زمان انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ -

مجتمع کشاورزی، دامپروری و گردشگری دویلات بلده سالانه ۲۰ تن محصول کشاورزی به کشورهای عربی صادر می‌کند

مجتمع کشاورزی، دامپروری و گردشگری دویلات بلده با محصولات 100 تن سیب و 70 تن گیلاس سالانه 20 تن محصول به کشورهای عربی صادر می‌کند و مابقی در بازار داخلی به مصرف می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،امیر بهروز نیشابوری مدیرمجتمع کشاورزی، دامپروری و گردشگری دویلات بلده در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: این مجتمع با مساحت ۱۲۰ هکتار در دویلات بلده قرار دارد که باغی ارگانیک و تحقیقاتی بوده و تمام نمونه‌های کشوری که در ایران و سازمان تحقیقات قرار داشته برای بهره‌‌وری بیشتر هرکدام به طور جداگانه آزمایش شده که حدود ۳۵ سال بر روی این باغ کار شد اما مدت زمان طرح‌های نمونه حدود سه سال است.

 

 

 

وی گفت: ۱۵ طرح مختلف مانند باغ‌های نمونه ارگانیک سیب، گل محمدی، صنایع تبدیلی، گاو شیری، گردشگری و … در این مجتمع قرار دارد که ما طرح‌ فندق نمونه کشوری که از روسیه وارد و در مناطق سردسیر گسترش داده شود را نیز ارائه کردیم.

 

 

 

این تولیدکننده با اشاره به تولیدات این مجتمع  تصریح کرد: تولیدات این مجتمع ۱۵هکتار سیب، ۱۲هکتار گیلاس و زرد آلو و … با محصولات ۱۰۰ تن سیب و ۷۰ تن گیلاس است که سالانه ۲۰ تن محصول به کشورهای عربی صادر می‌شود و مابقی در بازار داخلی به مصرف می‌رسد.

 

 

نیشابوری طولانی شدن کارهای اداری برای صدور مجوز را از معضلات تولید کنندگان نام برد و تأکیدکرد: زمان صرف شده در ادارات و سرمایه‌ای که سرمایه‌گذار برای تولید و اشتغال در نظر دارد در کاغذ بازی‌های ادارات راکد می‌ماند و سبب ضرر و زیان به تولید کنندگان داخلی و اشتغال‌زایی کشور است.

 

 

وی هزینه تکمیل پروژه را مبلغ ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد که تاکنون با زیرساخت‌هایی مانند استخری که قابلیت ذخیره ۶۵ میلیون لیتر آب را برای گسترش منطقه دارد، برق، آب، جاده و … حدود ۱۲ میلیارد هزینه شد.

 

 

 

مدیر مجتمع کشاورزی، دامپروری و گردشگری با اشاره به اینکه این مجتمع دارای تمام امکانات زیرساختی است، تأکید کرد: پیگیر مجوز صنایع تبدیلی میوه و شیر هستیم و مجوز ۳۰۰ رأسی گاوداری را دریافت کردیم که در حال ساخت آن هستیم.

 

 

 

 

نیشابوری اظهارکرد: در حال حاضر ۶ نفر نیروی دائم در این مجتمع مشغول به کار هستند که به طور فصلی و در زمان میوه چینی به ۵۰ نفر افزایش می‌یابد و پتانسیل نیروی کار به طور مستقیم در این مجتمع پس از تکمیل آن به بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد.

 

مدیر مجتمع کشاورزی، دامپروری و گردشگری افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت آب و هوایی خاص در این منطقه مسئولان باید از تولید کنندگان به ویژه در منطقه بلده حمایت کنند تا سرمایه گذاران و تولید کنندگان در این منطقه با کارآفرینی سبب جلوگیری مهاجرت مردم شوند و با اشتغالزایی مهاجرت معکوس به منطقه بلده صورت گیرد.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ مرداد, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو