زمان انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲ -

استاندار مازندران خبر داد:

مهلت یک هفته‌ای برای نیازسنجی منطقه آسیب ایزدشهر

استاندار مازندران با اشاره به نیازسنجی در منطقه آسیب ایزدشهر، گفت: مسئولان حوزه مدرسه، مراکز آموزشی، درمانگاه و ... مدت یک هفته نیازسنجی و گزارش آن به استان ارسال کنند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سرای نور»، سیدمحمود حسینی‌پور سه‌شنبه‌شب پس از بازدید از منطقه آسیب ایزدشهر در جلسه‌ای با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان در شهرداری ایزدشهر اظهار کرد: یکی از سیاست‌های رئیس جمهور محرومیت‌زدایی، توجه به مناطق آسیب و فعال کردن جوانان این مناطق در مسیر توسعه و کار است.

 

وی با اشاره به اینکه استان مازندران در آستانه تحول بزرگ در حوزه‌های مختلف است، افزود: مردم ایزدشهر در مقایسه با سایر مناطق استان زیرساخت‌ها را متحول و سیما و منظر این شهر را تغییر دادند و در این راستا در مازندران پیشرو هستند اما منطقه آسیب یک تهدید محسوب می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره مصوبات این جلسه اظهارکرد: فرماندار شهرستان نور به عنوان مسئول اجرایی مصوبات منطقه آسیب هستند و پیگیری آن با تدابیر و مدیریت نماینده عالی دولت در شهرستان نور انجام می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه این منطقه دارای ۱۳ کوچه یا محله است، تأکیدکرد: ۱۳ نفر از بهترین جوانان از هر محل انتخاب و به عنوان شهردار آن محل معرفی شوند و مسئولیت با ابلاغ فرماندار بر عهده این جوانان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یک نفر به عنوان مسئول در این منطقه از طرف فرماندار معرفی شود،گفت: آمار دقیق خانوارها که سال‌ها ساکن این منطقه هستند باید با راست‌آزمایی ثبت شود و نباید از مناطق دیگر افرادی به این منطقه اضافه شوند.

استاندار مازندران بیان‌کرد: آمار دقیق از جوانان بیکار این منطقه، تعیین تکلیف وضعیت املاک با همکاری اداره ثبت و اوقاف، خدمات اجتماعی در حوزه‌های آب، برق، گاز، بهداشت و درمان و … در منطقه آسیب ایزدشهر ضروری است.

حسینی‌پور در ادامه با تأکید بر تعیین تکلیف حریم رودخانه، اظهارکرد: با توجه به اینکه حریم رودخانه برای حفاظت همه مردم است باید ساخت دیواره حفاظتی به سرعت به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی این منطقه نیازمند همکاری ساکنین آن است، گفت: شهردار ایزدشهر موظف است خدمات شهری در این منطقه ارائه کند و سطل‌های زباله مستقر و از انباشت زباله در منطقه جلوگیری کند.

استاندار مازندران با اشاره به نیازسنجی در منطقه آسیب ایزدشهر، افزود: مدرسه، مراکز آموزشی، درمانگاه و … مدت یک هفته نیازسنجی و گزارش آن به استان ارسال شود.

حسینی پور با تأکید بر مساعدت برای کسانی که فاقد مسکن هستند، خاطرنشان کرد: زمین برای ساخت آپارتمان جانمایی و از طریق مجموعه قرارگاه امام حسن (ع) ساخته و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و خانواده‌هایی که همکاری بیشتری دارند، در اولویت قرار دارند.

وی در ادامه اظهارکرد: خانواده‌های دارای زمین سنددار برای بازسازی و ترمیم در طرح مسکن ملی و خودمالکی منازل حمایت می‌شوند و برای خانه‌های فاقد سند بر اساس آمار دریافتی و راست‌آزمایی در شورای عالی مسکن استان، تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مشکل آرامستان در این منطقه با زیرساخت‌ها و غسالخانه‌ای مناسب به عنوان منطقه عمومی و خدماتی زیر نظر شهرداری ایزدشهر رفع شود، افزود: با تصمیمات جدید برای جلوگیری از نابودی جنگل‌ها به عنوان سرمایه بزرگ ملی و اجتماعی از قاچاق چوب جلوگیری و با متخلفین در استان برخورد می‌شود.

حسینی پور بیان‌کرد: مسجد محله نباید بدون امام جماعت باشد و با حضور یک طلبه خوش‌ذوق و خوش فکر کار فرهنگی در منطقه آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه باید سرویس دانش‌آموزان این منطقه رایگان شود، گفت: وظیفه ما این است که تا شرایطی در شأن و منزلت مردم فراهم کنیم و در این راستا با مدارس خوب و تربیت درست، کودکان این منطقه آینده درخشانی خواهند داشت.

استاندار مازندران با اشاره به ساخت مدرسه و باشگاه در این منطقه، تأکیدکرد: مسئولان شهرستان نور و همه دستگاه‌ها با همکاری و حمایت تلاش کند تا با اقدامات فوری و اساسی بر طبق آمار دقیق و برنامه‌ریزی، مصوبات این جلسه در تحریم‌زدایی از منطقه آسیب ایزدشهر اجرایی شود.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ بهمن, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو