زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ -

سیل کمک‌های مردم شهرستان نور برای هموطنان سیل‌زده+تصاویر

کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم شهرستان نور برای هموطنان سیل‌زده ارسال شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور، سید نعمت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به سیل در استان مازندران اظهارکرد: سپاه کربلا و نواحی بسیج کل استان برای کمک‌رسانی و تهیه اقلام مورد نیاز مردم سیل زده اقدام کردند و شهرستان نور هم از روز نخست با دستور فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای پای کار آمدند.

 

وی گفت: در نخستین روزهای جاری شدن سیل، سپاه ناحیه نور پنج نیسان بارغیرنقدی به مناطق سیل زده ارسال کرد و در حال حاضر نیز با کمک‌های مردم شهرستان نور یک کامیون بار نقدی شامل موادغذایی، آب معدنی، پتو، پوشاک، فرش و … برای هموطنان گرفتار در سیل ارسال شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با قدردانی از مردم شهر و روستای شهرستان نور که کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به حوزه‌ها و پایگاه‌ها در نقاط مختلف شهرستان ارسال می‌کنند، تصریح کرد: ۵۰۰ واحد مسکونی در واحدهای سیل زده استان تخریب شد که قابل سکونت نیست و به دستور سپاه مازندران قرار است که این واحدهای مسکونی احداث شود که سهم ناحیه نور در این اقدام حدود ۳۰ واحد خواهد بود و اتحادیه‌ها، صنوف و مردم ولایتمدار شهرستان برای این منظور پای کار آمدند و با جلسات متعددی که در ناحیه و شهرستان نور برگزار شد کمک‌ها و مصالح ساختمانی در حال دپو می‌باشد که به صورت متمرکز ارسال شود.

 

این مسئول با اشاره به حضور گروه‌های جهادی یادآورشد: چهار گروه جهادی به صورت رسمی و با حکم مأموریت حضور پیدا کردند همچنین در گروه‌های جهادی افرادهای متخصص و توانمند در امر ساخت و ساز مسکونی در پایگاه‌ها و حوزه‌ها ثبت نام می‌شوند تا برای ساخت واحدهای مسکونی مناطق سیل زده اعزام شوند.

 

 

اسدی خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیون وجه نقد نیز از شهرستان ارسال شد و یکی از راهکارهایی که برای وجوه نقدی در نظر گرفتیم این است که برای ساخت واحدهای مسکونی ساماندهی شود و در این زمینه پایگاه‌ها، حوزه‌ها، مردم به ویژه خیرین در تلاش هستند تا این ظرفیت ایجاد شده برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان نهادینه کنیم و در امر ساخت و ساز در مناطق سیل زده اقدام شود.

 

وی با اشاره به کمک‌های مردم گفت: این کمک‌ها از حوزه‌ها و پایگاه‌ها مستقیم وارد ناحیه می‌شود و به صورت مجزا لیست برداری و ساماندهی و پس از بارگیری تحویل سپاه آماد می‌شوند و در آن جا بر اساس نیازمندی‌های شهرها و روستاهای سیل‌زده و تقاضاهایی که در جلسات ستاد بحران شهرستان اعلام می‌کنند، ارسال می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به ضرورت آب معدنی در سوادکوه اظهارکرد: با توجه به این ضرورت علاوه بر مواد غذایی حدود ۱۰ تن آب معدنی از شهرستان نور فرستاده شد.

 

 

این مسئول با قدردانی از مردم شهرستان افزود: هر امانتی را که مردم بزرگوار شهرستان به بسیج و سپاه ناحیه نور برای هموطنان سیل‌زده سپردند به دستشان خواهیم رساند.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو