زمان انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ -

برگزاری مراسم پیشگیری از کودک آزاری در شهرستان نور

روز ۲۸ آبان ماه روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت با کودکان نامگذاری شد که این برنامه درشهرستان نور مانند سایر شهرستان‌ها برای اطلاع‌رسانی عموم اجراشد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،کودک آزاری بیماری مانند بختک بر جامعه ما و بسیاری از جوامع افتاده است و شب‌های تاری برای کودکان و آینده جامعه رقم خواهد زد. در این راستا جامعه جهانی برای کاهش آسیب، مبارزه با اشکال و پیشگیری از کودک آزاری، روز ۱۹ نوامبر برابر با ۲۸ آبان ماه را روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت با کودکان نامگذاری و آن را بهانه‌ای برای تلاش همگان برای منع خشونت با کودکان نام برد.

 

در کشور ما نیز کودک آزاری پدیده‌ای رو به افزایش است. علل پدیداری این پدیده شوم، عوامل مختلفی دارد.

بر اساس استاندارد جهانی، کودک آزاری رفتاری است که از طرف بزرگسالان (والدین، سرپرستان، معلمان و افراد دیگر) نسبت به کودکان انجام می‌شود و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می‌رساند.

کودک‌آزاری در انواع گوناگون، جسمی، عاطفی یا روانی، غفلت سوء‌استفاده و اشکال آن (جنسی، بهره ‌کشی اقتصادی) صورت می‌گیرد.

 

بهرام شریفی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: هر سال روز ۲۸ آبان ماه روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت با کودکان نامگذاری شد که این برنامه درشهرستان نور مانند سایر شهرستان‌ها برای اطلاع‌رسانی عموم اجراشد.

 

رئیس بهزیستی نور هدف از برگزاری این برنامه را شناساندن شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به مردم نام برد تا اگر با مشکلاتی مانند کودک آزاری روبرو شدند با شماره ۱۲۳ از مشاور رایگان کمک بگیرند و اگر نیاز بود نیروهای اورژانس اجتماعی به طور رایگان حضور پیدا می‌کنند.

شریفی گفت: در این مراسم تئاتر خیابانی در خصوص کودک آزاری، اسکیت‌سواری، اهدای کتاب رایگان به کودکان و شال آبی به عنوان نماد آرامش، برنامه مهدهای کودک و… اجراشد.

وی از همکاری مدیریت شهر کتاب، مهد کودک‌ها، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اورژانس اجتماعی، فرمانداری، راهنمایی و رانندگی و حضور مسئولان ورزشی و کتابخانه شهرستان نور، اسکیت‌سواران، و… قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ آبان, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو