زمان انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۲ -

مسئول دفتر نمایندگی سپاه شهرستان نور

مکتب امام حسین(ع) مصداق عملی جهاد تبیین است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان نورگفت: مکتب امام حسین(ع) مصداق بارز و گنجینه عملی جهاد تبیین بود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام یوسفی مسئول دفتر نمایندگی سپاه شهرستان نور در این مراسم با اشاره به نخستین مرحله در امر معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امام حسین علیه السلام با فداکاری، ایثار و شهادت خود، اهل بیت و یارانش توحید و بندگی را به جهان بازگرداند.

 

 

 

وی گفت: دومین مرحله امر به معروف و نهی از منکر امام حسین علیه السلام اخلاقی بود که با شهادت، صفات عالی انسانی را در جامعه که بعد از پیامبر (ص)  در حال فراموشی بود، احیا و توجه مردم را به این صفات جلب کرد.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی سپاه شهرستان نور خاطرنشان‌کرد: سومین مرحله امر به معروف عملی امام حسین (ع) احکام اسلامی و سنت پیامبر (ص) بود مانند شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم که مسائل شرعی را در اوج جنگ هم رعایت می‌کردند و این کار برگرفته از آموزه‌های امام حسین علیه السلام است.

 

 

یوسفی بیان‌کرد: چهارمین مرحله امر به معروف سیاسی است که امام حسین علیه السلام با شهادت به مردم درس بصیرت، دشمن شناسی، صبر و استقامت داد و رهبر معظم انقلاب در کتابش فرمود تمام مشکل جامعه امام حسن علیه السلام این بود که مردم آن بصیرت نداشتند.

 

 

وی اضافه‌کرد: اگر مردم جامعه اهل تجزیه و تحلیل سیاسی صحیح نباشند، دشمن بر ما مسلط می‌شود و بصیرت بزرگترین درس امام حسین علیه السلام است.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی سپاه شهرستان نور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی مردم است، اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر عملی باید توسط دستگاه حاکمیتی اجرایی و قوانینی وضع شود که قدرت بازدارندگی از منکرات به ویژه در خصوص بی‌حجابی در جامعه را داشته باشد.

 

 

 

یوسفی با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی بیان‌کرد: علی علیه السلام فرمود اگر می‌خواهید دعای شما مستجاب شود امر به معروف و نهی از منکر کنید و مهم‌ترین دعا ظهور حضرت مهدی عجل الله است.

 

وی تأکید کرد: جامعه‌ای که عشق به امام، اسلام و ولایت وجود دارد همه وظیفه داریم اگر در جنگ سخت مالک اشترگونه عمل کردیم، در جنگ نرم عمار گونه عمل کنیم و این جا ندای رهبری در جهاد تبیین مشخص می‌شود و باید دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین و از قدرت و عزتی که امام حسین علیه السلام، شهدا و ولایت فقیه برای ما به وجود آوردند، بهره ببریم.

 

 

سید نعمت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص مراسم عزاداری ماه محرم اظهارکرد: مراسم دسته‌روی مشترک سپاه شهرستان نور، بسیج و هیئت عزاداری سیداشهدا (ع) فرماندهی انتظامی شهرستان به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم از مرکز سپاه ناحیه نور تا گلزار شهدا برگزارشد.

 

 

 

 

وی گفت: این دسته‌روی انسجام یافته نشانگر این است که راهبرد و راهکار ما پیروی از راه امام حسین (ع) و یارانش است که به برکت خون امام حسین (ع)،یارانش، شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم، انقلاب ما در ۴۴ سال حفظ و نقشه شوم دشمنان نقش بر آب شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نوربیان‌کرد: با توجه به بیانه گام دوم انقلاب و منویات رهبری وظیفه ما جهاد تبیین است و هر گفتار، حرکت و راهکار ما باید یک قرارگاه تبیین باشد.

اسدی افزود: امروز بصیرت و روشنگری در جامعه یکی از مهم‌ترین وظایف ماست و سوگواری و عزاداری ماه محرم که شور آن همراه با شعور باشد در پیروی از راه و هدف سیدالشهدا نوعی جهاد تبیین است.

   

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ مرداد, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو