زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ -

معاون فرماندار نور:

کمک به یک دانش آموز نوعی سرمایه گذاری اجتماعی در درازمدت است

معاون فرماندار نورگفت: کمک به یک دانش آموز نوعی سرمایه گذاری اجتماعی در درازمدت است و اگر سطح شعور اجتماعی افراد یک جامعه پایین باشد، عمر مفید هرگونه امکانات اجتماعی و عمرانی به دلیل استفاده نادرست از آن نیز پایین می‌آید.

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید ، جلسه ستاد احسان و نیکوکاری شهرستان نور به ریاست یزدانی، معاون فرماندار نور و با حضور تعدادی از مسئولان در فرمانداري نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور، سعید یزدانی در اين جلسه، یکی از عوامل تکامل شخصیت انسان را احسان و نیکوکاری نام برد و اظهارکرد: ستاد احسان و نیکوکاری در راستاي جمعی آوری کمک‌های خداپسندانه مردمی و خیرین به منظور كمك رساني به دانش آموزان کم بضاعت، بی بضاعت و نيازمند در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تشكيل شده است و مسئولان به عنوان افراد اداری و حقوقی باید در همکاری، همیاری و برقراری ارتباط‌‌های لازم همت کنند و به عنوان مسئول این نظام که رسالت آن تقویت افراد بی بضاعت در حوزه علم و دانش است تلاش كنند.

 

 


وی  افزود:افراد نخبه لزوما از خانواده های توانمند و با وضعیت معیشتی خوب  نیستند  بلکه نخبه های بسیار زیادی  از  دل خانواده های بی بضاعت رشد کرده و افتخارات  زیادی را نیز برای جامعه به بار آوردند .

معاون فرماندار گفت: مدیرانی که نسبت  به افراد نیازمند جامعه هیچ نوع احساس وظیفه‌ای ندارد و نسبت به افراد اجتماع خود بی‌اهمیت هستند فقط به میز خود تعلق خاطردارند.

این مسئول گفت : مساعدت فقط شامل مساعدت مالی  نیست بلکه باید بکوشیم شکاف غنی و فقیر را پر کنیم  و با ایجاد تعاملی عقلانی و منطقی، بین این دو طیف جامعه ارتباط برقرار کنیم.

 

یزدانی تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان نهادی انقلابی، مردمی و عمومی هر ساله در جهت رفع نیازهای دانش آموزان در تهیه  البسه، لوازم التحریر، کتاب و …. خدمات  قابل توجهی  صورت می‌دهد و کمک ادارات به این نهاد، مقداری ناچیز و اندک است .

وی خاطرنشان کرد:کمک به یک دانش آموز را نوعی سرمایه گذاری اجتماعی در درازمدت برشمرد و بر تقویت سواد اجتماعی افراد و افزایش سواد استفاده از امکانات اجتماعی، عمرانی تاأکید کرد و افزود : اگر سطح شعور اجتماعی افراد یک جامعه پایین باشد ، عمر مفید هرگونه امکانات اجتماعی و عمرانی به دلیل استفاده نادرست از آن  نیز پایین می‌آید.

 


معاون فرماندار نور، در پايان از نیکوکاران ، خیرین شهرستان و مسئولان ادارات خواست تا همچون سنوات گذشته با همکاری ستاد احسان و نیکوکاری زمینه کمک به دانش آموزان بی بضاعت را در آستانه شروع سال تحصیلی جدید فراهم کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو