زمان انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ -

شهردار ایزدشهر:

افزایش نشاط عمومی شهروندان، استفاده از هنرمندان بومی ایزدشهر و معرفی این هنرمندان از اهداف این جشن است

شهردار ایزدشهر گفت: افزایش نشاط عمومی شهروندان، استفاده از هنرمندان بومی ایزدشهر به منظور معرفی این هنرمندان به جامعه و شهروندان از دیگر اهداف این جشن است.

دپارتمان فرهنگی، آموزشی آرمان با چهار مجوز از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی،آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر در سال ۹۴  با هدف ایجاد محیطی آموزشی برای تربیت و تعلیم کودکان و دانش آموزان شهرستان نور شروع به فعالیت کرد.

 

 

فلسفه و نگرش حاکم بر سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌های دپارتمان، برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از دوران تحصیل دانش‌آموزان است و به همین منظور مدیریت دپارتمان از آغاز تأسیس تلاش کرد تا شرایط آموزش و فراگیری هر چه بیشتر و بهتر را برای هنرمندان و دانش‌آموزان خود، برای رشد و شکوفایی استعدادهای آن‌ها فراهم کند.

حوزه‌های فعالیت دپارتمان آرمان، اجرای برنامه‌های آموزشی، برگزاری جشنواره، همایش، ساخت فیلم کوتاه، تئاتر، موسیقی، آموزش تدریس کلیه دروس پایه در تمام مقاطع تحصیلی، آموزش زبان انگلیسی، گرافیک رایانه‌ای، قرائت قرآن، مداحی‌، اخلاق و…، نقاشی، موسیقی کودک، بازدرمانی و رفع اختلالات یادگیری و برگزار دوره‌های امداد و کمک اولیه به صورت رایگان با اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی و برگزاری گفت‌و‌گوی دینی و روانشناسی رایگان است.

 

 

 

مجموعه فرهنگی و آموزشی آرمان جشن باشکوه “چله شو”  را با حضور مردم خونگرم ایزدشهر، همکاری شهردار و شورای اسلامی شهر ایزدشهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع بانک ملت ایزدشهر برگزارکرد.

اسحاق تونی در این مراسم با بیان اینکه شب یلدا به زبان مازندرانی؛ چله شو، شب اول زمستان است که در زندگی اهالی مازندران دارای آداب و رسوم خاصی است، اظهارکرد:  مراسم شب یلدا یا شب چله تداوم یک سنت دیرین در ایران است که به عنوان یک جشن آریائی از هزاران سال قبل رواج داشته و هنوز هم در بین مردم جایگاه خاص خود را حفظ کرده است.

 

 

 

وی گفت: جشن شب چله امروز نیز با گردهم آمدن و شب نشینی اعضای خانواده و اقوام در کنار یکدیگر برگزار می‌شود، شعرخوانی و داستان‌ خوانی همانند قدیم اجرا می‌شود و خانواده‌ها در این شب گردهم می‌آیند و بزرگترها برای همه قصه تعریف می‌کنند.

شهردار ایزدشهر با اشاره به جشن “چله شو” در ایزدشهر تصریح کرد: این جشن با هدف حفظ جایگاه شب باستانی یلدا که از سالیان طولانی و متمادی بصورت دورهمی خانوادگی و با عنوان “چله شو” مرسوم بوده برگزار شد.

 

 

این مسئول افزود: در این شب بزرگ خانواده تفألی به دیوان حافظ می‌زنند و شاهنامه خوانی نیز از دیگر رسومی است که از دیرباز در میان ایران مرسوم بوده‌است و جز جدایی ناپذیر شب یلدا است.

تونی در پایان اجرای مراسمی شاد با برنامه‌هایی متنوع  را برای افزایش نشاط عمومی شهروندان و استفاده از هنرمندان بومی ایزدشهر به منظور معرفی این هنرمندان به جامعه و شهروندان را از دیگر اهداف این جشن برشمرد و از برگزارکنندگان و حضور مردم شریف ایزدشهر در این جشن قدردانی کرد.

داوود فلاح در این مراسم با اشاره به اینکه حضور پرشور و صمیمی مردم ایزدشهر بیانگراین است که فرهنگ و هنر در ایزدشهر از تجلی و تبلور خاصی برخوردار است، اظهار کرد: این حضور گرم و با شکوه وظیفه ما را در قبال مردم شهر ایزدشهر سنگینتر می‌کند و نشانگر این است که مردم ایزدشهر شایستگی این را دارند که بیش از گذشته قدم در راه توسعه و تعالی بردارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با درود بر ارواح پاک شهدا، ۱۰ شهید ایزدشهر و شهدای مدافع حرم شهرستان نور افزود: این شور و نشاط که در سایه امنیت در کشور ایجاد شده را مدیون رشادت‌های جوانانی هستیم که در طول هشت سال دفاع مقدس و به عنوان مدافعان حرم برای دفاع از سیاست و دیانت و حفظ امنیت کشور از جان خود گذشتند .

وی در پایان از برگزارکنندگان این مراسم تشکر ویژه کرد و از حضور پرشور، گرم و صمیمی مردم ایزدشهر نیز قدردانی نمود.

 

شقایق توکلی مدیریت دپارتمان فرهنگی، آموزشی آرمان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: مجموعه آموزشی آرمان نخستین مجموعه آموزشی با چهار مجوز در شهرستان نور است که این مجموعه دارای سالن بلک باکس با ظرفیت ۸۰ نفر و مجهز به سیستم نوری و صوتی مرتبط و استاندارد است و امسال داوری تئاتر استان نیز در این مجموعه برگزارشد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز  بابازدید از این مجموعه اظهار کرد:باید قدر و ارزش هنر وهنرمندرا دانست و کسانی که در هر مجموعه‌ای در این حوزه برای هنرمندان فعالیت می‌کنند بایدپشتیبانی و حمایت جدی شوند.

توکلی با اشاره به برگزاری جشن چله‌شو در ایزدشهر خاطرنشان کرد: شب یلدا یا همان چله‌شو مازندرانی از رسم‌های دیرینه ایرانی است که از قدیم خانواده‌های ایرانی این شب را جشن می‌گرفتند و امسال با توجه به رشد دپارتمان تصمیم گرفتیم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی ایزدشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشن را با حضور مردم در ایزدشهر برگزار کنیم تا با تداعی گذشته برای نسل قدیم و بزرگان خانواده، آداب و رسوم  و سنتهای خوب گذشته حفظ و به نسل جدید انتقال داده شود.

 

 

 

مدیریت دپارتمان فرهنگی، آموزشی آرمان با اشاره به اینکه مجری طرح جشن چله شو مجموعه آموزشی آرمان بود گفت:هدف از برگزاری این جشن، شناخت و معرفی استعدادها و برتری‌های فرزندان بومی در روی صحنه و ایجاد نشاط عمومی برای مردم بود.

 

 

وی گفت: در این مراسم از سه رفتگر برتر ایزدشهر به عنوان نماد قهرمان زندگی، خانم صدیقه آقاخانی از دبیران بازنشته به عنوان چهره ماندگار که بیشتر حضار در جشن از شاگردان این بزرگوار بودند و ورزشکار ایزدشهر ی خانم سمانه خجسته قهرمان ورزشی بین المللی به عنوان نماد جامعه ورزشی دعوت و قدردانی شد و کیک این جشن به شکل انار توسط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، شورا و شهردار ایزدشهر به مفهوم اتحاد بریده شد.

 

توکلی ارتقای سطح فرهنگ، هنر و آموزش در ایزدشهر را از اهداف این مجموعه نام برد و افزود: در حال حاضر کار دپارتمان در سطح شهرستانی و استانی نیز گسترش داشته است.

مدیر مجموعه آموزشی آرمان با قدردانی از اساتید موسیقی آقایان پرقوه، مومنی،مسعود ساداتی و مجتبی خوشبخت که آهنگ ایزدشهر من را نخستین با در جشن چله شو رونمایی کرد و از مهدي نصراله زاده كارگردان و نويسنده ایزدشهری که به صورت افتخاري به اجرای برنامه پرداخت،تشکر ویژه کرد و افزود: به این هنرمندان در برنامه جشن چله شو تندیس اهدا شد.

 

 

شقایق توکلی با اشاره به دو گروه گیتار از هنرجویان دانش آموزی مجموعه آرمان گفت: این دو گروه هنرجویان ایزدشهری در جشن چله شو دو قطعه با سبک فلامینگو و اسپانیایی را به خوبی اجرا کردند و این بیانگر این است که ایزدشهر فرزندان بسیار با استعداد و هنرمندی دارد که می‌توانند در آینده در سطح کشور نیز خوش بدرخشند، مجموعه آموزشی آرمان با هدف استفاده از هنرهای بومی، اساتید و هنرمندان بومی را جذب می‌کند.

 

مدیریت مجموعه آرمان گفت: اساتید ایزدشهری سعید ساداتی (نوازنده سنتور) و مسعودساداتی(نوازنده دف) از هنرمندان بومی ایزدشهری هستند که همکاری خود را با مجموعه آموزشی آرمان اعلام کردند.

وی افزود: ما نخستین هم‌نوازی موسیقی، اساتید و هنرجویان را با ایجاد انگیزه و بالا بردن اعتماد به نفس هنرجویان را از مجموعه آموزشی آرمان اجرا کردیم و نخستین تلفیق موسیقی، سنتی و کلاسیک را در این مجموعه برگزار می‌کنیم.

 

 

 

مدیریت دپارتمان فرهنگی، آموزشی آرمان در پایان از شهردار و شورای اسلامی ایزدشهر،رئیس اداره فرهنگ و اداره ارشاد و استقبال بی‌نظیر مردم خونگرم ایزدشهر قدردانی و به علت محدویت مکان از مردم عذرخواهی کرد.

هنرمندان مؤسسه آرمان نیز در شاخه‌های موسیقی سنتی، سنتور، تنبک، موسیقی پاپ شاخه گیتار و… هنرنمایی کردند ودر کنار این برنامه‌ها ، طنز،  کمدی ، حافظ خوانی، مسابقه، اجرای موسیقی سنتی و برنامه‌های بسیار شاد و متنوع دیگری با اهدای جوایز ارزنده‌ برگزارشد.

 

 

مهدي نصراله زاده، كارگردان و نويسنده ایزدشهری که با توجه به حضور در چندین جشنواره استانی و ملی در زمینه‌های تئاتر و فیلم کوتاه این بار در این شادمانه در مقام مجری به صورت افتخاري به اجرای برنامه پرداخت در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این برنامه با محوریت شب یلدا، یکی از برنامه‌های خوب شهرستان بوده و ایزدشهر پتانسیل آن را دارد تا در سال‌های آینده، برنامه‌هایی را با هماهنگی صدا و سیما در شبکه‌ی طبرستان به پخش رساند.

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو