زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

وظیفه‌‌شناسی شهید مطهری الگوی مسئولان باشد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه وظیفه‌‌شناسی شهید مطهری الگوی مسئولان باشد، گفت: استاد مطهری معلم اخلاق و عرفان بود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری  «سرای نور»، حجت‌الاسلام صمد بهرامی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقد سیاسی در سپاه در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر رویان با اشاره به ویژگی علامه مرتضی مطهری، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شهادت علامه مرتضی مطهری را روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و نظام مقدس جمهوری اسلامی این روز را به نام روز معلم نامگذاری کردند.

 

وی با اشاره به ویژگی شهید علامه در جامعیت در حوزه‌های مختلف، افزود: استاد مطهری معلم اخلاق، عرفان، مفسر قرآن، اقتصاددان و … بود و آثار علامه شهید نشانگر این است که در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها صاحب‌نظر بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: استاد مطهری هرگز حق را فدای مصلحت نکرد و حق‌گویی یکی از ویژگی‌های علامه شهید است و به اصل و اصول مکتب می‌اندیشید.

بهرامی با اشاره به اینکه استاد مطهری در حوزه‌ دین و سیاست خوش درخشیدند، تأکید کرد: برخی شخصیت‌ها به نام زهد و تقوا در عرصه سیاسی حضور پیدا نمی‌کنند و عرصه را برای سیاسیون بی‌دین فراهم می‌کنند و برخی افراد به نام فعالیت سیاسی همه ارزش‌های انسانی دینی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارند که استاد مطهری با هر دو تفکر مبارزه کرد.

وی با اشاره به سخنان علامه که «یزید زمانت را بشناس» اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های استاد مطهری زمان‌شناسی بود و اعتقادش این بود که در زمان هم پیشرفت و هم انحراف وجود دارد که با پیشرفت آن باید پیش رفت و با انحراف زمان باید مبارزه کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه علامه مطهری وظیفه‌شناس بود، افزود: بیان و قلم استاد براساس نیاز جامعه بود و کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم توسط استاد مطهری شرح داده می‌شود که در جامعه دانشگاهی بسیار اثرگذار بود و با نیازسنجی در جامعه کتاب داستان و راستان را نیز در دو جلد تالیف می‌کند.

بهرامی با اشاره به اینکه شهید مرتضی مطهری پاسدار مرز ایدئولوژیک بود، اظهار کرد: علامه مطهری با هر انحراف در جامعه بسیار نگران و نسبت به جوان احساس تعهد و مسئولیت داشت و معتقد بود باید نیاز مشروع جوانان را درک کرد و امروز مسئولان ما باید نسبت به جوانان احساس مسئولیت و تعهد داشته و براساس نیازهای مشروع جوانان مشکلات آن‌ها را رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه غرب استان مازندران قطب گردشگری است، تأکید کرد: تکلیف ما در این حوزه بسیار سنگین است و باید در کنار توسعه عمرانی به مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه علامه مطهری اهل پژوهش و تحقیق بود و تألیفات گرانقدری برای طبقات مختلف جامعه به جا گذاشت، گفت: امروز جوانان در سه حوزه فکر و اندیشه، اخلاق و معاشرت اجتماعی با مشکلاتی روبرو هستند که باید با بررسی دقیق و کارشناسی برای رفع مشکل در این سه حوزه برنامه‌ریزی و کار شود.

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو