زمان انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ -

دهیار روستای وارده علیا:

ضرورت توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی و امور آب به روستای ورازده علیا

دهیار روستای وارده علیا گفت:روستا در معرض خطر سیل است و تأمین هزینه‌های لایروبی رودخانه و دیوارحائل نیاز به توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی و امور آب دارد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،ورازده علیا روستایی از توابع بخش چمستان شهرستان نور در استان مازندران است که در جنوب روستا، جنگلی انبوه و در غرب اراضی حاصلخیز کشاورزی وجود دارد که رودخانه ناپلاررود با عبور از این روستا با مسیری پر پیچ و خم، زیبایی کم نظیری را به روستا می‌بخشد.

سمانه احمدی دهیار روستای وارده علیا در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ما اظهارکرد: این روستا ۹۰ خانوار بومی و ۳۰۰نفر جمعیت دارد که شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامداری است.

 

وی گفت: روستای سرسبز و زیبای ورازده علیا به علت نزدیکی به رودخانه و نداشتن دیواره‌ حائل در زمان طغیان رودخانه و سیل در معرض خطر و تخریب جدی قرار می‌گیرد.

 

 

دهیار روستای ورازده علیا با اشاره به هزینه لایروبی رودخانه و تخریب جاده بر اثر سیل افزود: در آبان ۱۴۰۰ سیل۶۰ درصد جاده را تخریب کرد که با مشارکت ۵۰ درصدی مدیریت مجتمع فردوس و ۵۰ درصد دهیاری روستا دیوار حائل به طول ۱۳۰ متر و به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان  در مدت دو ماه احداث شد.

 

 

احمدی خاطرنشان‌کرد: فاز دوم پروژه دیوار حائل روستا باقی مانده که علاوه بر آن در مسیر روستا و محور مشترک سه روستای تورانکلا، دارکلا و ورازده برای جلوگیری از سیل نیاز به احداث دیوار حائل است.

 

وی تأکیدکرد: روستا در معرض خطر سیل است و تأمین هزینه‌های لایروبی رودخانه و دیوارحائل نیاز به توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی و امور آب دارد و این هزینه‌ها مانع اجرای طرح هادی در روستا است.

 

دهیار روستای ورازده علیا با اشاره به امامزاده سید نورالدین هاشمی که در منطقه جنگلی روستای ورازده قرار دارد، اظهار کرد: این روستای سرسبز مانند نگینی در کنار رودخانه، جنگل سرسبز  و زمین حاصلخیز کشاورزی قرار دارد که هر ساله شاهد گردشگران زیادی است اما با حضور مسافران جمع آوری زباله در این مسیر هزینه زیادی را برای دهیاری و روستا ایجاد می‌کند و ۴۰ درصد مسیر این جاده بر اثر سیل تخریب شده و راه ارتباطی مسیر پرخطری است که نیاز به دیوارحائل دارد.

 

 

احمدی با قدردانی فراوان از بخشدار چمستان و حمایت همه جانبه در پروژه‌های احداث دیوار حائل، بهره‌برداری چاه عمیق کشاورزی و برق رسانی آن تأکیدکرد:  مجوز چاه کشاورزی در سال ۹۸ دریافت و تجهیز و حفر چاه با جهاد کشاورزی، مشارکت و همیاری دهیاری و شورای اسلامی روستای ورازده علیا و خیرین انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه در سخت‌ترین شرایط تلاش کردیم تا راه ارتباطی روستا قطع نشود، تأکیدکرد: علی یاحقی پیمانکار پروژه دیوار حائل کمال همکاری را در احداث آن داشتند که با حمایت بخشدار در پروژه دیوار حائل و برق‌رسانی چاه و همکاری پیمانکار در برق‌رسانی چاه، پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری رسید.

 

 

احمدی افزود: این روستا با این نعمت خدادادی و چشم انداز زیبا و بی‌نظیر در کنار جنگل، رودخانه و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی با برنامه‌ریزی و زیرساخت مناسب می‌تواند تبدیل به فضای سبز و جذاب برای گردشگری شود و علاوه بر جذب گردشگر زمینه اشتغال‌زایی، درآمد پایدار و رونق اقتصادی در روستا را فراهم کند.

گفتنی است روح الله محمدی به عنوان رِئیس شورا، رمضان حبیبی و  ربابه محمدی به عنوان اعضای شورای اسلامی و  سمانه احمدی به عنوان دهیار روستای ورازده علیا مشغول خدمت رسانی به مردم این روستا هستند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ شهریور, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو