زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ -

فرماندار شهرستان نور:

برنامه‌های فرهنگی باید هدفمند و جریان‌ساز باشد/لزوم گسترش جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب

فرماندار شهرستان نور گفت: برنامه‌های فرهنگی باید پاسخگوی نیازهای جامعه، هدفمند و جریان‌ساز باشد.

 

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد توکلی در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که به میزبانی شهرستان نور برگزار شد، اظهارکرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به مجموعه‌های مختلفی که در حوزه کاری خود دارد می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های متنوع و متناسب سبب تحولات خوبی در جامعه شود.

 

 

وی گفت: یکی از مهمترین ابزارهایی که دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود و نابودی کشور بکار می‌گیرند تأثیر در اذهان عمومی و گسترش ناامیدی در جامعه است.

فرماندار نور با اشاره به ضرورت توجه به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و تأثیرات آن در جامعه به ویژه بر جوانان و نوجوانان تأکید کرد: هنرمندان  کشورمان با حضور تأثیرگذار خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اجرای برنامه‌های متنوع نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران نیز در این جلسه اظهارکرد: این انجمن در سال ۱۳۰۱ بنیان گذاشته شد که ساخت ۳۸ بقعه و بارگاه برای فردوسی، عطار، باباطاهر،  ابن سینا و … و برخی دیگر در خارج از کشور توسط این انجمن انجام شد.

وی با اشاره به یکصدمین سال تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران بیان‌کرد: این انجمن پس از انقلاب بیشتر به بزرگداشت‌ها و انتشار آثار اکتفا کرده است و سال گذشته برنامه‌های مهمی برای نظامی، شمس تبریزی و … را اجرا کردیم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران افزود: این انجمن ساخت بنای یادبود در استان‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و بعد از آن بزرگداشت عالمان و انتشار آثار از فعالیت‌های اصلی انجمن به شمار می‌آید که با ایجاد شرایط جدید، وضعیت مطلوب‌تری را در آینده شاهد هستیم.

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تأثیرگذاری اجرای برنامه‌ها در جامعه اظهارکرد: برنامه‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران باید جریان‌سازی کند تا ماندگار و تاثیرگذار شود و دشمنان با برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف پلید خود جریان سازی می‌کنند.

وی با تاکید بر توجه به شورای جامع فرهنگ، هنر و رسانه در هر شهرستان افزود: این شورا یک جریان سازی است و جایگاه بزرگی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به جشنواره بومی و محلی نوجوانان مازندرانی که برای نخستین بار در استان اجرایی شد، خاطرنشان‌کرد: تولید آثار به زبان محلی یک جریان‌سازی است تا با جذب دانش آموزان  ارزش زبان بومی و محلی مازندران حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد.

این مسئول با بیان اینکه ساختارسازی، جریان‌سازی، توانمندسازی و کادر‌سازی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به آن توجه شود، تأکیدکرد: مدارس مهمترین جایگاه برای اجرای برنامه‌ها است و در این راستا همکاری آموزش و پرورش با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

حجت الاسلام مهدی رزاقی امام جمعه ایزدشهر نیز با تبریک اعیاد در این جلسه اظهارکرد: کارهای فرهنگی به تدریج در جامعه تاثیرگذار است و دشمن با کارهای فرهنگی، افکار جامعه را به دست می‌گیرد تا به اهداف شوم خود که نابودی خانواده‌ها و نظام اسلامی است، دست پیدا کند.

وی با تأکید بر کارهای فرهنگی و هنری با پیوست اسلامی در جامعه بیان‌کرد: جلسات هنری و فرهنگی باید با حضور متخصصان برگزار شود و تصمیمات جلسات فقط در حد حرف باقی نماند بلکه با سرعت، دقت و قدرت در جامعه اجرایی شود.

امام جمعه ایزدشهر با اشاره به افزایش آمار طلاق و مشکلات خانوادگی در جامعه خاطرنشان‌کرد: کتاب‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری جذاب، پر محتوا و تاثیرگذار در جامعه  از نیازهای اساسی است که باید تمام مسئولان کشور در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

رزاقی افزود: توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین در مقابل کارهای تبلیغاتی دشمن و تأثیرات آن از ضروریات جامعه است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو