زمان انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

نماینده دامداران شهرستان نور:

اقتصاد مقاومتی را با حمایت از تولید کنندگان و رفع مشکلات آن‌ها می‌توان معنا و در جامعه پیاده کرد

نماینده دامداران شهرستان نور گفت:اقتصاد مقاومتی را با حمایت از تولید کنندگان و رفع مشکلات آن‌ها می‌توان معنا و در جامعه پیاده کرد پس باید از روستا که محل تولید است شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،خطیبی با اشاره به تعاونی دامداران شهرستان نور اظهار کرد: این تعاونی با ۳۵ سال سابقه حدود ۴ هزار عضو دارد.

وی با اشاره به مشکلات دامداران سنتی خاطرنشان کرد: گاوداران سنتی در گذشته به جنگل راه داشتند و به عنوان محافظ و جنگلبان در منطقه خدمت می‌کردند اما امروز دام‌ها که از پایین حرکت می‌کنند جای مشخصی ندارند و باید یک روزه جاده را طی کنند که با هزاران مشکل عدیده روبه رو می‌شوند و کسی پاسخگو نیست.

 

نماینده دامداران شهرستان نور خرید شیر و محصولات دامداران با نازلترین قیمت، جریمه‌های سنگین دامداران، نبود تسهیلات و وام‌های کم بهره، بالا بودن قیمت غذای دام و … را از مشکلات دامداران نام برد.

خطیبی با اشاره به واگذاری زمین برای دامداران صنعتی تصریح کرد: امروز تحت عنوان دامداری صنعتی یک زمین واگذار می‌شود اما امکانات و هزینه‌های سنگین یک دامداری صنعتی مانند شیردوش، برق سه فاز و … را دامدار باید از کجا تأمین کند؟

 

وی خواستار حمایت مسئولان از دامداران به ویژه دامداران زحمت کش شهرستان نورشد و بیان‌کرد: برطبق فرمایش مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دامداران در رأس امور قرار دارند و با حمایت از تولید کنندگان و رفع مشکلات آن‌ها می‌توان اقتصاد مقاومتی را معنا و در جامعه پیاده کنیم پس باید از روستا که محل تولیدات دامداری و کشاورزی است شروع کنیم و به شهر برسیم.

 

نماینده دامداران شهرستان نور اظهارکرد: فقط با همایش، جلسه و سخنرانی مشکلات رفع نمی‌شود بلکه باید نسبت به آن مسئولیت‌پذیر باشیم زیرا مسئولیت‌پذیری وظیفه همه ماست.

خطیبی در پایان خواستار رسیدگی به بخش جرائم، اسکان دام ، پروانه ممیزی دامداران، زمان بندی مشخص برای حرکت دام‌ها و … از مسئولان شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو