زمان انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ -

عاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش

معلم پایه گذار فرهنگ جامعه و پرورش دهنده نسل فرداهاست

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورشمعلم پایه گذار فرهنگ جامعه و پرورش دهنده نسل فرداهاست و جایگاه معلم باید حفظ شود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورمراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم در دانشگاه آزاد شهر نور با حضور مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

قاسم احمدی لاشکی معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه معلمان اظهارکرد: تعلیم و تربیت هر جامعه در آینده آن کشور و جامعه موثراست و تنها مدرسه خوب کافی نیست بلکه برای تعلیم وتربیت، معلم شایسته نیاز است.

وی گفت: معلم پایه گذار فرهنگ جامعه و پرورش دهنده نسل فرداهاست و جایگاه معلم باید حفظ شود.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدرسه حرمت دارد و من وظیفه دارم به حرمت یک میلیون معلم که آینده کشورمان را می سازند این جایگاه را حفظ کنم.

این مسئول افزود: ما وظیفه داریم طرح تحول را اجرایی کنیم و حیات طیبه یعنی انسان تربیت کنیم،آدم سازی و انسان سازی کار معلمان است و عالم سازی را دانشگاه انجام می دهد.

احمدی لاشکی افزود: حیات طیبه و رسیدن به آن مسیر مهم نیاز به انتخاب معلم دلسوز و متعهد دارد و معلمان در دوران کرونا ثابت کردن که تا پای جان برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دو مسئله در خصوص رفع مشکلات معلمان در حال انجام است نخستین مثل بیمه معلمان است که با حمایت دولت و حفظ جایگاه و شأن معلم به زودی تغییراتی در این راستا ایجاد می شود.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش پرورش افزود: رتبه‌بندی فرهنگیان پس از سال‌ها اجرایی شد و از دولت و مجلس و نماینده مردم نور و محمودآباد در اجرای این طرح سپاسگزاریم.

آیت دیوسالار مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور با اشاره به اینکه معلم امانتداری است که دانش آموزان امانت آن هستند، اظهارکرد: بحران کرونا در سه سال گذشته مدارس را تعطیل کرد اما اجازه ندادیم چرخه و فرایند آموزش تعطیل شود.

وی گفت: با همت و دلسوزی معلمان و همراهی خانواده‌های این شرایط بحرانی سپری شد و افتخاری دیگر برای آموزش و پرورش رقم خورد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان و با اشاره به اهمیت آموزش حضوری افزود: با پیگیری‌ها و زحمات دولت همه مسئولان کرونا به شرایط رسید که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود و باید ازاین فرصت باید برای ارتقاء و یادگیری از دست رفته دانش آموزان استفاده کنیم.

این مسئول تأکید کرد: هدف از آموزش حضوری بهینه سازی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش شهرستان نور بیان کرد: دانش آموزان در امتحانات نهایی رتبه برتر را در استان به دست آوردند و در جشنواره فرهنگی، هنری، علمی و المپیادها چند رتبه برتر کشوری و رتبه‌های برتر استانی کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور بازسازی و زیباسازی ۲۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی و شروع بازسازی ۲۰ مدرسه دیگر، تکمیل چند پروژه نیمه تمام با همراهی مسئولان و کلنگ زنی چند پروژه جدید را از اقدامات اداره آموزش و پرورش شهرستان نور نام برد.

احمد توکلی فرماندار شهرستان در این مراسم با اشاره به جایگاه معلمان در جامعه اظهارکرد: هر روز، روز تعلیم و تربیت است و آنچه که شرایط زندگی انسان را متغیر می‌کند معلومات و معرفت است.

وی گفت: آموزش معلومات و معرفت کار معلمان است و معلمی شغل نیست بلکه شان و جایگاه است که رسالت انبیاست.

فرماندار شهرستان با اشاره به ایام کرونا افزود: کرونا با همه آسیب‌های جانی، مالی، روحی و روانی که به مردم وارد کرد اما این درس را به ما داد که کار تعلیم و تربیت بسیار سخت و پیچیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از مشاغل کار فیزیکی دارد اما فکر افراد درگیر نمی شود اما شغل معلمی هم کار فیزیکی و هم مشغله ذهنی است.

توکلی بیان کرد: دنیا چیزهایی را به ما می آموزد که محصول فروش عمر، گرانبهاترین کالای زندگی است و بسیاری از معلمین در زندگی دانش آموزان تأثیراتی داشتند که فراموش نشدنی است.

وی بیان کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه جامعه است و انسانی که فرهیخته نباشد یک جسم بی ارزش است و نیروی انسانی یک عامل مهم برای توسعه و پیشرفت جوامع است که تعلیم و تربیت نیروها و سرمایه‌های انسانی بر عهده معلمان است و این جایگاه بالایی است.

امام جمعه در مراسم گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه آزاد نور اظهارکرد: معلم در حقیقت سازنده فکر، اندیشه، عمل و خلاقیت در عرصه ارتقای دانش و ارزش است.

وی گفت: معلم انسان می سازد و انسان جامعه را و

معلم دانایی، توانایی و توکل بر خدا دارد، دانایی معلم،بصیرت و اندیشه است که در ذهن‌ها تزریق می کند و توانایی، در عرصه قدرت یعنی در مقابل اندیشه‌های نادرست برمی‌خیزد و فکر را آنچنان باور می‌کند که مجاهد راه خدا می‌شوند.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی با اشاره به شخصیت استاد شهید مطهری بیان کرد: معلمان در این مسیر تلاش کردند تا توانستند اندیشه‌های نابی تربیت کنند که محصول آن نخبگان و جوانان در عرصه مختلف علمی هستند.

وی افزود: معلمان در عرصه معلمی آزادی از اسارت نفس، وسوسه‌های شیطانی، اندیشه‌های غربی و حماسه و ایثار را به جوانان و نوجوانان و فرزندان این جامعه آموختند که امروز فضای جامعه ما تبدیل به مواسات همدلی و همراهی شده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو