زمان انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ -

امام جمعه شهرستان نور:

اولویت جامعه باید مقابله درست با قداست‌شکنی و برنامه‌ ضددینی دشمن باشد

امام جمعه شهرستان نور گفت: اولویت برنامه در جامعه باید مقابله درست با قداست‌شکنی و برنامه‌های ضددینی و ضد انقلابی باشد.

 به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورحجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در مراسم رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی اظهارکرد: این برنامه در سایه رزمایش فاطمی است که از این نام و بر اساس سیره اهل بیت به ویژه فاطمه زهرا (س) در عرصه خدمت رسانی به جامعه در حوزه‌های مختلف استمداد بجوییم و یکی از ماموریت‌های مهم انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی با شعار جهاد و مقاومت بر اساس آموزه‌های دینی است.

وی‌گفت: این مسیر شهدا و اهل بیت بر اساس آموزه‌های قرآنی است که مامور شدیم تا در مسیر دستگیری از فقرا، انفاق، احسان قدم جهادگرانه برداریم و خالصانه خود را در جایگاه نیازمندان قرار دهیم تا سختی‌ها و مشکلات آن‌ها را درک کنیم.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به جهاد فاطمی و علوی بیان‌کرد: کار خالصانه در این حوزه‌ها تلاش برای عمران و آبادی زندگی خود در دنیا و آخرت است که امام صادق فرمودند اگر فردی مشکل مومنی را رفع و گره از کار یک فرد بگشاید، خداوند هفتاد گرفتاری لاعلاج را در دنیا و آخرت برایش مرتفع می‌کند.

این مسئول با قدردانی از مجاهدان بی منت و گمنام در عرصه‌های مختلف در کشور و شهرستان نور افزود: تلاش برای رفع مشکلات در جامعه و مردم بهترین مجاهدت است و بهترین تجارت و معامله مومن با خداست که مانند بسیجان، پاسداران، نیروهای مسلح و خیرین که مجاهدانه در عرصه رفع نیاز جامعه با دستگاه‌های مربوطه همکاری می‌کنند.

احمدی با اشاره به مکتب سردار سلیمانی اظهار‌کرد: مکتب سردار در چهار قسمت تولید ولایت پذیری، مردم دوستی، محبوبیت و استکبارستیزی است که همان مکتب انقلاب اسلامی و امامین است و کسی که در این مکتب وارد می‌شود باید وجودش محبت به مردم در عرصه خدمت رسانی و رفع مشکلات جامعه باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: دشمنان به دنبال هجمه به آموزه‌هایی هستند که سبب استحکام جامعه و خانواده است و غیرت مردم، حیا، عفت، پاکدامنی زنان، جوانان و مردان جامعه را هدف قرار دادند.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به سخنان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز مردم جامعه در دینداری، اعتقاد به ارزش‌های الهی و حمایت از انقلاب اسلامی از مردم اوایل انقلاب بهتر و حضورشان بیشتر است و دشمنان پس از آن ایمان و اعتقاد مردم را نشانه گرفتند و هدف دشمن انتشار ناخدا باوری، دین زدایی و … در جامعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان حجاب که یکی از ضروریات جامعه است با طراحی‌های متناسب نشانه گرفتند، تأکیدکرد: یکی از برنامه‌های رزمایش باید توجه ویژه به مبارزه با فرهنگ انحرافی باشد زیرا دشمنان خانواده‌ها، جوانان و نوجوانانی که در اوج غرور و گرایش به جاذبه‌های متنوع هستند را هدف قرار دادند.

احمدی افزود: نفوذ در جامعه هنری و هنرمندان، ورزش و ورزشکاران، تعلیم و تربیت، مدارس، دانشگاه‌ها و … از برنامه‌های دشمنان است تا اعتقادات راسخ، تفکر جهادی و مبارزه با دشمن و حریم خانواده‌ها را در کشور از بین ببرند و اولویت برنامه در جامعه باید مقابله درست با قداست‌شکنی و برنامه‌های ضد دینی و ضد انقلابی باشد.

سید نعمت اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خان‌طومان و شهید مدافع حرم علی جمشیدی اظهارکرد: رزمایش جهادگران فاطمی با رویکرد جهاد امیدآفرینی به مدت ۱۰ روز در استان مازندران اجرا می‌شود و ۵۲ گروه جهادی فعال در شهرستان نور در این مدت اجرای ماموریت می‌کنند.

وی‌گفت: در این رزمایش یک هزار بسته معیشتی شامل خشکبار، دو عدد مرغ و برنج بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توزیع شد و ۱۲۵ قلم کالا به نوعروسان به صورت محرمانه اهدا می‌شود که برای هر نوعروس چهار تا پنج قلم به ارزش تقریبی ۳۰ تا ۴۵ میلیون‌می‌باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به رویکرد قرارگاه محرومیت‌زدایی بیان‌کرد: با توجه به ارائه مدارک و اقدامات لازم، کالاهای ایرانی برای کمک جهیزیه به نوعروسان در خانواده‌های کم برخوردار تهیه شد.

این مسئول افزود: سال گذشته با رویکرد جهادگران در عرصه محرومیت‌زدایی پنج پروژه آبرسانی در مناطق بالادست شهرستان نور به بهره‌برداری رسید و ساخت ۵ خانه محروم و مرمت ۱۵ خانه از اقدامات جهادگران در شهرستان نور بود.

اسدی با اشاره به خیرین شهرستان نور تأکیدکرد: در ماموریت محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی در هیچ شرایطی از ظرفیت بیت‌المال استفاده نشد و نمی‌شود و در اجرای ماموریت‌ها از مجمع خیرین بسیج سازندگی،هیئت امنا و همه خیرین که کمک‌کار ما بودند، قدردانی می‌کنیم که در طول این چند سال از کرونا تا برنامه‌های محرومیت‌زدایی حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به همت دولت برای احداث یک میلیون مسکن در هر سال اظهارکرد: طرح شهرستانی صدروستا، صدخانه که در هر روستا یک مسکن با استفاده از ظرفیت خیرین، دهیاران و شوراهای روستا، بخشداران، فرماندهان پایگاه‌ها، گروه‌های جهادی و …احداث شود، در جلسات مطرح شد که با موافقت و تفاهم نامه مسئولان و فرماندار شهرستان نور آماده اجرای ماموریت در شهرستان نور هستیم.

وی با اشاره به توافقنامه قرارگاه محرومیت‌زدایی که زیرمجموعه سپاه است، خاطرنشان‌کرد: برای تهیه کالای ایرانی با توافق از قرارگاه محرومیت‌زدایی، کالاهای ایرانی را با ورود مستقیم به شرکت‌ها برای خانواده‌های کم برخوردار خریداری و اهدا می‌‌کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو