زمان انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ -

همزمان با هفته دولت

کلنگ زنی پروژه احداث بند انحرافی روستای تورانکلا بخش چمستان

پروژه احداث بند انحرافی تورانکلا در بخش چمستان از پنجم شهریور آغاز و در مدت ۵ ماه با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام می‌رسد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور، بیژن پولادی در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث بند انحرافی روستای تورانکلا بخش چمستان در هفته دولت اظهارکرد: کارها باید با نگاه جهادی اجرا شود تا هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و در بند قانونی با تفویض اختیار قانونگذار می‌توان از این فرصت بهره برد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به مشکلات روستاهای دیگر تأکیدکرد: با باورها و مشارکت مردم می‌توانیم بسیاری از کارها را با سرعت بیشتری پیش ببریم و در برخی روستاها مشکل، اساسی است و اگر سد احداث نشود ممکن است خطرات جانی و مالی برای مردم به همراه داشته باشد.

 

این مسئول افزود: چمستان بخش برخوردار و بزرگی است که با همت شورای بخش فعال و مشارکت مردم خوب چمستان می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و باید به این بخش نگاه ویژه شود.

 

داداشپور بخشدار چمستان در آیین احداث سد انحرافی در تورانکلا اظهارکرد: این پروژه سال‌ها پیگیری شد تا به نتیجه رسید و  این پروژه در روستاهای تورانکلا، جوربند و وازسفلی در حال انجام است.

 

بخشدار چمستان با اشاره به اینکه بخش چمستان با ۷۰۰ کیلومتر مربع بزرگترین بخش استان است، افزود: با توجه به روحیه خوب مردم چمستان در مشارکت باید خدمات ارزنده‌ای را به مردم منطقه ارائه دهیم که پروژه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف برق، مخابرات، تقویت آب شرب، طرح هادی و … در حال انجام است.

 

 

سید مصطفی رضایی مدیر امور منابع آب نور و رویان در آیین کلنگ زنی با اشاره به ۴ پروژه آب منطقه در شهرستان نور اظهارکرد: این پروژه از محل اعتبارات استانی تعیین می‌شود و تورانکلا نخستین پروژه با بهبود بیش از ۱۵۰ هکتار اراضی کشاورزی به عنوان بند انحرافی یا تقسیم آب تورانکلا است.

 

وی‌گفت: پروژه‌های آب منطقه‌ای، بند انحرافی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای قبل از پایان سال این پروژه‌ها به اتمام برسند.

 

 

محمد صادق مشهدی مدیر طرح‌ها در قالب اعتبارات حوادثی حوزه شهرستان نور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پروژه احداث بند انحرافی تورانکلا در بخش چمستان از پنجم شهریور آغاز و در مدت ۵ ماه با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این اعتبارات با پی‌گیری‌های مجدانه حیدر داوودیان، مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران جذب و در حال اجرا است.

 

مدیر طرح‌ها در قالب اعتبارات حوادثی حوزه شهرستان نور خاطرنشان کرد: این سد بیش از ۱۵۰هکتار از اراضی تورانکلا و زمین‌های پایین دست در حاشیه رودخانه را در سیلاب کنترل و تنظیم  آبیاری می‌کند و عمده هزینه پروژه شامل کارهای بتنی، قالب‌بندی و … است.

 

مشهدی بیان‌کرد: سرریز ۱.۸۵ از بستر رودخانه، حوضچه آرامش به عرض مفید ۱۴ متر و طول ۱۳ متر، دریچه رسوب‌گیری برای تخلیه رسوب‌های بالادستی، سرریز به ابعاد یک و نیم در ۲ متر و دریچه آبگیر به ابعاد ۱ در ۲ متر از مشخصات پروژه است.

 

وی با اشاره به کارهای انجام شده در این پروژه بیان‌کرد: عملیات انحراف جریان رودخانه با احداث دایک خاکی به طول ۱۲۰ متر و عملیات خاکبرداری و پیکنی سازه در محدوده حوضچه آرامش با حجم بالغ بر ۱۱۰۰ متر مکعب اجرا شد که پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۱۰درصد است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ شهریور, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو