زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ -

رئیس اداره اوقاف شهرستان نور:

مساجد از تخصیص اعتبار دولتی محروم هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور گفت: مساجد از تخصیص اعتبار دولتی محروم هستند که این مشکل بزرگی است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،بهرام صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در آیین افتتاحیه پروژه ۱۰ واحدی موقوفات در نور که با حضور فرماندار شهرستان نور، حسنی‌نیا معاونت امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و هیئت همراه و مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار‌کرد: این ساختمان ۱۰ واحدی که در ۵ طبقه ساخته شد از محل توسعه سرمایه‌گذاری موقوفات خریداری و سرمایه‌گذاری شد.

 

وی با اشاره به سازمان اوقاف در سرمایه‌گذاری و تقویت بنیه مالی موقوفات گفت: این سرمایه‌گذاری در نهایت به اجرای نیت امینانه موقوفات کمک می‌کند و بسیاری از موقوفات در شهرستان در راستای عزاداری سیدالشهدا و در کنار آن به افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار برمی‌گرد

 

 

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور بیان‌کرد: اوقاف نور از محل موقوفات شهرستان در زمان کرونا ۴۵۰۰ سبد کالا با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و سپاه در راستای منویات رهبری و کمک مومنانه تهیه و توزیع کرد که این اقلام از محل اجرای امینانه موقوفات خریداری و توزیع شد.

 

 

این مسئول تأکیدکرد: کار اصلی سازمان در حال حاضر به روز رسانی موقوفات است که واقفین متناسب و منطبق با نیازهای روز جامعه اقدام کنند و اوقاف به افرادی که قصد کار خیر دارند با مشاوره آن‌ها را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت می‌کند.

صادقی با اشاره به موقوفات جدید افزود: موقوفات جدید در راستای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان، کمک به افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار، ایتام و …اجرای نیت می‌شود و حاج آقا چراغی در رستم رود مجتمع تجاری بزرگی در راستای کمک به ایتام در سراسر کشور وقف کرده است و نگهداری هزینه کودکان بی‌سرپرست و ایتام در رستمرود از محل درآمد موقوفه مجتمع تأمین می‌شود.

وی یادآورشد: سال گذشته موقوفه حاج سید موسی حسینی در طالب آباد چمستان به نیت عزاداری سیدالشهدا، ترویج فرهنگ قرآن، کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت و کم برخوردار، تهیه جهیزیه نو عروسان نیازمند وقف شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با اشاره به بزرگترین وقف شهرستان نور و چمستان به نیت کمک به علم و فناوری کشور توسط حاج آقا محمدپور انجام شد، تأکیدکرد: این وقت در راستای تأمین هزینه‌های تحقیقات هسته‌ای از محل عواید وقف است و تنها موقوفه‌ای که در کل کشور به این نیت وقف شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه موقوفات گستردگی زیاد و انواع مختلفی دارد که سراسر کشور در حال انجام است، گفت: موقوفه میرزا حسین تاجر ساروی در مرکز شهرسازی که از عواید موقوفه برای بیمارستان امام خمینی ساری آمبولانس، دستگاه سیتی اسکن و … خریداری می‌شود که هر ساله از محل جمع آوری اجاره‌ها و پرداخت به اوقاف اجرای نیت می‌شود و از موقوفه ملاعلی کنی در قائمشهر مدرسه عظیمی ساخته شد که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی با اشاره به اینکه نیت موقوفات به تعداد افکار انسان‌ها تنوع دارد و در همه جا وجود دارد، اظهارکرد: سال گذشته از محل اجرای امینانه واقف مبلغ چهار میلیارد تومان برای عزاداری سیدالشهدا در بلده و نور از محل موقوفه در حاج یحیی خانی بلده اجرای نیت شد.

 

وی با اشاره مشکلات مساجد بین راهی افزود: بیمه خادمین مساجد به نحوی به صلاح دید تامین اجتماعی قطع می‌شود که با این روش، در مساجد به علت نبود خادم بسته خواهد شد و حتی کسانی که سال‌ها در این مساجد خدمت رسانی کردند مجبور به ترک مسجد شدند و مساجد از تخصیص اعتبار دولتی نیز محروم هستند که این مشکل بزرگی است و رفع آن نیاز به پیگیری از مرکز دارد.

گفتنی است در پایان مراسم از واقفین شهرستان نور تجلیل شد.

               

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ مهر, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو