زمان انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -

شهردا رویان خبر داد:

کلنگ‌زنی پیاده‌راه ساحلی رویان

شهردار رویان گفت: پروژه فاز اول پیاده راه ساحلی و ساماندهی پلاژ شهرداری رویان با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان گلنگ‌زنی شد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سرای نور»، جعفر حسین‌زاده در آئین کلنگ‌زنی فاز اول پروژه پیاده راه ساحلی و ساماندهی پلاژ شهرداری رویان اظهارکرد: این عرصه حدود ۶۰ سال است که برای احداث اماکن خدمات گردشگری و تفریحی واگذار شد و از همان زمان شهرداری رویان اقدامات متعددی در این مکان انجام داد.

 

 

 

وی گفت: اماکن گذشته با گذر زمان دچار فرسودگی شد و دیگر ارائه خدمات بروز و شاخص به شهروندان و گردشگران برای این مجموعه فرسوده فراهم نبود.

شهردار رویان با اشاره به خطی که در طرح تفصیلی رویان از طریق کمیته ساماندهی سواحل به عنوان پیاده راه سلامت و گردشگری مصوب شد، افزود: سال ۱۴۰۱ با مجوز شورای اسلامی شهر رویان، دیواره حد فاصل رودخانه گلندرود و سبزه‌رود به طول یک هزار متر احداث و حدود ۲۰ هزار متر (درناژ) مسیر، سنگریزی پشت دیواره و پی‌ها انجام شد.

 

 

 

حسین‌زاده با اشاره به مشاور برای طراحی خیابان ساحلی و ساماندهی پلاژ شهرداری رویان و قدردانی از مجموعه دانشگاه مازیار رویان، دکتر سالاریان و دکتر قربانی بیان‌کرد: دکتر ابراهیمی دهکردی عضو هیئت علمی دانشگاه مازیار رویان با تلاش و دقت نظر در طول ۶ ماه طرحی را برای خدمات دهی به شهروندان و گردشگران رویان پیشنهاد کردند که این طرح چندین بار مورد بازبینی همکاران و اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت که با اجرای این طرح آرزوی دیرینه مردم رویان برای ساماندهی پلاژ به واقعیت تبدیل می‌شود.

 

 

 

وی گفت: این پروژه در فاز اول برای زیرساخت‌ها به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان از منابع داخلی با مجوز شورای اسلامی شهر رویان تخصیص پیدا کرد و در این مرحله با استفاده از ظرفیت قانونی این اعتبار تا حدود ۳۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات مربوط به روشنایی و آبی افزایش پیدا می‌کند.

شهردار رویان با بیان اینکه این طراحی در دو بخش برنامه‌ریزی شد، افزود: یک بخش برای فضاهای عمومی عام المنفعه رایگانی که به مردم خدمات می‌دهد و بخش دیگر خدماتی که با جذب سرمایه‌گذار از یک ارزش خدماتی بهره‌مند می‌شود.

 

 

حسین‌زاده با اشاره به بخش‌های مختلف که در این پلاژ طراحی شد، اظهارکرد: مسیر پیاده‌روی سلامت، مسیر دوچرخه سواری در طول یک کیلومتر بین دو رودخانه سبزه‌رود و گلندرود، فضاهایی که برای خدمات اقامتی اختصاص پیدا می‌کند، شهربازی، کافه‌هایی که خدمات سالم و ارزشمند گردشگری به مردم ارائه می‌دهد، زمین‌های ورزشی متعدد ساحلی، طرح شنای ویژه آقایان و بانوان با سازه متحرک و … از اقداماتی است که در پلاژ رویان در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

وی با قدردانی از مهندس و پیمانکاران بومی و توانمند و تیم فنی و حرفه‌ای این شرکت، گفت: شرکت مشاور در طراحی دو پل بر روی رودخانه‌های گلندرود و سبزه‌رود آغاز به کار کرد که تا حدود سه ماه آینده عملیات مطالعات و طراحی این دو پل کلیدی برای جاده ساحلی انجام می‌شود.

 

 

شهرداری رویان گفت: جاده ساحلی از رودخانه سبزه‌رود و خیابان ۱۵ متری که تملک شد، ورودی آن ۴۵ متری می‌شود که بعد از عبور از پل سبزه‌رود و گلندرود از این مسیر به خیابان دریا ۱۴ و عمادالاسلام دسترسی پیدا می‌کنیم.

حسین‌زاده با قدردانی از اعضای شورای اسلامی، همکاران، شهرداری و شهروندان شهر رویان، تأکیدکرد: حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر رویان سبب شد تا تصمیمات بزرگی برای توسعه و آبادانی شهر گرفته شود.

وی گفت: مجوز شورای اسلامی شهر رویان برای تخریب و ساخت پل جدید سبزه‌رود پس از ۳۰ سال سبب شد تا مشکل تردد مردم رویان از این پل رفع شود و در سال ۱۴۰۲ از بودجه ۴۵ میلیارد تومانی عمرانی از منابع داخلی، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تخصیص داده شد.

شهردار رویان با اشاره به کلنگ زنی پروژه پیاده‌راه ساحلی رویان، افزود: این پروژه در هفتادمین سال تأسیس شهرداری رویان کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ از بودجه حدود ۶۰ میلیارد تومانی عمرانی شهرداری رویان مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص پیدا کرد.

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر رویان نیز در این مراسم با تبریک روز شوراها اظهارکرد: تعامل و همکاری بین مجموعه شورای شهر و شهرداری رویان سبب شد تا شهرداری در حال ثبات و پیشرفت قرار بگیرد.

محمدرضا بابایی با اشاره به فاز دوم این پروژه افزود: پروژه‌های دیگری در دست اقدام است و مبادی و ورودی و خروجی شهر نیازمند بررسی و اصلاح که در دستور کار قرار گرفت تا از منابع داخلی ساماندهی و اصلاح شود.

 

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر رویان بیان‌کرد: گام اول برای وحدت، مجموعه شورای شهر است که با خرد جمعی شکل می‌گیرد و موضوعات تخصصی بحث و به نتیجه می‌رسد و خروجی آن تعامل، وفاق و همدلی با شهرداری است.

بابایی خاطرنشان‌کرد: امیدواریم زمینه خدمت و توسعه برای شهروندان رویان فراهم شود و تلاش ما همکاری شورای شهر با شهرداری برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان است.

وی با اشاره به پروژه‌های مختلف تاکیدکرد: شهر نیازمند حمایت در شهرستان و استان است و توقع ما حضور پررنگ مدیران شهرستانی در پروژه‌های مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان با بیان اینکه شورای شهر پیگیر مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف است، افزود: این پروژه زمینه اشتغالزایی جوانان و مردم شهر را فراهم، راه دسترسی برای مردم را آسان‌تر و با جذب توریست نقش موثری در رونق اقتصادی شهر ایفا می‌کند.

             

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو