زمان انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ -

المان میدان اصلی شهر نور باید منطبق با فرهنگ بومی و دینی باشد

امام جمعه نور گفت: باید المان میدان اصلی شهر نور پیگیری شود و نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم، المان‌های پیشنهادی باید توسط متخصصین بررسی و طرح‌های شایسته و منطبق با فرهنگ بومی، دینی و فرهنگی انتخاب شود.

به گزارش اسلام فیضی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبر علی احمدی در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور که با حضور اعضای این شورا در مصلی الغدیر شهر نور برگزار شد با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای هفت تیر در خصوص دوری از شایعه پراکنی اظهارکرد: دوری از اتهام و شایعه پراکنی به ویژه سوءظن یکی از گناهان کبیره است که به عنوان آفت دین محسوب می‌شود.

 

 

وی با اشاره به بدبینی و دیدگاه منفی نسبت به هر شخص یا هر مسئله ای تصریح کرد: از بسیاری از گمان‌ها باید دوری کرد و علی علیه السلام فرمود از سوء ظن بپرهیزید که عبادت را فاسد و پشت انسان را از گناه سنگین می‌کند.

امام جمعه نور انگیزه برای سوءظن را ضعف ایمان و آلودگی باطنی و عقده حقارت دانست و افزود: کسی که خودش احساس ضعف می کند برای جبران ضعف خود دیگران را متهم می‌کند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به انتخابات خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با حضور پرشور خود در انتخابات حماسه‌ای دیگر آفریدند که امیدواریم رئیس جمهوری که با رای مردم انتخاب شده بتواند به شعار عدالت محوری و مبارزه با فساد به خوبی عمل کند و مشکلات و معضلات موجود را رفع کند.

این مسئول با اشاره به عدالت و مبارزه با فساد که رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند، اظهارکرد: همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است وهمه باید از شیطان حرص بر حذر باشند و از لقمه حرام بگریزند و از خداوند در این برهه کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت در تشکیل نطفه فساد، پیشگیری و با رشد آن مبارزه کند.

احمدی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص که حضور در جایی که تشکیل نطفه فساد است، پیشگیری و با رشد آن مبارزه کرد و آن قوه مجریه است، افزود: این مبارزه نیازمند انسان‌هایی با ایمان، جهادگر، با دست‌های پاک و دل‌های نورانی است که بخش اثرگذاری از تلاش‌های همه جانبه نظام جمهوری اسلامی است که باید در راه استقرار عدالت به کار برود و عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم همدیگر هستند.

وی تصریح کرد: فساد اقتصادی ،اخلاقی و سیاسی توده چرکین کشورها و نظام هاست و اگر در بدنه حکومت‌ها عارض شود، زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت آنهاست و این برای نظامی چون جمهوری اسلامی نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت‌های مرسوم و مبانی تر از مقبولیت اجتماعی است،بسیار جدی تر و بنیادی تر از دیگر نظام هاست. وسوسه مال و مقام ریاست حتی در علوی ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود امیرالمومنین علیه السلام کسانی را لغزاند.

امام جمعه نور با اشاره به المان میدان اصلی شهر نور بیان کرد: باید المان میدان اصلی شهر نور  پیگیری شود و نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم، المان‌های پیشنهادی باید توسط متخصصین بررسی و طرح‌های شایسته و منطبق با فرهنگ بومی، دینی و فرهنگی انتخاب شود.

گفتنی است در این جلسه با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان، مشکلات و نیازهای دستگاه‌ها بیان شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ تیر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو