زمان انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ -

تصویب سازمان مدیریت پسماند مازندران

معاونت عمرانی استانداری مازندران از تصویب سازمان مدیریت پسماند مازندران در جلسه شهرداران استان در ایزدشهر خبر داد و افزود: سازمان مدیریت پسماند باید به صورت منسجم با مدیریت تخصصی باشد که این سازمان می‌تواند اعتبار خوبی جذب کند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،همایش شهرداران استان مازندران با حضور توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران، پولادی فرماندار شهرستان نور، مدیر کل امور شهری و شورای استانداری، مدیر کل ورزش و جوانان، فلاح فرمانده سپاه شهرستان نور، شهرداران شهرهای مازندران به میزبانی شهرداری ایزدشهر در مجتمع رفاهی ایزدشهر برگزار شد.

 

 

احمد توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در نشست هم‌اندیشی شهرداران و جلسه تشکیل سازمان مدیریت پسماند استان با تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس اظهارکرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و مردانگی کسانی است که برای دفاع از کشور جانفشانی کردند و این مسئله با توجه به اهمیت آن باید برای مجموعه مدیریت شهری در اولویت کار قرار بگیرد.

 

وی گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی پای آرمان‌های انقلابشان ایستادند و ما در بدنه حاکمیت دولت، نهاد عمومی غیردولتی و … مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم و باید قداست جایگاه را حفظ کنیم و در راستای اهداف شهدا و رضایت مردم گام برداریم.

 

 

معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به امنیت کشورمان در خاورمیانه نسبت به کشورهای دیگر تأکیدکرد: خاورمیانه با توجه به منابع نفت، گاز، آب و هوای مناسب و … با فتنه‌گری دشمنان برای دستیابی به منابع دچار التهاب است و در این میان مردم هوشمند و انقلابی ایران اسلامی  اهمیت امنیت را در کشور به خوبی درک می‌کنند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری‌ها یک تشکیلات مردمی است، افزود: بدنه شهرداری‌ها باید به این بینش و آگاهی برسد که شهرداری یک نهاد اجتماعی است و شهردار به عنوان مدیر شهری و شورای اسلامی مغز متفکر کارهای اجتماعی است و کسانی که در حوزه شهری فعالیت می‌کنند باید برنامه مدون برای توسعه شهر داشته باشد.

 

توکلی با اشاره به ضرورت خودحفاظتی افزود: مدیران باید بدانند تمثال سپهبد سردار سلیمانی که در اتاق کار نصب می‌کند یک تذکر است و باید رهرو راه شهید سلیمانی باشند و شهر و فضای اداری ایران اسلامی باید یادآور دلاوری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا باشد و در این حوزه کار کردن و مشارکت در کار فرهنگی و نوشتن کتاب در این راستا هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

 

وی با اشاره به اینکه غیرت ایرانی و خودباوری باید نسل به نسل منتقل شود، افزود: دشمنان با برنامه‌ریزی و ایجاد کرونا آموزش را به فضای مجازی کشاندند و آموزش مجازی بستری برای سوء استفاده از نوجوانان در آشوب‌ها شد.

 

معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به پیش بینی بودجه شهرداری‌های استان اظهارکرد: پیش بینی بودجه در مازندران ۱۰ هزار میلیارد تومان است اما برآورد نشان می‌دهد تا پایان سال به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند که با درآمد سه هزارمیلیارد تومانی در روستاها این بودجه به ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حداقل هفت هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان باید انجام می‌شد.

 

این مسئول یادآورشد: با توجه به کارهای زیرساختی در شهرداری‌ها اما طرح شاخص در استان نداشتیم و تمرکزها بر روی طرح‌های کوچک بود که نیاز است تا در راستای پیشرفت شهر، پروژه‌های عمرانی شاخص در شهرها برنامه‌ریزی و در اولویت بندی قرار بگیرد.

 

توکلی با اشاره به اینکه جلسات شهرداران باید با برنامه زمانبندی و موضوع محور باشد، افزود: با توجه به پرداخت هزاران میلیارد اعتبار به شهرداری‌ها استان مازندران هنوز درگیر پسمان و آب‌های سطحی است.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان همیاری به عنوان یاری کننده شهرداری‌ها وظیفه مهمی دارد، خاطرنشان‌کرد: این سازمان باید در این حوزه با تشکیلات منسجم و نرم‌افزارها و … کارها را به صورت واحد پیش ببرد و پروژه شهر هوشمند توسط سازمان پیگیری شود که شهرداران جداگانه ورود پیدا نکنند و اگر شهرداری‌ها با سازمان همیاری قرارداد داشته باشند در بسیاری از کارها می‌توانیم کمک ویژه‌ای از طرف سازمان برای شهرداری‌ها داشته باشیم.

 

معاونت عمرانی استانداری مازندران از تصویب سازمان مدیریت پسماند مازندران در جلسه شهرداران استان در ایزدشهر خبر داد و افزود: سازمان مدیریت پسماند باید به صورت منسجم با مدیریت تخصصی باشد که این سازمان می‌تواند اعتبار خوبی جذب کند.

 

این مسئول با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر اجرای نامه ابلاغی پاکسازی معابر و سواحل، نظافت محورهایی که به حریم شهرها متصل می‌شود، یادآور شد: شهرداران توجه به پاکسازی معابر شهرها،سیما و منظر شهری، المان‌های مذهبی، سنتی، فرهنگی را نیز در اولویت دستور کار خود داشته باشند.

 

توکلی به سفرهای آموزشی برای شهرداران استان تأکیدکرد و افزود: اتاقی برای شهرداران در حوزه معاونت عمرانی استانداری تهیه و تجهیز شود تا شأن شهرداران که برای پیگیری کارها به استان می‌آیند، حفظ شود.

 

 

سردار سیاوش مسلمی با تبریک هفته وحدت در همایش شهرداران استان مازندران به میزبانی ایزدشهر اظهارک

رد: شهرداران برای اجرای کار در شهرها با مشکلات زیادی روبرو هستند که دلالت بر سختی کار دارد و در برنامه‌های مختلف در شهرها نیز شهرداران کمک‌کار اصلی محسوب می‌شوند.

 

 

وی با اشاره به نخستین کنگره سرداران شهید در استان افزود:  یکی از اعضای تأثیرگذار در کنگره شهرداران بودند و یادواره شهدا با همکاری شهردارهای در سراسر استان اجرا می‌شود و انتظار داریم که در مهر ۱۴۰۳ برای دومین کنگره بزرگ سرداران شهید استان این مراسم فقط در مرکز استان متمرکز نشود.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران با قدردانی از استاندار مازندران بیان‌کرد: استاندار مازندران تشکیل ستاد کنگره سرداران شهید در شهرستان را به فرمانداران ابلاغ کرد و انتظار ما از شهرداران این است که به عنوان اعضای فعال در ستاد حضور داشته باشند.

 

 

مسلمی با اشاره به اینکه مازندران با تاریخی با عظمت و به عنوان دیار علویان باید نماد استانی در تابلوها و فضاسازی شهر آن وجود داشته باشد، یادآور شد: فرهنگ استانی آنقدر پربار و برجسته است که در فضای شهری به مفاخر معنوی آن   بپردازیم.

 

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران مفاخر مذهبی، فرهنگی، ادبی، علمی و… زیادی دارد مانند شیخ فضل الله نوری، آیت الله کوهستانی، علامه حسین‌زاده آملی و … که این مفاخر از سرمایه‌های استان هستند که باید به آن پرداخته شود.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به دومین کنگره سرداران شهید استان تأکیدکرد: یکی از مسائل این کنگره فضاسازی شهری متناسب با این ایام است که در کل استان باید به آن توجه شود و در استان فضا، فضای شهدایی باشد.

 

 

مسلمی افزود: بخش دومی که در مجموعه کنگره پیگیری می‌کنیم بحث محتواست و کتاب‌هایی که باید نوشته شود که بین ۲۲ شهرستان این کتاب‌ها تقسیم شد و هر جایی که امکان دارد بتوانند کتاب بنویسند و دکتر مفید اسماعیلی به عنوان مسئول تدوین کتاب در این کنگره مشغول فعالیت هستند و در هر شهرستان برنامه‌ریزی برای شهدای شاخص، نشان و آرم، مؤلف کتاب و… در اختیار شهرستان است که شهرداران باید در تمام مراحل نظارت کامل داشته باشند و با یک برنامه در شهرستان خودشان از کتاب رونمایی کنند.

 

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور در این همایش با قدردانی از شهرداران شهرستان‌ ( ایزدشهر، رویان، چمستان، نور، بلده) اظهارکرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در حوزه شهرداران نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که شهرداران شهرستان نور همکاری کامل را در این راستا دارند.

 

 

وی‌گفت: فرمانداری باید بر اساس قوانین و مقررات حاکم تصمیم بگیرد که در نهایت در همه زمینه با شهرداران در شهرها همکاری داریم تا کارها سریعتر به مرحله اجرا برسد.

 

فرماندار شهرستان نور بیان‌کرد: شهرداران با همه مشکلات و هجمه‌های فراوان در حوزه‌های مختلف همیشه پای کار هستند و امیدواریم با وحدت قلوب و نگاه انقلابی شهرداران در حوزه توسعه شهری فعالیت کنند.

 

این مسئول افزود: شهرستان نور با ویژگی خاص دریا، جنگل، جلگه و کوهستان ظرفیت منحصر به فردی دارد که امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداران و مدیران به عنوان شهر توریستی، فضایی را با توسعه در شهرستان و اجرای زیرساخت‌ها مهیا کنیم که شرایط مناسبی برای مردم شهرستان و گردشگران فراهم شود.

 

 

علی اصغر مسلم پور شهردار شهر ایزشهر در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: همایش شهرداران استان مازندران به میزبانی شهرداری ایزدشهر برای بررسی مشکلات و ارائه راهکار برگزار شد که سیمای شهری، پسماند، طرح‌های تفصیلی، هادی و جامع و… از مشکلاتی است که در استان باید به آن پرداخته شود.

 

وی گفت: یکی از مشکلات شهرداری ایزدشهر کمبود آب و طرح تفصیلی ایزدشهر است که در طرح تفصیلی با مشاور در حال برطرف کردن مشکلات هستیم که طرح نقشه تفصیلی جدید باید به تأیید کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ استان برسد.

 

شهردار شهر ایزدشهر با اشاره به مشکل آب شرب در ایزدشهر تاکید کرد با توجه به افزایش جمعیت شهری با مشکل کمبود آب و قطعی به ویژه در تابستان روبرو هستیم که با احداث منبع ذخیره مشکل کمبود آب در رستم رود رفع می‌شود.

 

مسلم پور افزود: با توجه به اینکه منابع طبیعی باید زمینی برای مخزن ذخیره در نظر بگیرد و آب و فاضلاب شهری نسبت به اجرا با همکاری شهرداری نور و ایزدشهر اقدام کند اما تا کنون منابع طبیعی برای زمین همکاری نکرد.

 

وی‌گفت: مشکلات طرح تفصیلی و آب شرب ایزدشهر با معاونت عمرانی استانداری مازندران مطرح شد که جلسه‌ای در این راستا با هماهنگی برای پیگیری و رفع مشکلات ایزدشهر برگزار می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ مهر, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو