زمان انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ -

هنر و قلم بهترین پیام رسان ایثار و شهادت به نسل جوان هستند

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه هنر و قلم پیام رسان شهادت هستند، گفت: نام و خون شهدا نباید هزینه جریان‌های سیاسی و جناحی شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان درآئین رونمایی از سه کتاب که درسالن پیامبر اعظم(ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هنر و قلم بهترین پیام رسان ایثار، جهاد و شهادت وخوراک دهی خوبی در تبیین حماسه‌های دفاع مقدس برای نسل جوان است.

 

وی افزود: خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند، قلم‌ها شهید پرورند و روح مصفا را در جان جوانان نهادینه می‌کنند.

فرماندار شهرستان نور، گفت: نام و خون شهدا نباید هزینه جریان‌های سیاسی و جناحی شود زیرا همه برای این جلوه‌ها ارزش قائل هستند.

داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از وجود استعداد‌های درخشان و افراد توانمند در عرصه‌های مختلف در این شهرستان خبر داد و گفت: این استعدادها نیازمند حمایت هستند و مسئولان باید برای شکوفایی آنان کمک و حمایت لازم را داشته باشند.

در این مراسم از کتاب آینه‌های بی صدا نوشته سرکار خانم رکسانا یحیی‌پور، به رنگ سپید نوشته سرکار خانم لیلا زکوی و شاهدان شیدایی اثر بسیج هنرمندان مازندران رونمایی شد.

کتاب آینه‌های بی‌صدا به زندگینامه سرداران شهید، شهید مدافع حرم، تعدادی از شهدای شاخص شهرستان نور و سردار جانباز غلامرضا بابایی از فرمانده‌هان دوران دفاع مقدس(شهید زنده) اختصاص دارد که در یکصد و ۱۰ صفحه به تعداد ۳۰۰ جلد در چاپ اول توسط انتشارات نظری به چاپ رسیده است.

رکسانا یحیی‌پور متولد ۱۳۶۲ در شهر چمستان از توابع شهرستان نور، فعال رسانه‌ای، نقاش و مدیر پایگاه خبری قلم ما است که پا به عرصه نویسندگی گذاشت و نخستین کتاب خود را به زندگینامه شهدا اختصاص داد.

کتاب شعر سپید مجموعه اشعاربا مضامین معضلات و آسیب‌های اجتماعی، سلامت روان، کودکان کار، دفاع از حقوق زنان، اعتیاد، زندگی بهتر به نویسندگی لیلا زکوی متولد ۱۳۷۱ شهر نور است که در ۷۷ صفحه در چاپ اول به تعداد ۳۰۰ جلد توسط انتشارات نظری به چاپ رسید.

کتاب«شاهدان شیدایی» دیگر کتابی بود که در این مراسم از آن رونمایی شد، این کتاب که توسط بسیج هنرمندان مازندران تهیه و چاپ شد به معرفی و زندگینامه شهدای هنرمند استان از جمله چهار شهید هنرمند شهرستان نور شهیدان علوی، انشایی، رودگر و فیاضی و شهدای شاخص هنرمند کشوری اختصاص دارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ خرداد, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو