زمان انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ -

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور/ ادامه سرما از یک‌شنبه آینده‌

شدت بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان، غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های غربی زاگرس مرکزی است و جمعه نیز دمای هوا در شمال غرب و شرق و سواحل خزر به طور محسوس کاهش می‌یابد.

به گزارش سرای نور؛ براساس تصاویر ماهواره و آخرین اطلاعات هواشناسی، از بعدازظهر امروز با کاهش بارش‌ها از سمت غرب فعالیت سامانه بارشی به دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شرقی خزر و به تدریج شمال شرق کشور گسترش می‌یابد.

اوایل وقت فردا جمعه، بارش‌های پراکنده برای سواحل خزر و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

روز شنبه هفته آینده موج ضعیفی از شمال غرب کشور وارد می‌شود که سبب افزایش ابر و بارش پراکنده برف در این مناطق می‌شود، همچنین در آن روز با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی دریای خزر، بارش برف و باران در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و دامنه‌های شمالی البرز آغاز می‌شود و روز یکشنبه نیز بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد.

امروز شدت بارش‌ها دراستان‌های گیلان، غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های غربی زاگرس مرکزی است و دمای هوا در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد، ضمن آنکه روز جمعه دما در شمال شرق کشور به طور محسوس کاهش خواهد یافت.

هوای سرد در بخش‌های شمالی کشور در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده حاکم خواهد بود و از روز یکشنبه شاهد کاهش بیشتر دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی بیانگر ورود تدریجی توده هوای نسبتاً سرد طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری به نوار شمالی کشور است؛ روند تغییرات دما به‌گونه‌ای است که کمینه دمای هوا از شمال غرب تا شمال شرق کشور در دامنه‌های البرز به‌ ویژه دامنه‌های شمالی آن، شمال غرب و شمال شرق کشور در صبح جمعه ‌به ۲ تا ۴ درجه زیر صفر خواهد رسید؛ انتظار‌ این است که دمای هوا در شهرهای ساحلی دریای خزر کاهش یافته و به صفر تا ۲ درجه سلسیوس برسد.

از روز شنبه‌ دمای هوا به‌طور نوسانی اندکی افزایش خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که از یک شنبه ‌هفته آینده کمینه دمای هوا در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق ، دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی ‌به ۲ تا ۶ درجه زیر صفر برسد که در سواحل شمالی به سبب تاثیر آب دریا دمای هوا اندکی بالاتر خواهد بود؛ انتظار می‌رود کمینه دما بین مثبت و منفی ۲ درجه قرار گیرد.

پیش‌بینی میشود که هوای نسبی سرد تا صبح روز چهارشنبه هفته آینده در مناطق ذکر شده تداوم داشته باشد که بر این اساس توصیه می شود برای تامین حامل‌های سوخت و انرژی اقدامات لازم انجام شود.

امروز و بعدازظهر شنبه دریای خزر مواج و طوفانی است، همچنین امروز شمال خلیج فارس و فردا و پس‌فردا کل خلیج فارس مواج است.

امروز وزش بادهای شدید بر روی کشور عراق و مناطق جنوب شرق کشور و نیز در مناطق مرکزی و شرقی کشور سبب باد و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب؛ ۸ و ۲ درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر و پس از آن ارومیه با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین شهر کشور خواهد بود.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو