زمان انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ -

امام جمعه شهرستان نور:

همه باید در امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشیم و مسئولان ما مسئولیت سنگین‌تری در این راستا دارند

امام جمعه نور با اشاره به امر معروف و نهی از منکر خاطرنشان‌کرد: همه باید در امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشیم و مسئولان ما مسئولیت سنگین‌تری در این راستا دارند که با توجه به اینکه در شهرستان برخوردهایی در این زمینه شد اما کافی نیست.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قاسم ترخان استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به عوامل پایداری یک تمدن و حکومت اظهارکرد: عالم بر اساس قوانین اداره می‌شود و خداوند در قرآن نابودی و هلاکت را در ظلم،  مجرم بودن، فساد و عیش و نوش معرفی می‌کند.

وی‌گفت: کم فروشی، رشوه، خوردن مال یتیم، احتکار، دزدی، و… عوامل معنوی قحطی است و در آموزه‌های دینی سبب کاهش رزق و روزی، عمر ملت و تمدن‌ها است و این عوامل در جامعه سبب نابودی و هلاکت می‌شود که از سنت‌های الهی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ظالمین و گناهکاران از بین می‌روند و زمین به صالحان می‌رسد، افزود:تنها قومی که تمام ویژگی‌های اضمحلال را دارد قوم یهود و بدتر از آن صهیونیسم است و در قرآن کینه‌توزی، عداوت، سنگدلی، تهمت به حضرت مریم، دروغگو، پیمان شکن، تروریست، اهل مکرو خدعه، ثروت اندوز، رباخواری،و… از خصایص و رذایل اخلاقی قوم یهود معرفی شده است.

 

ترخان با اشاره به قانون خدا تأکیدکرد: اسرائیل غده سرطانی است و مؤلفه پایداری حکومت و تمدن ایدئولوژی است که ظرفیت ماندگاری داشته باشد و تمام عالم به سمت خدا حرکت می‌کند و در مقابل فسق و فجور و ظلم و ستم از خود عکس العمل نشان می‌دهد و این اعتقاد ماست.

 

وی با اشاره به سخنان رهبری که اسرائیل تا ۲۵ سال آینده حیات خود را شاهد نیست، افزود: فروپاشی اسرائیل درونی است زیرا ایدئولوژی ماندگار و حمایت مردمی را ندارند و به گفته خودشان بدون امنیت و با ترس زندگی می‌کنند که سبب مهاجرت معکوسشان شد و همه این‌ها در قالب سنت‌های الهی دست به دست می‌دهد تا امتی پایدار نباشد.

 

حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه نور در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به وصیت امام علی علیه السلام در سفارش به تقوا اظهارکرد: امیرالمومنین فرمودند به دنیا حریص نباشید اگر چه دنیا به شما رو بیاورد و شما از نعمت‌های الهی استفاده کنید اما به دنیا حریص نشوید و به آنچه در دنیا از دست می‌دهید، تاسف نخورید.

وی با اشاره به سخنان علی علیه السلام بیان‌کرد: دلبستگی به دنیا و جمع آوری مال دنیا زمینه گناهان بزرگ را فراهم می‌کند و یهودی‌ها حریص‌ترین مردم در دنیا هستند.

 

امام جمعه نور با اشاره به وصیت نامه امام علی علیه السلام تأکیدکرد: پیامبر (ص) فرمودند آشتی دادن بین دو نفر بر تمام روزه‌ها و نمازها برتری دارد و نگذارید که بین دو نفر،  یک اجتماع و مجموعه مومنین اختلاف باشد.

 

احمدی خاطرنشان‌کرد: جامعه دینی باید پر از محبت، رفاقت و صمیمیت باشد و با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس نباید زمینه کدورت در انتخابات فراهم شود و دشمنی، کینه و حسادت بین مسلمین زمینه هلاکت قومی را فراهم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس یادگار امام (ره) است، افزود:  سیاستمداران به دنبال برنامه سیاسی و سازش در فلسطین بودند اما امام خمینی (ره) با این حرکت در حقیقت در حمایت مردم مظلوم فلسطین مردم سازی را در دنیا به نمایش گذاشت و امروز همه ملت‌های آزاده دنیا برای حمایت از مردم فلسطین به صحنه می‌آیند و باید همه با رژیم کودک کش و جعلی اسرائیل مبارزه کنیم.

 

امام جمعه نور اظهارکرد: با حرکت امام (ره) جریان مقاومت شکل گرفت و امروز جریانات ضدصهیونیستی در دنیا شعله ور شد و حرکت‌های بسیار ارزشمند و مجاهدانه را شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله فلسطین باید به دست فلسطین‌های بومی و با همه پرسی حل شود و هدف مبارزه، آزادی تمام سرزمین فلسطین و تنها راه حل، نابودی اسرائیل است.

 

احمدی با اشاره به ضرورت اتحاد جهان اسلام افزود: آمریکا با حمایت همه جانبه در همه صحنه‌ها از اسرائیل به‌دنبال اختلاف بین دولت‌های مسلمان در منطقه بود و امروز بیداری بین دولت‌های اسلامی شکل گرفت که توافق بین سوریه و عربستان، سوریه با دولت‌های عربی و ایران و عربستان انجام شد.

 

وی با تأکید بر اینکه عربستان فاصله بیشتر را با وجود جریان مقاومت و جوانان آزاده به نفع خود ندید و وارد مذاکره و ارتباط با ایران شد، بیان‌کرد: ارتباط بین ملت‌ها و دولت‌های مسلمان در منطقه سبب وحشت استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل شد که برخی روزنامه‌های اسرائیلی به خاورمیانه جدید با محوریت جریان مقاومت اشاره کردند و و مردم اسرائیل در مقابل دولتشان ایستادند، دولتی ناکارآمد و خبیث که زمینه فروپاشی خودشان را فراهم کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تا ۲۵ سال دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت.

امام جمعه نور با اشاره به امر معروف و نهی از منکر خاطرنشان‌کرد: همه باید در امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشیم و مسئولان ما مسئولیت سنگین‌تری در این راستا دارند که با توجه به اینکه در شهرستان برخوردهایی در این زمینه شد اما کافی نیست.

 

احمدی بر ضرورت حفظ حجاب در مراکز دولتی و در اختیار مسئولان تأکیدکرد: مسئولان در بانک‌ها، فروشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و … با قاطعیت بر پوشش و حفظ حجاب پرسنل نظارت و از خدمات دهی به افرادی که کشف حجاب کردند، جلوگیری کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت دوربین‌های شهری در شناسایی افراد بی‌حجاب تأکیدکرد: دوربین‌ها در سیطره مسئولان امنیتی است که با شناسایی افراد بار نخست تذکر می‌دهند و در صورت تکرار قانونی با آن‌ها برخورد می‌کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ فروردین, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو