زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ -

اوحدی به مهر خبر داد:

شناسایی ۶مفقود دیگر منا/موافقت با دفن ۱۸نفر در مکه/۱۹نفر مفقودند

رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی ۶ نفر از مفقودین فاجعه منا خبر داد و گفت: تعداد مفقودین جانباخته به ۱۹ نفر رسیده است و طی ۱۰ روز آینده نتیجه آزمایشات DNA از سوی عربستان مشخص و اعلام می شود.

به گزارش سرای نور؛به ارسال آزمایشات DNA  به عربستان اشاره کرد و گفت: آزمایشات DNA تحویل مقامات عربستان داده شده و قرار است آنها ظرف مدت ۱۰ روز نتیجه این آزمایشات را به ما اعلام کنند.

وی گفت: از میان ۲۵ نفر مفقودی که شناسایی نشده بود شب گذشته از سوی مقامات عربستان اعلام شد که مستندات ۶ نفر از این مفقودین پیدا شده که به زودی به ما اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: فرماندار بندر ترکمن با نام مرجان نازقلیچی که اهل سنت بوده و در میان مفقود شدگان ما بود، مشخص شد که وی فوت و درعربستان دفن شده است.

اوحدی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۹ نفر از زائران جان‌باخته همچنان مفقود هستند، گفت: وضعیت این جان‌باختگان مشخص نشده است و چنانچه بعد از مدت تعیین شده برای نتیجه آزمایشات DNA به هر علتی تعدادی از این افراد مشخص نشدند، دو نفر از بستگان درجه یک آنها را برای اقدامات دقیق بعدی به عربستان اعزام می‌کنیم که مجوز این اعزام نیز از سوی مسئولان این کشور دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ نفر از زائران جان‌باخته حادثه منا در مقبره‌الشهدای عربستان دفن شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۸ خانواده رضایت دادند که جان‌باختگانشان در مقبره‌الشهدا دفن شوند که دو نفر از بستگان آنها را به عربستان اعزام خواهیم کرد تا آنها بتوانند بر سر مزار عزیزان خود بروند.منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آبان, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو