زمان انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها:

جلسه هم‌اندیشی شهرداران غرب استان در شهرداری ایزدشهر برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی شهرداران غرب استان مازندران با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها وکارکنان دفتر امور شهری برای بررسی مسائل ومشکلات شهرداری‌ها به میزبانی شهرداری ایزدشهر برگزار شد.

فرهادعسگری در این نشست با اشاره به سهم کتابخانه‌ها اظهار کرد: در کارهای فرهنگی باید همه با هم همکاری داشته باشیم و کتاب یکی از اقلام سبد خرید روزمره باشد تا بتوانیم آن را در دستور کار خود قرار دهیم و این فرایند را طی کنیم.

 

IMG_8222
وی گفت: مسئله پسماند یکی از دغدغه‌ها در استان است و باید در سال ۹۵ یک برنامه وطرح جامع برای این مسئله لحاظ شود تا آن چه شایسته است، در جامعه انجام شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها تصریح کرد: الفبای رفع مشکل پسماند را می‌توان تفکیک زباله از مبدأ دانست وباید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.
این مسئول با تأکید به پایش تصویری در بین شهرها افزود: ۱۶۵ دوربین در انبار استانداری موجود است که هر یک از شهرداری‌های استان که قرارداد فونداسیون را با نصب تیر انجام داده باشند، آن شهرداریها می‌توانند دوربین را از استانداری تحویل بگیرند.
فرهاد عسگری با بیان این‌که برخی صنف‌ها آلاینده هستند اضافه کرد: صنف‌ها آلاینده و مزاحم را در استان با نشستها و مذاکرات پیگیری می‌کنیم تا این دغدغه را مرتفع سازیم.

علی اکبریان کارشناس دفتر شهری با بیان این‌ که کار شهرداران از نظر عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و… بسیار گسترده می‌باشد و دفتر شهری برای هماهنگی لازم، بین وزارت کشور و شهرداری‌ها قراردارد و برای این منظور، انسجام، همگرایی، ارتباط منظم و منطقی بین شهرداری‌ها و دفتر شهری ضروری است و باید از این جلسات بهره برداری مناسب شود.
حسن یحیی پور شهردار ایزدشهر در این جلسه با اشاره به توافقی که با وزارت کشاورزی و وزارت کشور برای واگذاری آببندان و پارک جنگلی بدون تشریفات به شهرداری‌ها شد، خواستار پیگیری و به نتیجه رسیدن این مسئله شد.
وی گفت: وزارت راه باید برای روکش آسفالت‌های خیابان‌ها و محور اصلی که از شهرها عبور می‌کند اقدام کند و با توجه به اینکه ایزد شهر راه ارتباطی غرب و شرق می‌باشد، ضروری است تا این مسئله پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.
شهردار ایزدشهر با توجه به درآمد شهرداری‌ها و دریافت عوارض از شهرک ها تصریح کرد: خواستار حمایت دفتر شهری برای دریافت عوارض نوسازی از شهرک‌ها هستیم.
این مسئول عدم حضور نماینده از طرف شورا و شهرداری در کمیته انطباق شهرستان را سبب مخالفت با برخی از مصوبات شوراها نام برد.
محمد باقردریایی با تقدیر از زحمات شهرداران، کار شهرداری را بسیار گسترده و با دغدغه های فراوان نام برد.

 

IMG_8272
وی تصریح کرد: مازندران یک قطب گردشگری است اما باید در ساخت و سازها با توجه به معماری دیرینه ایرانی- اسلامی فرهنگ‌‌سازی شود و با تشویق افراد برای بکارگیری فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی در معماری، باید در حفظ آن کوشا باشیم.
رئیس شورای شهر ایزدشهر در جلسه هم‌اندیشی به جذب نیروهای بومی در شهرداری‌ها، ساماندهی زباله، ایجاد ساحلی هماهنگ و سالم برای مردم و گردشگران و استفاده از نیروهای بازنشسته که تجربه کار در شهرداری‌ها را دارند تأکید کرد.

 

وی با اشاره به امکانات شهرداری‌ها گفت: یک دستگاه ماشین آتش نشانی پاسخ گوی منطقه کجور با توجه به روستاهای اطراف و معضلات آن نمی‌باشد.

 

رنجبر در جلسه هم اندیشی شهرداران غرب مازندران اظهار کرد: باید فرصت و فضای مناسب برای بخش خصوصی فراهم کنیم، تا با جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه ها توسط بخش خصوصی شاهد توسعه شهر، ایجاد اشتغال، ورود تکنولوژی و … در شهرها باشیم.
وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار به فرهنگ سازی و نگاه ویژه نیاز دارد، تا به جای حمایت و جذب سرمایه گذار مانع برای سرمایه گذار نباشیم.
شهردار بابلسر نیز استفاده از نیروها و کارشناسان ماهر در شهرداری‌ها را ضروری دانست و افزود: استفاده از کارشناسان ماهر در شهرداری‌ها و اجرای پروژه‌ها علاوه بر زیبایی شهر سبب ماندگاری پروژه‌ها و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ها می شود.
سید صابر سجادی در این جلسه افزایش بودجه شهرداری نور را ۱۰۰ درصد نسبت به بودجه تصویبی بیان کرد و افزود: کار عمرانی نیز از ۱۲ درصد به ۴۷ درصد افزایش یافته است .

 

IMG_8214
وی گفت: افزایش تعرفه ها از سوی شهرداری در طولانی مدت سبب فرار سرمایه گذارها از شهرها می‌شود.
شهردار نور با اشاره به اینکه هر شهری دارای ظرفیت و پتانسیلی است که باید شناسایی شود تصریح کرد: پارک جنگلی نور یکی از ظرفیت های شهر نور است که با توجه به هزینه‌های شهرداری نور در این پارک و طبق قانون، مدیریت پارک باید به صورت بلند مدت به شهرداری واگذار شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده است و با این روند نمی‌توانیم شاهد بخش خصوصی توانمند در پارک باشیم و انصراف شهرداری نور نیز سبب بحران برای شهر و شهرستان خواهد شد.
این مسئول با اشاره به ساحل گفت: امیدواریم با حمایت دفتر شهری، از ظرفیت سواحل که مکان گردشگری است برای شهرهای ساحلی استفاده کنیم.
محسن رضایی شهردار چمستان نیز خواستار تعیین کاربری در شهرها در این جلسه شد.
فرشاد اسدی شهردار بلده اظهارکرد: شهرداری‌های کوچک برای درآمد زایی با مشکل مواجه هستند و شهر بلده با ۴۹ روستا و ۱۷ کیلومتر جاده کوهستانی و برف گیر با بیشترین حادثه، امکانات محدود، درآمد اندک و مشکلات مالی نمی‌تواند پاسخ گوی مردم باشد.

 

 

IMG_8196

 

 

شهردار کجور در ادامه این جلسه یادآور شد: عدم همکاری برخی از این ادارات در حفظ تأسیساتشان، سبب خسارت به تأسیسات شهرداری می‌شود.
وی با اشاره به امکانات شهرداری‌ها گفت: یک دستگاه ماشین آتش نشانی پاسخ گوی منطقه کجور با توجه به روستاهای اطراف و معضلات آن نمی‌باشد.
شهردار پول هم با توجه این که پول منطقه‌ای کوهستانی و راه ارتباطی ۶۸ روستا است خواستار امکانات لازم برای این شهرداری شد و افزود:می‌توان با رفع برخی معضلات موجود زمینه را برای جذب سرمایه گذار فراهم کرد.
وی خواستار توجه ویژه به مشکلات شهرداری‌ها در منطقه کوهستانی با توجه به حوادث و عدم درآمد و امکانات لازم شد.
شهرداران محمود آباد، سرخ رود و فریدون کنار نیز در این هم‌اندیشی به برخی موارد و مشکلات خود اشاره کردند.
شهردار هادی شهر، دغدغه تفکیک زباله از مبدأ، کلاس های آموزشی و ارزش افزوده را در این جلسه مطرح کرد.
ناصحی از سازمان همیاران شهرداری‌ها هم به تفاهم نامه با بیمه سینا، تأمین قیر مورد نیاز شهرداری‌ها به صورت اقساط‌، خرید ماشین آلات با استفاده از تسهیلات بانکی و … را با حمایت سازمان همیاران شهرداری‌ها اشاره کرد.

 

IMG_8203
علی اکبری در این جلسه به نصب شیر هیدرانت بدون آب‌ بها و دریافت حق اشتراک با نصب کنتور به منظور دریافت آمار بهره‌ برداری توسط شهردارها تأکید کرد و افزود: ماشین آلات به شهرداری‌های بر اساس درخواست شهرداری‌ها، اولویت بندی و نیازهای عمرانی، آتش نشانی و خدماتی و … ارسال شد.
کارشناس دفتر امور شهری در این جلسه به بازدید آتش نشانی از کارگاه های ناایمن نیز اشاره کرد.
سیدرضا رضائیان نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه شهرداری‌ها نام برد و در مراقبت و حفظ آن تأکید کرد.
وی با توجه به جذب نیرو از طریق آزمون اظهار کرد: در مجموع آنچه از طریق آزمون جذب و استخدام شدند نیروهای توانمندی بودند.

 

 

IMG_8200
کارشناس امور پرسنلی کسب تجربه و آموزش نیروها را ضروری دانست و از امتیاز پانزده درصدی برای بومی‌ها در آزمون خبر داد و افزود: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی که بدون تعیین تکلیف بودند پیگیری و چارت‌های سازمانی اصلاح می‌شود و نیروهای استخدامی نیز تا ۷ سال حق نقل و انتقال ندارند.
این مسئول بیان کرد: شهرداری هیچ تعهدی در برابر نیروهای حجمی(شرکتی) ندارد.
مرتضی فلاح کارشناس امور شوراها در این جلسه به کمیته انطباق و پایش تصویری در شهرها اشاره کرد و گفت: هدف ما درجلسه، شنیدن موضوعات و مشکلاتی است که از طرف شهرداران اعلام می‌شود و این مشکلات و موضوعات را در اداره کل امور شهری پیگیری می‌کنیم.
جواد رستم پور کارشناس بودجه نیز سهم کتابخانه‌ها از درآمد کل شهرداری‌ها را نیم درصد اعلام کرد.

 

IMG_8203

 
مهدی زارع کارشناس امور پژوهشی در این جلسه گفت: بالاترین مقام اجرایی هر شهر باید عدم حضور خود در شهر را به فرماندار اطلاع دهند که شامل شهرداران نیز می‌شود.
کارشناس امور پژوهش گفت: نیم درصد بودجه شهراری‌ها به امر پژوهش اختصاص پیدا می‌کند.
فرهادعسگری مدیر کل امور شهری و شوراها در پایان با اشاره به ارزش افزوده خاطر نشان کرد: سال‌های طولانی از قانون ارزش افزوده در پیشرفته ترین کشورها استفاده می‌شود.
توزیع بودجه در جلسه کمیته برنامه ریزی، پایش تصویری در شهرها و مخالفت با تغییر کاربری در زمینه‌های هکتاری از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

زمان انتشار: ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو