زمان انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ -

امام جمعه شهرستان نور:

رسالت خبرنگاران متعهد دفاع از حریم انقلاب اسلامی و امیدآفرینی است

امام جمعه شهرستان نور گفت: رسالت خبرنگاران انقلابی این است که با حضور منسجم و موثر با قلم و بیان رساتر از حیثیت و حریم انقلاب اسلامی دفاع کنند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در مراسم تجلیل خبرنگاران و فعالین فضای مجازی در دفتر امام جمعه نور با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید صارمی اظهارکرد: امسال روز خبرنگار با دو مناسبت تاریخی عاشورای حسینی و سالروز نخستین اقامه نماز جمعه در ایران تقارن پیدا کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران طلایه‌داران عرصه اطلاع رسانی و جهاد تبیین هستند، افزود: خبرنگار در حقیقت یک مجاهد است که اگر در عرصه اطلاع رسانی و خبر در جامعه حضور نداشته باشد در حقیقت روح جامعه مرده است و انتشار اخبار تازه و انعکاس واقعیت‌ها، جامعه را بالنده و در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.

امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه خبرنگار در عرصه اطلاع رسانی می‌تواند زنگ خطر را به صدا درآورد، تأکیدکرد: خبرنگار در خصوص کمبودها، گرفتاری‌ها،  مشکلات و … در جامعه و هم  خطرات دشمن می‌تواند رصد و اطلاع رسانی کند و هم خدمات، دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را به مردم ارائه کند.

احمدی با اشاره به امپراتوری رسانه غرب خاطرنشان‌کرد: امروز بزرگترین حرکت امپراتوری رسانه غرب تضعیف انقلاب اسلامی، کمرنگ کردن دستاوردهای ۴۴ سال انقلاب، تحریف واقعیت‌ها، چالش شعارهای استقلال خواهی انقلاب و … است.

 

وی گفت: رسالت خبرنگاران متعهد و انقلابی این است که با حضور منسجم و موثر با قلم و بیان رساتر از حیثیت و حریم انقلاب اسلامی که پای آن خون‌های زیادی ریخته شد، دفاع و حراست کنند.

امام جمعه نور با اشاره به هدف اصلی دشمن در تغییر سبک زندگی در نوع پوشش، دلبستگی‌ها و تغذیه، بیان‌کرد: تغییر سبک زندگی، تضعیف مبانی تاریخی و اعتقادی و ضدیت با نظام انقلاب اسلامی از اهداف و ماموریت‌های بزرگ دشمن است که رسالت خبرنگاران را در این راستا سنگین‌تر می‌کند.

احمدی گفت: دشمنان، حجاب و آن چیزی که به عنوان حریم یک بانوی ایرانی اسلامی است هدف قرار داده تا بتوانند سبب فروپاشی خانواده‌ها شوند.

 

وی با اشاره به پیامدهای روایت انقلاب اسلامی در رسانه‌های معاند اظهارکرد: دشمنان با رعایت نکردن خط قرمز سبب کاهش حساسیت‌های مردم می‌شوند و با چالش کشیدن روایت رسمی نظام، تضعیف نظام جمهوری اسلامی از درون گفتمان دینی، استفاده از ماجراهای مذهبی برای بدیل‌سازی در برابر انقلاب اسلامی، افزایش تنش‌های قومی، التهاب اجتماعی با فضاسازی رسانه‌ای و کاهش قدرت رسانه ملی، حمایت فکری و رسانه جریان سلطنت طلب ارائه الگوی نادرست و هنجار شکن از بانوی ایرانی به دنبال روایت دیگر از انقلاب اسلامی هستند.

 

امام جمعه نور خاطرنشان‌کرد: بانوی ایرانی با غیرت در تاریخ بزرگ ایران همواره پای حجاب و عفاف ایستاد و حتی در دوران رضا شاه که کشف حجاب مطرح شد، بانوان ایرانی توطئه کشف حجاب را از بین بردند و در این زمان دختران و بانوان با حیای و عفت و مردان با غیرت ایرانی نشان دادند که به  آموزه‌های اسلامی و دینی پایبند هستند و هرگز کارهایی که زن ایرانی را به ذلت و چالش بکشاند استقبال نخواهند کرد.

احمدی با اشاره به انتخاب مجلس شورای اسلامی و خبرگان با اشاره به سخنان رهبری، افزود: رهبر معظم انقلاب چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت تأکید کردند و خبرنگاران باید شاخص‌های فرد اصلح را در انتخابات مدنظر داشته باشند.

عبدالصالح اکبرپور دادستان شهرستان نور نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهارکرد: روز خبرنگار به قداست قلم و خون شهدای این عرصه بسیار پرمعنا است و خبرنگار باید بداند فرد آگاه‌تر مسئول‌تر است.

وی در ادامه یادآورشد: خبرنگار در مقابل اخلاق جامعه، اعتقادات مردم و … مسئول است و این مسئولیت محدودیت نیست بلکه راه رسیدن به کمال را برای شما هموار می‌کند.

دادستان شهرستان نور با اشار به سخنان رهبری در خصوص خبرنگاران افزود: اگر زحمت شما نباشد این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود، شما آن را حفظ و در اختیار مردم قرار می‌دهید.

اکبرپور گفت: نخستین هدف خبرنگار آگاهی‌سازی است و باید قدرت تحلیل و آگاهی مردم را با تولید خبر افزایش دهد.

وی تأکیدکرد: خبرنگاران باید در ترویج کتاب و کتابخوانی، تاریخچه شهرستان نور و … تولید خبر و فعالیت بیشتری داشته باشند.

دادستان شهرستان نور با اشاره به آزادی بیان، فکر و اندیشه در قانون اساسی تأکیدکرد: آزادی بیان و انتقاد با رعایت  موازین اسلامی، مصلحت‌اندیشی و ادب و احترام، پذیرفتنی است.

اکبرپور در خصوص انتخابات افزود: خبرنگاران در حوزه انتخابات وظیفه دارند شاخص‌های فرد اصلح را برای مردم تبیین و جریان فکری را در شهرستان راه اندازی کنند.

وی با اشاره به تبلیغات صنوف بیان‌کرد: تولید برنامه‌های تبلیغاتی در فرهنگ‌سازی جامع تاثیرگذار است و حجاب و عفاف برای آقایان و خانم‌ها در تولید برنامه‌های تبلیغاتی رعایت شود.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو