زمان انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ -

با تشکیل اجتماعی خودجوش و عظیم؛

مردم مشهد حماسه ای دیگر در ۹ دی آفریدند/ شور ولایت در حریم رضوی

مردم مشهد مقدس روز چهارشنبه در اجتماعی باشکوه و عظیم باری دیگر در نهم دی ماه حماسه ای به یاد ماندنی آفریدند و حمایت خود را از مقام ولایت با صفوفی بهم پیوسته به نمایش گذاشتند.

 

به گزارش سرای نور؛ دراین اجتماع مردمی و عظیم که صبح چهارشنبه به مناسبت حماسه ۹ دی در محل میدان شهدا برگزار شد شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی در حمایت از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی از فتنه گران و حامیان آمریکایی آنها بیزاری جستند.

شرکت کنندگان در این مراسم با راهپیمایی به سمت حرم مطهر رضوی در حالیکه با مشت های گره کرده شعار «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا» سر می دادند انزجار خود را فتنه گران و حامیان آنها اعلام کردن و در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند.

فتنه ۸۸ برای ملت ایران درس عبرت است  

امام جمعه موقت تهران صبح چهارشنبه در جمع این اجتماع عظیم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر طی سخنانی مردم را به عبرت آموزی از فتنه ۸۸ توصیه کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی در جمع مجاوران و زائران حرم رضوی بیان کرد:  مردم ما در ۹ دی متوجه شدند که فتنه گران به مقابله با ولایت فقیه برخاستند و با حضور باشکوه خود سفره منحوس فتنه را برچیدند و این جریان که بیش از ۸ ماه کشور را درگیر حوادث هولناکی کرده بود، برای امروز ما درس ها و عبرت های فراوان داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان عبرت های فتنه ۸۸ را برشمرد و گفت: انتخابات کانون شعارهای مختلف است و همانطور که در سال ۸۸ فتنه گران با شعارهای جذاب مردم را به خود جذب می کردند، مسلما در دو ماه آینده هم شعارهای متعددی بیان خواهند کرد و ملت ایران باید هوشیار باشند که فریب این شعارهای رنگارنگ را نخورند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شعارهای فتنه گران مانند مارهای خوش خط و خالی است که زهر خطرناکی درون خود دارد، ادامه داد: فتنه گران صدر اسلام از خوارج گرفته تا بنی عباس شعارهایی ظاهری سرمی دادند که حمایت مردمی را جذب کنند.

وی ادامه داد: سال ۸۸ فتنه گران شعار حمایت از حقوق ملت را سردادند و همین افراد در خط مقدم خیانت به حقوق ملت قرار گرفتند.

سرمایه مردمی خرج فتنه گری ها شد

آبت الله خاتمی با اشاره حضور ۸۵درصدی مردم در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری گفت: حضوری که می توانست به عنوان سرمایه گران قیمتی برای ملت ایران ذخیره شود، خرج فتنه گری افراد سودجویی شد که در ماه های پس از انتخابات چهره واقعی خود را نشان دادند.

وی با بیان اینکه پیش از انتخابات کاندیداها قربان صدقه مردم می شوند، گفت: شعارهای زیبایی در حمایت از زنان، در حمایت از جوانان و قشرهای گوناگون مردمی عرضه می کنند و مردم بصیر ایران هوشیار باشند و به ظاهر این شعارها توجهی نکنند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری خطاب به مردم گفت: افرادی که در انتخابات شرکت کرده اند را از این جهت بررسی کنید که شیفته خدمت به مردم یا تشنگان قدرت هستند.

به تشنگان قدرت رأی ندهیم

وی با تأکید بر اینکه به تشنگان قدرت رأی ندهیم، ادامه داد: تشنگان قدرت وقتی به مقصود خود می رسند همه شعارهایی را که سرداده اند فراموش کرده و به تنها چیزی که فکر می کنند اهداف جناح خودشان است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ فتنه گران همه شعارهایی که برای جمع کردن رأی مردم بیان می کردند، از یاد بردند، افزود: سران فتنه و حامیان آن ها در جلسات مردمی اعلام می کردند که با ولایت فقیه هیچ تعارضی ندارند اما در عمل نشان دادند که تنها مشکل این ها با ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه در جریان های مختلف که در جامعه رخ می دهد، باید به اردگاه ها و حامیان هر جناح دقت کنیم، تأکید کرد: اردوگاه هایی که در جریان فتنه ۸۸ تشکیل شد بسیار عبرت آموز است؛ در یک اردوگاه ولایت فقیه در میان مردم ولایت مدار مانند سرو قامت برافراشته بود و در اردوگاه مقابل منافقان، سلطنت طلبان غارت گر و حتی رئیس جمهوری امریکا و رئیس رژیم صهیونیستی قرار داشتند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در وقایع سال ۸۸ دعوا تنها بر سر به دست آوردن جایگاه ریاست جمهوری نبود، افزود: جنس حرکات در فتنه ۸۸ و برنامه ریزی ها و اجتماعات برای برنامه های بزرگتری نسبت به تصدی مقام ریاست جمهوری برنامه ریزی شده بود.

شورای نگهبان صلاحیت حامیان فتنه را رد کند

وی با تأکید بر اینکه به عملکرد عادلانه و امانت دارانه شورای نگهبان اعتماد کامل داریم، افزود: در این مرحله هم از شورای نگهبان می خواهیم که با کمال قاطعیت صلاحیت فتنه گران و حامیان آن ها را در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی رد کند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: به عنوان اتمام حجت می گویم اگر شورای نگهبان به هر دلیلی صلاحیت فتنه گری را تأیید کرد این مردم بصیر و آگاه با توجه به لزوم انتخاب اصلح به چنین فردی رأی نخواهند داد.

وی به لزوم توجه به محک شخصیت ها با معیار حق اشاره کرد و گفت: حق را نمی توان با شخصیت ها شناخت بلکه باید اول حق را بشناسیم و افراد را به حق عرضه کنیم.

حق در مواضع ولایت فقیه تجلی یافته است

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه امروز مواضع حق در مواضع ولایت فقیه تجلی یافته است، گفت: ولایت یک شخص نیست، یک نهاد است و امروز این نهاد به عنوان شاخص حق در جامعه ما قرار دارد.

وی ادامه داد: برای شناخت افراد باید آن ها را به ولایت عرضه کنیم و به هر میزان که با ولایت باشند یا از ولایت فاصله گرفته باشند آن ها را حمایت یا رد می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در تاریخ اسلام ریزش های بسیاری رخ داده است، افزود: در صدر اسلام برخی افرادی که در همه نبردهای دوران پیامبر(ص) شرکت داشتند، سال ها بعد در مقابل امیرالمؤمنین ایستادندو  زبان به سب علی(ع) گشودند.

وی بر اینکه انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است تأکید کرد و گفت: شمر یکی از چهره های شاخص انقلابی صدر اسلام بود، شمر در جنگ صفین در حمایت از امیرالمؤمنین(ع) زخم ها برداشته بود اما عصر عاشورا همین شمر بود که دستور حمله به خیمه هاای اباعبدالله(ع) را صادر کرد.

غوغاسالاری روش اهل باطل است

آیت الله خاتمی غوغاسالاری و موج افکنی را از شیوه های اهل باطل معرفی کرد و گفت: برخی روزنامه های زنجیزه ای فتنه گران را نگاه کنید که با سروصدا می خواهد سوار موج پرخروش ملت شده و از آن سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه این رسانه ها امروز به عنوان پایگاه های دشمن فعالیت می کنند، گفت: برخی از روزنامه های در اختیار جریان های حامی فتنه گران که حتی تیراژ کمی دارند، خود را نماینده ملت معرفی می کنند و از احساسات پاک ملت به نفع حزب و جناح خود بهره برداری می کنند.

وی به هشدار امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مراقب باشید انقلاب به دست نامحرمان نیفتند اشاره کرد و گفت: می دانیم ملتی که تربیت شده امام و رهنمودهای رهبری هستند این بصیرت را پیدا کرده اند که تحت تأثیر غوغاسالاری ها نشوند و با بصیرت خود راه حق را پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: فتنه ۸۸ به ما آموخت که در فضای غبارآلود فتنه شاخص حق را پیدا کنیم و تجربه ما در سال ۸۸ به ما نشان داد افرادی که با ولایت بودند راه را گم نکردند و همچنان شاخص ما در هر جریانی ولایت فقیه است.

وی به جوانان توصیه کرد مراقب باشند تا مورد استفاده ابزاری توسط جریان های فتنه گر قرار نگیرند و گفت: در ابتدای انقلاب منافقان از جوانان به عنوان ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: جوانان مراقب باشند که نشاط و دین خود را در اختیار تشنگان قدرت قرار ندهند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو