زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۵ -

مراسم تجلیل از اهل قلم در شهرستان نور

مراسم تجلیل از اهل قلم در شهرستان نور برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ هادی خنجری در مراسم تجلیل از نویسندگان شهرستان نور که به مناسبت روز قلم در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم با قلم خالق قلم، معجزه جاوید پیامبر آخرالزمان است.

 

 

 

 

 

DSC02579

 
وی گفت: رسیدن پیام مکتب‌ها و تمدن‌ها به انسان آینده و سرانجام تکامل اندیشه‌های بشر در طول قرن‌ها، که اندیشمندان هرگز یکدیگر را ندیده‌اند، تنها با معجزه قلم امکان پذیر است.
فرماندار نور خاطرنشان کرد: نماد روز قلم، برای تجلیل از نویسندگان و نوشته‌ها بهانه‌ای است تا شاید بتوانیم گوشه‌ای از زحمات طاقت فرسای آن‌ها را قدردان باشیم.

 

این مسئول با اشاره به این که نگارنده اصلی خداوند است افزود: همان بس که در وصف قلم و نگارش، انبیاء و رسول اکرم (ص) قلم علما را هم سطح خون شهدا دانسته‌اند و امیدواریم بتوانیم به لطف و عنایت باری تعالی در مسیر ایشان قلم بزنیم و همه اقداماتی که در حوزه روشنگری، فرهنگ و ادب، علم و دیانت است، مورد قبول درگاه خداوند قرار بگیرد.

هادی خنجری تأکید کرد: تکریم و تجلیل از اهل قلم و نخبگان تاکنون در خور شایستگی آن‌ها نبوده است به طوری که پدر شعر نو، نیما یوشیج در دیار و زادگاهش مظلوم واقع شده است.

 

 

وی تصریح کرد: قدر دانی یک تکلیف است و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تلاش در حوزه فرهنگ و ادب و با حمایت و تجلیل در زمان حیات اهل قلم و نخبگان، نقاط ضعف در این زمینه مرتفع شود.

 

 

 

 

DSC02590

 

 

 

 

 

فرهاد باقری در این جلسه اظهار کرد: قلم و کتابت از مقوله‌هایی است که نه تنها کهنه و مانده نمی‌شود بلکه هر روز جنبه‌های تازه از آن‌ها پدیدار می‌شود.

وی با گرامیداشت روز قلم و معرفی نویسندگان حاضر در این جلسه خاطرنشان کرد: رجبعلی ترخان، از نویسندگان فاخر شهرستان نور است که تا کنون ۴ جلد کتاب و مقالات زیادی در نشریات، در زمینه فرهنگی، شهید و شهادت به چاپ رسانده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تصریح کرد: قوام الدین بینایی از نویسندگان برجسته شهرستان نور که ۱۳ جلد کتاب در زمینه‌های مختلف تاریخی، ادبی، مذهبی و … به چاب رساند و مقالات زیادی در سطح کشور و دانشگاه تألیف کرد و عبداالرضا رشیدی از نویسندگان کودک که ۱۲ اثر آماده چاپ و در حال تصویرگری دارد که چهار اثر این نویسنده به چاب رسیده است (مسجد امام رضا، مثلث ترسو، مادر بزرگ، گل‌های سرخ قالی) و یک اثر زیر چاپ این نویسنده نمایشنامه کودک، فرزند مهربان مادر است.

 

 

 

 

 

 

DSC02591

 

 

 

 

 

این مسئول بیان کرد: نویسندگان حاضر کتاب‌ها و مقالات زیادی چاپ و به نگارش درآوردند و در حال حاضر کتاب‌هایی نیز در دست چاپ دارند که نیازمند حمایت و مساعدت مالی است.

 

 

 

DSC02587

 
گفتنی است کتاب کودک، مثلث ترسو، از عبدالرضا رشیدی که در زمینه فلسطین و رژیم صهیونیستی به چاپ رسیده، با ارسال به دفتر مقام معظم رهبری مورد استقبال و توجه قرار گرفت و دستور داده شد تا به زبانهای دیگر برای کودکان فلسطین و دیگر نقاط دنیا، چاپ و توزیع شود.

در پایان جلسه با اهدا لوح سپاس و هدایا از این نویسندگان تجلیل شد.

 

 

 

DSC02593

 

 

 

 

DSC02594

 

 

 

 

 

 

DSC02595

 

 

 

 

 

DSC02598

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو