زمان انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ -

آبرسانی به شهرستان نور با حفر و تجهیز دو حلقه چاه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان مازندران گفت: دو پروژه حفر و تجهیز دو حلقه چاه، احداث ۲۵۰۰ متر خط انتقال و ۱۰۰۰ متر خط انتقال برق با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان نور افتتاح شد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد رنجبر معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب استان مازندران در آیین افتتاح دو حلقه چاه در شهرستان نور اظهارکرد: دو پروژه حفر و تجهیز دو حلقه چاه، احداث ۲۵۰۰ متر خط انتقال و ۱۰۰۰ متر خط انتقال برق با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان نور افتتاح شد.

 

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها و تاسیسات در استان افزود: درگاه ورودی غرب استان در نوروز امسال بیش از ۲۰ میلیون مسافر داشت اما زیرساخت‌ها و تاسیسات برای جمعیت ۴ میلیونی ساخته شده است که زیرساخت‌ها، تاسیسات منابع پاسخگوی این حجم مسافر در طول سال نیست.

 

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با قدردانی از فرماندار شهرستان نور برای مساعدت اعتبارات عمرانی بیان‌کرد: استان مازندران باید به دنبال زیرساخت‌های مناسب باشد که با اعتبار اندک استانی به هدف نمی‌رسیم و با حجم مشکلات بالا درگاه‌های مختلفی را برای اعتبارات و استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانون بودجه ردیابی کردیم که در این مسیر از مساعدت نماینده شهرستان‌های نور و محمودآباد در خانه ملت قدردانی می‌کنیم.

 

 

این مسئول با اشاره به اعتبارات محرومیت زدایی یادآورشد: شرکت در سال گذشته و فاز اول ۱۹ پروژه برای ۲۰۰ روستا با اعتبار بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان تعریف کرد و با عملکرد مثبت، در فاز دوم جز ۱۰ استان بودیم که برای ما بودجه تعریف شد و با اعتبار بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد برای ۶۰۰ روستا که ۳۳ روستای شهرستان نور در این فاز قرار گرفت.

 

 

 

رنجبر با اشاره به اعتبارات خیرین گفت: سال گذشته فاز اول ۲۰۰ کیلومتر لوله برای ۱۰۰ روستا و امسال ۴۰۰ کیلومتر لوله برای ۲۰۰ روستا تهیه شد که شهرستان نور هم در این لیست قرار دارد.

 

 

 

وی اظهارکرد: در ستاد اجرایی فرمان امام ۴۰ میلیارد تومان برای ۱۵۰ روستا، بنیاد برکت شش و نیم میلیارد تومان برای ۶۷ روستا در ۵ پروژه در نظر گرفته شد و تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار مازندران و مدیر عامل شرکت مهندسی به مبلغ یک هزار میلیارد تومان بسته شد که ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی است.

 

 

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به بخش فاضلاب خاطرنشان‌کرد: شرکت در یک سال گذشته برای نخستین بار از اعتبارات ماده ۵۶ به میزان ۳۰۰ میلیارد از بانک صادرات استفاده کرد و تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم الانبیا به مبلغ هفت هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان در فاز اول برای گلوگاه و ساری بسته شد و در سنوات آینده برای شهرستان نور رقم می‌خورد.

 

این مسئول با اشاره به طرح فاضلاب نور تأکیدکرد: بالاترین مشکل فاضلاب در استان تملک زمین است و میزان اعتباراتی که برای هزینه زمین در مازندران می‌خواهیم بسیار بالاست و این اعتبار به صورت نقدی و فوری واریز نمی‌شود.

 

 

رنجبر افزود: شرکت آب و فاضلاب به دنبال استفاده از زمین‌های در اختیار دولت است که در فریدونکنار اجرایی شد و شهرستان نور با حمایت‌های نماینده مجلس، استاندار، فرماندار و مسئولان شهرستان دو قطعه زمین به مساحت ۶ هکتار هدف‌گذاری شد که بدون تملک زمین اجرای طرح فاضلاب در شهرستان نور امکان‌پذیر نیست.

 

ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در این مراسم اظهارکرد: تنش آبی قابل تحمل نیست و با قدردانی از زحمات مسئولان از افتتاح دو چاه در شهرستان امیدواریم به زودی شاهد افتتاح مجتمع افراده باشیم تا مشکل چند روستا رفع شود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت شناور در استان مازندران با جمعیت‌شناور استان دیگر متفاوت است، گفت: در مازندران سرشماری جمعیت به عنوان مثال ۳۵ خانوار است اما در طبیعت ۱۵۰۰ ساختمان وجود دارد که باید در سرشماری‌ها آینده مجمع نمایندگان استان مکاتبه و مشکل را رفع کنند که جمعیت شناور در این استان ساکن هستند و با احداث ساختمان از منابع زیرساخت‌های مانند آب برق گاز و …و گرفتن امتیاز و انشعاب بهره‌مند می‌شوند و با مسافران و گردشگران چند روزه در استان‌های دیگر متفاوت است.

 

 

داداشپور بخشدار چمستان در این مراسم با اشاره به همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران و شوراهای بخش و مردم چمستان، اظهارکرد: مشارکت بالای بخش چمستان سبب نشود ما مدیون مردم شویم و چمستان با ۴۰ هزار جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شناور و ساکن در بخش دارد که از برق، گاز، آب، راه و… استفاده می‌کنند و بخش چمستان با مشکل روبرو شد.

 

وی با اشاره به سرریز آب در این منطقه تأکیدکرد: در کنار مجتمع انگتارود چاه خاموش داریم و در این مجتمع از مسیر کوهستانی به سختی آب به مخزن منتقل شد که مخزن آن ۵۰ متر مکعبی است که باید از هدر رفتن آب در منطقه جلوگیری کرد و با سرریز آب در آن منطقه می‌توانیم مشکل آب یک مجتمع را رفع کنیم.

 

بخشدار چمستانبا قدردانی از زحملت مسیِولان و مهندس یحیی‌پور افزود: در برخی مناطق چاه‌هایی داریم که زیرساخت و شبکه آبرسانی آن جوابگو نیست و مجتمع افراده که در دست اقدام است با حمایت و همکاری مسئولان راه‌اندازی و وارد مدار شود تا مشکل آب چند روستا رفع شود

 

 

 

      ب

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ شهریور, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو