زمان انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ -

تبعیت از ولی‌فقیه به زبان و شعار نیست بلکه باید آن را عملی کرد

زندگینامه سلمان فارسی‌ها برای جامعه کنونی بسیار ضروری است و تبعیت از ولی‌فقیه به زبان و شعار نیست بلکه باید آن را عملی کرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی محقق و نویسنده حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه سلمان فارسی از صحابه درجه یک پیامبر اسلام بود، اظهار کرد: روحیه حق‌طلبی و یکتاپرستی سلمان فارسی در میان اعراب جای تأمل و تفکر فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه چه می‌شود یک انسان از ایران و در میان یک خانواده اصیل زرتشتی به حق‌طلبی روی می‌آورد، تصریح کرد: آنچه سلمان را به سوی پیامبر و دین اسلام کشاند طلب حق و حقیقت از سوی وی بود.این کارشناس با اشاره به اینکه سلمان در ظاهر امروزی، یک انسان سیاسی و ولایت‌مدار بود، خاطرنشان کرد: حق طلبی، انسان را به سوی خداوند و آیات آن در زمین می‌کشاند و در این زمینه نمره قابل قبولی دریافت کرد.

حسینی با بیان اینکه مثال‌های فراوانی برای ولایت‌پذیری سلمان وجود دارد، گفت: تبعیت از ولی‌فقیه به زبان و شعار نیست بلکه باید آن را عملی کرد.

وی با تأکید بر اینکه مطالعه زندگینامه سلمان فارسی‌ها برای جامعه کنونی بسیار ضروری است، تصریح کرد: تاریخ در حال تکرار شدن است و باید جامعه اسلامی ما از این موارد الگو بپذیرد.

این کارشناس با اشاره به اینکه هوش و زکاوت تابعان ولی‌فقیه در پیروی از آنها نمود پیدا می‌کند، بیان کرد: نکته‌ای که باید در این زمینه به آن توجه شود این است که در تبعیت از ولی فقیه باید دیگران را نیز با خود همراه کنیم و این امر در سیره زندگی سلمان فارسی دیده می‌شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصحاب باید در تبعیت از ولی‌فقیه خود نشانی از وی داشته باشند، اظهار کرد: نمی‌شود دم از تبعیت از ولایت بزنیم و در مقابل وی بایستیم و اینگونه برچسب منافق بر چهره ما خواهد خورد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص سلمان فارسی، اظهار کرد: تقوا، عبادت‌های فراوان و خالصانه، تبعیت از ولی‌فقیه، پافشاری برحق و فریاد و دفاع از مظلوم همواره در میان شاخصه‌های اخلاقی سلمان وجود داشت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو