زمان انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ -

حجت الاسلام علیرضا پناهیان

علما در رأس شیخ نوری با آینده‌نگری مبارزه با استعمار را در کنار مبارزه با استبداد، اصل قرار دادند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان'tj: در جریان مبارزه با استبداد، استعمار با سوار شدن بر روی موج انتخابات مشروطه طلبی و عدالت خواهی شروع به پا گرفتن کرد و علما در رأس شیخ نوری با آینده‌نگری مبارزه با استعمار را در کنار مبارزه با استبداد، اصل قرار دادند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام علیرضا پناهیان در یادواره شهید شیخ فضل الله نوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد با اشاره به سخنان حضرت علی علیه السلام و آیات قرآن در خصوص عبرت از تاریخ اظهارکرد: مطالعه تاریخ و تجربه تاریخی در دین ما اصل اساسی است و در جهان راه‌های دشمنی با خدا، دین و انسان محدود است و تکرار می‌شود.

 

وی گفت: در سال‌های اخیر دشمنان، دشمنی‌های خود را علیه دین علنی ابراز و تلاش می‌کنند آن را در کوچه و بازار بین مردم ببرند و تظاهر کنند مردم به دنبال هرزگی و دشمنی با دین هستند و آن را القا کنند و این عملیات در این سال‌ها یادآور دوران قبل از شهادت شیخ نوری است.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در کنار جریان مشروطه حملات عجیبی با آرمان‌های دینی و تبلیغاتی به نفع هرزگی در جامعه شروع شد، خاطرنشان‌کرد: این جریان سبب کشتن علما و چند سال بعد قتل عام عمومی شد و بارها انگلیسی‌های خبیث و آمریکایی‌های نادان الگوی قبلی خود را تکرار می‌کنند و دشمنان از آغاز انقلاب اسلامی وحشی‌گری‌های خود را علنی ابراز کردند تا با ایجاد رعب و وحشت، مردم را به عقب نشینی وادار کند که در داعشی‌ها و تکفیری‌ها تکرار شد.

 

 

پناهیان با اشاره به اینکه شیخ فضل الله نوری نقشه‌های انگلیسی‌های خبیث را در ایران به هم ریخت، یادآورشد: اکنون در وضعیتی هستیم که کوچک‌ترین حرکتی برای پاسداشت شیخ نوری برای بعضی‌ها دردناک است و دشمنان به میدان می‌آیند تا این حرکت را خاموش کنند

 

.

 

وی گفت:  مشروطه مقاومت ملی با رهبری علما علیه ظلم و استبداد قاجار بود و در جریان مبارزه علما با تحصن‌ها حرکت را تقویت و پادشاهان قاجار را مجبور به انعطاف پذیری کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در جریان مبارزه با استبداد، استعمار  با سوار شدن بر روی موج انتخابات مشروطه طلبی و عدالت خواهی شروع به پا گرفتن کرد و علما در رأس شیخ نوری با آینده‌نگری مبارزه با استعمار را در کنار مبارزه با استبداد، اصل قرار دادند.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو