زمان انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ -

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور مطرح کرد

مشکل دریافت تسهیلات برای واحدها صنعتی به‎خاطر موقوفی بودن شهرک

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور: موقوفی بودن عرصه شهرک صنعتی شهرستان نور، دریافت تسهیلات توسط واحدهای مستقر در آن شهرک را به بخاطر عدم امکان ترهین محل اجرای طرح نزد بانک‌های عامل با مشکل مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار سرای نور، منصور کرشی در گفت و گو باسرای نور اظهار کرد: اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ادغام با اداره تعاون و کار و امور اجتماعی شروع به کار کرد که در آن واحدهای روابط کار، اشتغال، بازرسی کار، بیمه بیکاری، تعاون،اجتماعی، ورزشی و فرهنگی تشکلات مستقر است.

وی گفت: مهمترین بخش اقدامات این اداره ،نظارت بر روابط کارگر و کارفرما و تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور از دغدغه های مهم این اداره، صیانت از نیروی انسانی و تلاش جهت ایجاد واسطه قانونمند و  مطلوب در واحدهای کارگری بین کارگر و کارفرما  نام برد و افزود: در ۹ ماهه اول سال، ۵۸۱ فقزه دادنامه در هیات تشخیص این اداره  صادر شد و صدور دادنامه برای تعداد حدود ۱۵۷ فقره دادنامه در هیئت حل اختلاف مستقر در این اداره، انجام شد که جا دارد  از عنایت فرماندار برای اعزام نماینده  و از حسن توجه  ریاست دادگستری برای حضور در جلسات  هئیت حل اختلاف تقدیر و تشکر شود.

این مسئول تأکید کرد: از اقدامات موثر دولت برای ایجاد اشتغال در جامعه تصویب تسهیلات خوداشتغالی  تحت عنوان  تبصره ۲۶، قانون بودجه سال ۹۵ بوده است. که  در شهرستان نور  این  تسهیلات به تفکیک یک میلیارد و  ۳۳۵ میلیون تومان به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان به مددجویان  تحت پوشش اداره بهزیستی  و مبالغی هم به ستاد مردمی حمایت از زندانیان  نیازمند  تخصیص پیدا کرد  که خوشبختانه روند  پرداخت تسهیلات در شهرستان  بسیار مطلوب بوده که جا دارد  از روسای  ادارات کمیته امداد امام خمینی نور، بهزیستی و در صدر از فرماندار  و معاونت فرماندار تقدیر و تشکر داشته باشم.

 

 

کرشی یادآورشد: در سال ۹۵ بعضی از واحدهای کارگری به ویژه  واحدهای پرورش  مرغ گوشتی و  تخم گذار دچار مشکلات شدیدی شدند  که بر اثر این  مسائل  خیلی از  واحدها  مجبور به اخراج  و تعدیل نیرو شدند  که با اختصاص  تسهیلات  بسته رونق تولید  از طرف دولت، روند  رکود  بعضی  از  واحدها  و به  تبع آن  تعطیلی خیلی از  واحدها  متوقف شده است و در سال ۹۵ تعداد ۳۷۴ نفر از کارگران به دلیل مشکلات اقتصادی واحدها  توسط صاحبان  واحدها  از کار اخراج شدند  که اکثر این  کارگران  در حال دریافت مستمری بیمه بیکاری  هستند.

وی تصریح کرد: بیش از  یازده میلیارد و ۱۶۰میلیون تومان تسهیلات از محل تسهیلات بسته رونق تولید  به واحدهای صنعتی  و کشاورزی  شهرستان  پرداخت  شده است  که تحقق تعداد  اشتغال تعهد  شده از  دغدغه  مجموعه مدیریتی شهرستان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور از دیگر مشکلات شهرستان به وضعیت نامناسب شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: موقوفی بودن  عرصه آن، دریافت تسهیلات توسط  واحدهای مستقر  در آن شهرک را به  بخاطر عدم امکان ترهین  محل اجرای طرح نزد بانک‌های عامل  با مشکل مواجه ساخته است.

این مسئول از با  پیگیری مستمر نماینده مردم نور و محمودآباد، فرماندار، رئیس اداره  صنعت،معدن و تجارت، مدیر جهاد کشاورزی برای پرداخت و اختصاص تسهیلات بسته  رونق تولید تشکر کرد.

کرشی در پایان با تقدیر و تشکر  از کلیه  صاحبان  صنایع، مدیران  واحدهای کارگری و شرکت ها بخاطر کارآفرینی  و کمک برای افزایش تولید، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری  خواستار مراجعه  به اداره تعاون، کار  و رفاه اجتماعی شهرستان شد تا از واحد مشاوره مستقر  در اداره به صورت رایگان بهره مند شوند و با آگاهی  از تکالیف  خود نسبت به   کارگران  کمک بکنند  تا شاهد  فضایی مطلوب  و  قانونمند  همراه  با تحقق  حقوق کارگران   و کارفرمایان  باشیم و فضایی را به وجود آوریم تا حقوق  و تکالیف  کارگر و کارفرما در چارچوب قانون  اجرا و اعمال شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو