زمان انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ -

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی

یکی از نعمت‌های بزرگ یک سرزمین امنیت است

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از نعمت‌های بزرگ یک سرزمین امنیت است و هیچ جامعه‌ای توسعه پیدا نمی‌کند مگر امنیت به عنوان کالای مورد نیاز جامعه تأمین شود.

نخستین همایش شورای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان نور در مجتمع پیامبر اعظم (ص) رویان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی اسماعیلی در این جلسه با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهارکرد: رژیم بعثی عراق با چراغ سبز استکبار در رأس آن آمریکا به کشور ایران حمله کرد و رزمندگان در مقابل استکبار و استبداد جهانی با سلاح ایمان مقاومت کردند وامنیت را به جامعه برگرداندند.

وی گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ یک سرزمین امنیت است و هیچ جامعه‌ای توسعه پیدا نمی‌کند مگر امنیت به عنوان کالای مورد نیاز جامعه تأمین شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به ماه محرم افزود: امام (ره) فرمود: ماه محرم و سفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و در زمان جنگ تحمیلی سرزمین ایران کربلا و شب‌ها و روزهای عملیات عاشورا بود.

این مسئول با اشاره به شوراهای اسلامی یادآورشد: شوراها حلقه اتصال بین دولت و ملت هستند که می‌تواند افکار، اندیشه‌ها و مسائل و مشکلات روستاها را به دستگاه‌های اجرایی انتقال بدهند و می‌توانند به عنوان یک نهاد مردمی و قانونی پرسشگر باشند.

اسماعیلی، دهیارها و شوراهای روستاها را شهرداران روستا، با امکانات کم و مشکلات بیشتر نام برد و تصریح کرد: هیچ نعمتی بالاتر از این نیست که انسان بتواند به بشریت خدمت کند.

وی با اشاره به شعار انتخاباتی چهارسال هوای تازه بیان کرد: یکی از اهداف این شعار دوری از غم و کینه و ایجاد همزبانی و همدلی است و هر کسی که پای صندوق رأی آمده است در واقع به جمهوری اسلامی ایران رأی داده است و وظیفه ما به عنوان خدمتگزار در خانه ملت این است که به حقوق مردم احترام بگذاریم.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت گفت: وظیفه داریم به عنوان خدمتگزار به روستاها بیاییم و مسائل و مشکلات را از نزدیک بررسی کنیم، ما همه مشکلات را نمی‌توانیم حل کنیم اما تلاش می‌کنیم در حد توان مسائل و مشکلات را مدیریت کنیم و با حمایت از مستضعفان که وارثان حقیقی این سرزمین هستند از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا مسیر توسعه را در جامعه فراهم کنیم.

این مسئول افزود: همه ما بر یک کشتی سواریم و معتقد به عمران و آبادی و توسعه هستیم و با وحدت می‌توانیم به سلامت به سر منزل مقصود برسیم.

اسماعیلی با اشاره به مشکلات استان و شهرستان اظهارکرد: زباله، ساحل دریای خزر،… و مهم‌تر از همه که مشکل کل استان محسوب می‌شود این است که استان مازندران با ۳ میلیون جمعیت به ۲۰میلیون نفر از سراسر ایران خدمت رسانی می‌کند.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، به وام تولید و ایجاد اشتغال برای روستاییان و شهرهای زیر ۱۰هزار نفر اشاره کرد و افزود: مبلغ ۵ هزارمیلیارد تومان وام برای روستاها و شهرهای زیر ۱۰هزار نفر مصوب شد و همین مبلغ را هم بانک‌ها اضافه می‌کنند تا وام ۴ تا ۶ درصدی به روستاییان پرداخت شود و این وام فرصتی در روستاها برای تولید و اشتغال در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، ایجاد می‌کند.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس خاطرنشان کرد: منابع بسیار کم است و ۸۵ درصد بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری و ۱۵ درصد آن عمرانی و اقتصادی است پس به سرمایه گذار در بخش خصوصی نیاز داریم و باید با حمایت از کارآفرین و جذب سرمایه گذار، بخش خصوصی را تقویت کنیم .

این مسئول به همدلی و تعامل و ارتباط شوراهای اسلامی و دهیاران با بخشدار تأکید کرد و یادآورشد: مشکل کشور ما منابع انسانی و مادی نیست بلکه مشکل اصلی فقدان تفکر جهادی است، مدیران جهادی مسئولیت‌پذیر، امانت دار، انتقاد پذیر، خود کنترل، خدمتگزار و نسبت به اعمال خود پاسخ‌گو هستند.

اسماعیلی با اشاره به مشکل طرح هادی در برخی روستاها تصریح کرد: طرح بازنگری در روستاها با بخشدار هماهنگ شود تا پیگیری کنیم، همچنین پی‌گیر مشکل زباله شهرستان نیز هستیم و با راه اندازی زباله سوز نوشهر، زباله‌ها به نوشهر انتقال می‌یابد.

 

وی اظهارکرد: مشکل جاده نور- چمستان- آمل از دیگر مشکلات شهرستان است که نمایندگان قبلی در این زمینه تلاش کردند و در ادامه ما پیگیر هستیم و لاین شمالی در مهر ماه انجام می‌شود و برای لاین جنوبی جاده نیز در حال پیگیری هستیم، همچنین برای پل‌ها قرار داد بسته شد و مشکل پل سلیاکتی نیز با تعامل بر سر قیمت مرتفع می‌شود و در غیر این صورت با ماده ۹ و کارشناسی در دادگاه حل خواهد شد.

نماینده نور و محمودآباد با اشاره به بازدید معاون وزیر و مدیر کل راه از دوآب تا بلده، پل زنگوله و کاسگر محله افزود: جاده‌ها در این مناطق ایمن سازی می‌شود و پیگیر کمربندی نور رویان نیز هستیم که با جلسات متعدد با مالکین به توافق نرسیدیم که با اعمال ماده ۹ این مشکل رفع می‌شود.

 

این مسئول لایروبی سه رودخانه با درختان جنگلی را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر این لایروبی انجام نشود، اداره آب مسئول سیل و مشکلات پیش آمده خواهد بود.

اسماعیلی به تصویب مجوز موقت سه ساله آب و برق و گاز اشاره و به پرداخت عوارض دهیاری‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به گازرسانی ۱۳ روستای شهرستان نور افزود: پیگیری گاز رسانی به بلده، وازک، روستاهای بالا دست و … هستیم تا صاحبان حق در مناطق محروم، مستضعفان و روستاییان در نظام جمهوری اسلامی ایران از امکانات بهره مند شوند.

 

نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت با اشاره به دیگر اقدامات در شهرستان نور به بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی نور، اورژانس و کلینیک رویان، اورژانس ۱۱۵ گلنده رود، آسفالت روستایی جاده رویان به کاسگر محله و جاده نور- چمستان- آمل، اورژانس دریایی و …اشاره کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو