زمان انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ -

مدیرکل گردشگری مازندران تاکید کرد:

لزوم تقویت زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی در مازندران/اقامتگاه بوم‌گردی در روستاها افزایش یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: زیرساخت‌های استان پاسخگوی این تعداد گردشگر نیست و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در استان، فضاسازی و زیرساخت‌های لازم برای گردشگران فراهم شود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،صادق برزگر در آیین افتتاح استخر چهارفصل مجموعه تفریحی توریستی دشت نور که با حضور فرماندار شهرستان نور، رئیس اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نور، سیروس کبیری مالک و سرمایه گذار دشت نور و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید با اشاره به ظرفیت‌ها و مواهب الهی در این شهرستان اظهارکرد:با توجه به نواحی جنگلی، سواحل و … پتانسیل‌های فراوان در شهرستان وجود دارد که با این همه ظرفیت، آمارهای زیر ساختی گردشگری شایسته این شهرستان نیست.

 

وی با اشاره به تأسیسات اقامتی و رفاهی گفت: شهرستان نور با تعداد ۱۲ تاسیسات اقامتی و رفاهی از آمار پایینی برخوردار است و با توجه به مناطق دیدنی زیادی که در این شهرستان وجود دارد یکی از اولویت‌ها در مناطق روستایی، توسعه اقامتگاه بوم‌گردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان ‌کرد: شهرستان نور ۶ اقامتگاه بوم گردی دارد که با توجه به ظرفیت بالای شهرستان نور باید در هر روستا ۶ اقامتگاه بوم گردی ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به مجتمع تفریحی توریستی دشت نور و قدردانی از برادران سیروس کبیری و مدیر مجتمع  بیان‌کرد: مجتمع تفریحی توریستی دشت نور با داشتن چنین زیرساخت‌ها و فضاسازی قابل تحسین است و یک برند ملی محسوب می‌شود که می‌تواند یک پایلوت و مرکز گردشگری سلامت باشد.

برزگر با بیان اینکه اولویت اصلی اداره گردشگری تقویت و ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی در استان مازندران است، افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۸۰ میلیون گردشگر داخلی در مازندران داشتیم که اقامت شبانه داشتند اما زیرساختهای استان مازندران پاسخگوی این تعداد گردشگر نیست و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در استان، فضاسازی و زیرساخت‌های لازم برای گردشگران فراهم شود.

علی سالاریان رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نور در این مراسم با اشاره به ایجاد اشتغال مجتمع تفریحی توریستی دشت نور اظهارکرد:با توجه به زیرساخت‌هایی که این مجتمع برای گردشگران فراهم کرد در اشتغالزایی نیز نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی گفت: مجتمع تفریحی توریستی دشت نور در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار با سطح  اشتغال و تراکم ۲۰۰ هزار متر مربع است که فاز اول آن با احداث بیش از ۱۰۰ واحد در سال ۹۴ افتتاح شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نور با اشاره به افتتاح ۶۴ واحد برج آپارتمان در فاز دوم بیان‌کرد: استخر چهارفصل این مجموعه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع است که مساحت استخر یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و بنای دفترکار،فضای بازی و دوش ۸۰۰ متر مربع می‌باشد.

این مسئول با اشاره به این که قسمتی از این مجموعه‌ فضایی برای والیبال ساحلی در نظر گرفته شد، افزود: این مجموعه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات شخصی سرمایه گذار و بدون دریافت تسهیلات به بهره برداری رسید که به طور مستقیم برای ۱۵ نفر اشتغالزایی شد.

سالاریان با اشاره به اشتغالزایی ۴۵۰ نفر در مجتمع تفریحی توریستی دشت نور خاطرنشان‌کرد: با توجه به ۸۴ نفر نیروی اداری و اشتغالزایی ۱۵ نفر در مجموعه استخر در این مجتمع برای حدود ۱۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شد.

وی افزود: در حوزه عمرانی ۳۵۰ نفر مشغول به کار هستند که  در مجموع در این مجتمع برای ۴۵۰ نفر اشتغالزایی شد که بیشترین جذب نیروی کار در مجتمع از نیروهای بومی شهرستان نور بود که در صورت نبود نیروی متخصص، از شهرستان‌های همجوار و تهران جذب نیرو داشتند.

 

سیروس کبیری مالک و سرمایه گذار مجتمع تفریحی توریستی دشت نور در حاشیه این مراسم در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهارکرد: استخر چهارفصل مجموعه دشت نور در نوع خود یکی از بهترین استخر‌های روباز در سطح کشور است.

وی گفت: مجموعه دشت نور ظرفیت‌های خوبی برای رقابت در منطقه دارد و در حال حاضر با کشورهای دبی و ترکیه رقابت می‌کند.

سرمایه گذار و مالک مجتمع تفریحی توریستی دشت نور خاطرنشان‌کرد: فازهای دیگر این مجموعه اجرایی می‌شود و در تلاشیم تا یک کیش کوچک در شمال کشور به وجود بیاوریم که با یک جزیره در جنوب کشور رقابت کند.

وی افزود: این مجموعه با جذب گردشگران داخلی و خارجی سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی در منطقه و کشور می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ مهر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو