زمان انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ -

دهیار روستای سلیاکتی:

مهمترین مشکلات روستای سلیاکتی کمبود آب شرب است که با حضور مسافران این کمبود افزایش پیدا کرده است

دهیار روستای سلیاکتی گفت: رودخانه‌ای که در وسط روستا قرار دارد این روستا را از نظر طولی به دو قسمت تقسیم کرده است که زمان طغیان رودخانه به مردم و ساکنین آسیب جدی می‌رساند که با هماهنگی مسئولان مربوطه ایجاد دیوار حفاظتی از نیازهای ضروری این روستا است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،روستای سرسبز و زیبای سلیاکتی در بخش مرکزی شهرستان نور با وسعت ۳۵۰ هکتار و ۱۴۰۰ خانوار بومی و غیربومی به علت مرکزیت، وسعت و جمعیت به عنوان مرکز دهستان ناتل کنار به ثبت رسید.

دهیار روستای سلیاکتی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به جمعیت روستا اظهار کرد: جمعیت روستای سلیاکتی سه هزار و ۵۰۰نفر است که از این تعداد یکهزار و ۷۸۰ نفر بومی و یکهزار و ۶۳۰ نفر غیربومی هستند که شغل بیشتر مردم روستا کشاورزی است.

 

 

 

 

وی گفت: تولیدات مردم روستای سلیاکتی در حوزه کشاورزی و دامداری است که برنج و مرکبات در حوزه کشاورزی و گوشت گاو و گوسفند در حوزه دامداری از محصولات این روستا است که در تأمین نیازهای شهرستان نور تاثیر گذار است.

 

امیر اکبری از عملکرد دهیاری و شورای اسلامی روستای سلیاکتی به هماهنگی و رایزنی چهار بانده شدن جاده در طول روستا، افتتاح پل و نصب روشنایی معابر، ایجاد کانال هدایت آب‌های سطحی به طول یکهزار و ۵۰۰ متر، ایجاد و تعویض پل‌های ورودی خیابان‌ها و تابلو گذاری خیابان ها و کوچه‌های جدید اشاره کرد.

 

وی افزود: هماهنگی با اداره پست و ثبت ۱۲۰۰ کدپستی برای عموم روستا با نصب پلاک، نصب و راه‌اندازی سه ترانس خیابان دریای ۸ آفتاب ۹،۱۳،۱۵ از دیگر اقدامات دهیاری و شورای اسلامی روستای سلیاکتی است.

 

دهیار روستای سلیاکتی با بیان اینکه ساختمان جدید دهیاری در زمین خریداری شده در حال احداث است، اظهار ‌کرد: جمع آوری زباله، تعویض لامپ ‌های چراغ معابر، نصب روشنایی، لایروبی رودخانه‌ها و… از خدمات مستمر دهیاری و شورای اسلامی روستا است.

 

وی بیان کرد: مهمترین مشکلات روستای سلیاکتی کمبود آب شرب است که با حضور مسافران این کمبود افزایش پیدا کرده است.

 

اکبری با اشاره به طغیان رودخانه و خطرات سیل و آبگرفتگی در روستا تأکید کرد: رودخانه‌ای که در وسط روستا قرار دارد این روستا را از نظر طولی به دو قسمت تقسیم کرده است که زمان طغیان رودخانه به مردم و ساکنین آسیب جدی می‌رساند که با هماهنگی مسئولان مربوطه ایجاد دیوار حفاظتی از نیازهای ضروری این روستا است.

 

وی تصریح کرد: حفر چاه برای رفع کمبود آب شرب روستا با هماهنگی و کمک اداره آب و فاضلاب، آسفالت خیابان‌های روستا، خرید کامیون مکانیزه برای جمع آوری زباله از مهم‌ترین برنامه‌های دهیاری و شورای اسلامی روستای سلیاکتی است.

 

دهیار روستای سلیاکتی افزود: این روستا به علت وسعت و جمعیت بالا دارای ۵ عضو شورای اسلامی است که دکتر نورالله کجوری رئیس شورا، کربلایی ابراهیم محمدی نایب رئیس و عضو شورای بخش مرکزی، شهرستان نور، مهندس عبدالمجید مقصودی، بهمن محمدی، حسین اکبری از اعضای شورای اسلامی و مهندس امیر اکبری به عنوان دهیار روستای سلیاکتی مشغول  خدمت رسانی به مردم این روستا هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ دی, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو