیحت و موعظه آغاز کنند که

اگر آموزه‌های الهی دلسوزانه از منبع درست وحی و آموزه‌های قرآن و الهی بیان شود بر مردم تأثیر گذار است و پیامبران الهی نیز با این روش مردم را به حق دعوت می‌کردند.

احمدی افزود: اگر برای تبلیغ دین موعظه تأثیرگذار نبود باید مبلغان دینی مسلح به عقل، منطق و قواعد محکم و متقن اصولی، منطقی، فلسفی و … باشند تا بتوانند از دین دفاع کنند و مردم را به دینداری دعوت کنند و این اصل رسالت روحانیت و کسانی است که مبلغان دینی هستند.

وی با تأکید به اینکه کسانی که علاوه بر تبلیغ، مسئولیت را برعهده می‌گیرند باید آگاهی به زمان داشته باشند، خاطرنشان کرد: آگاهی به زمان و توجه به خواسته‌های جوانان، فضای حقیقی و مجازی، وضعیت مردم و برنامه‌های دشمن برای تبلیغ انحراف و اعتیاد با فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف، ادعاهای دروغین درعرصه دینی و … است که هدف دشمن مقابله با اسلام و احکام نورانی اسلامی به ویژه انقلاب اسلامی است که باید طلاب و روحانیون آگاهی به زمان داشته باشند.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه آگاهی به زمان برای مسئولان امر که متصدیان برنامه‌های تصمیم ساز تبلیغی هستند، بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: دشمن برای انهدام یک کشور و تمدن بر سه مقوله خانواده، آموزش و الگوها کار می‌کند و در خانواده با تنزل جایگاه منزلت زن جایگاه خانواده را تنزل می‌دهد.

این مسئول با اشاره به مسئله ۲۰۳۰ در آموزش یادآورشد: فرآورده‌های ۲۰۳۰ تنزل جایگاه مقام استاد و معلم است و سومین کار دشمن کم‌رنگ کردن الگوهایی مانند امام(ره)، شهدا و شخصیت‌های بزرگ است.

احمدی با قدردانی از زحمات حجت الاسلام نجفی برای حجت الاسلام محمدی آرزوی موفقیت کرد و افزود: با ظرفیتی که از ائمه جمعه، روحانیت معزز، علمای بزرگوار و مسئولان شهرستان، هیئت‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج و … در شهرستان وجود دارد با مشورت و تفاهم برای جذب جوانان و نوجوانان که در نوک پیکان هدف دشمن قرار دارند، تلاش کنیم و گام‌های بزرگی در عرصه هدایتگری برداریم که با بهره‌ مندی از همه ظرفیت‌ها می‌توان همه جانبه، تحول آفرین بود.

فرماندار نور در این مراسم با اشاره به شرایط سخت کرونایی اظهارکرد: هر نظام و ساختار حکومتی با خود قاعده‌هایی دارد و در حقوق اساسی جمهوری اسلامی جایگاه‌ها ونقش‌ها تعیین شده که اگر هریک به نقش خود عمل کنیم برای رسیدن به هدفمان موفقیت بیشتری به دست می‌آوریم.

وی با توجه به شرایط سخت کرونایی و اقتصادی مردم افزود: فضای وحدت در نهادهای مختلف، ائمه جمعه و مسئولان شهرستان وجود دارد که در سایه همدلی و وحدت در شهرستان هرکدام با برخورد عالمانه، عاقلانه و هوشمندانه می‌توانیم در شتاب توسعه شهرستان تأثیرگذار باشیم.

فرماندار نور با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ابهام آفرینی است، تصریح کرد: همه با ابهام آفرینی دشمن با قدرت و جرأت برخورد و با تلاش سوءتفاهم‌ها را از این مسیر دور کنیم.

حجت الاسلام محمدی رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور در این مراسم با بیان بخشی از برنامه‌های خود در این اداره اظهارکرد: امیدوارم با فرصتی که عطا شد با توکل بر خدا و نیروهای ارزشی شهرستان بتوانیم جهشی در امور فرهنگی شهرستان ایجاد کنیم.

وی گفت: در این عرصه که شبیخون فرهنگی جوانان و نوجوانان را هدف قرار داد در این راستا برنامه‌هایی برای سازمان دهی مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس، هیئات مذهبی و … در نظر داریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نور با اشاره به برنامه‌ها و بهینه سازی کیفی فعالیت‌های فرهنگی در مساجد و توجه به محتوای برنامه‌ها در شهرستان افزود: جذب جوانان و نوجوانان، توسعه کمی و کیفی مؤسسات قرآنی در شهرستان و رابطه آنها با آموزش و پروش، حضور فعال و مؤثر مبلغین در مدارس، پایگاه‌ها، هیئات مذهبی و دیگر اماکن محل تجمع جوانان ونوجوانان، حضور فرهنگی مؤثر در شبکه‌های اجتماعی شهرستان، تکریم و همکاری تام طلاب و علما و استفاده از دیدگاه‌های پیشکسوتان عرصه تبلیغ، توجه جدی به فضا سازی محیطی در مناسبت‌ها و مراسمات با استعانت از ادارات بخشی از برنامه‌های مورد نظر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تبلیغ آرمان‌های انقلاب و حمایت‌های ملی از ارکان انقلاب در رأس ولایت فقیه در میان جوانان و نوجوانان، توجه به قشر آسیب دیده جامعه و برقراری ارتباط میان آن‌ها و مؤسسات خیریه که در این راستا روحانیون مساجد نقش کلیدی و مهمی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام محمدی افزود: تعامل حداکثری با ادارات برای پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی، اجتماعی و … آن اداره با کمک اداره تبلیغات اسلامی بخشی از برنامه‌های کلی در سطح شهرستان است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ آبان, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو