زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -

وزیرجهادکشاورزی:

حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای مهمترین برنامه اقتصادی دولت در بخش کشاورزی

وزیرجهادکشاورزی گفت:حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای مهمترین برنامه اقتصادی دولت در بخش کشاورزی است و شهرک گلخانه‌ای می‌تواند علاوه بر تأمین محصولات مورد نیاز مردم، در جذب گردشگر نیز نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری  «سرای نور»،محمدعلی نیکبخت صبح امروز در دومین سفر هیئت دولت به استان مازندران با حضور در شهرستان نور به همراه مسئولان شهرستان با بازدید از طرح گلخانه ای همیشک در دارکلای چمستان اظهارکرد: احداث شهرک‌های گلخانه‌ای محور توسعه شهرستان نور و استان مازندران هستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای مهمترین برنامه اقتصادی دولت در بخش کشاورزی است و شهرک گلخانه‌ای می‌تواند علاوه بر تأمین محصولات مورد نیاز مردم، در جذب گردشگر نیز نقش بسزایی ایفا کند.

 

وزیرجهادکشاورزی در ادامه افزود: ایجاد شهرک‌های گلخانه ای، گامی مثبت در راستای اهداف رشد تولید است و باید حمایت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

مرتضی ابراهیمی سرمایه‌گذار مجتمع گلخانه‌ای همیشک و شهرک گلخانه‌ای دارکلا گفت: این گلخانه در فضایی هشت هزار و ۲۴۰ متری احداث شد که کار تکثیر و تولید گل در فضای چهارهزار متری انجام می‌شود.

 

 

وی در این بازدید بیان‌کرد: اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد با افزایش تولید، اشتغالزایی بیشتری برای مردم منطقه ایجاد می‌شود.

 

این کارآفرین موفق شهرستان نور در ادامه با بیان اینکه گلخانه یک شغل پر دردسر ولی عاشقانه است، افزود: من و همسرم تمام سرمایه خود را در کار احداث این گلخانه گذاشتیم و پشیمان هم نیستیم چون به این شغل علاقمند هستیم.

 

ابراهیمی خاطرنشان‌کرد: این گلخانه به صورت مستقیم برای  نفر۱۰ از مردم بومی منطقه ایجاد اشتغال کرد و هفت تا هشت نوع گل آپارتمانی معروف در اینجا تولید و تکثیر می‌شود که اگر حمایت های لازم در این زمینه صورت گیرد کل این فضا را به گلخانه اختصاص می‌دهیم.

 

 

وی گفت: گل های استان‌های خراسان رضوی، استان مرکزی و محلات،اصفهان، کیش و یزد را تأمین می‌کنیم و برای بازار فروش گل مشکلی نداریم و آمادگی صادرات گل به خارج از کشور را داریم.

 

این کارآفرین جوان در پایان با تقدیر از همه مسئولانی که در زمان احداث این پروژه گلخانه‌ای نقش داشتند خواستار توجه ویژه در صنعت کشاورزی و گلخانه‌ای شد.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو