زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس مطرح کرد: بیداری اسلامی یعنی چفیه بر گردن جوانان آمریکایی

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه پیروزی‌های امروز در منطقه را مدیون شهدا هستیم گفت: تعداد چفیه بر گردن جوانان آمریکایی نشان از بیداری اسلامی است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سرای نور»،سردار عبدالفتاح اهوازیان در سالگرد شهید بسیجی مدافع حرم شهید علی جمشیدی، شهدای خان‌طومان و شهدای گمنام شهرستان نور اظهار کرد: شهرستان نور به نخستین شهید بسیجی مدافع حرم از جنس خان‌طومان مزین است و به تعبیر رزمنده‌ها خان‌طومان کربلای پنج مدافعین حرم بود.

 

 

وی گفت: خان‌طومان سوریه در منطقه استراتژیک قرار داشت و محل ارسال مهمات، تجهیزات، نیرو و تغذیه داعش بود که تمام امکانات داعش از ترکیه وارد سوریه می‌شد.

این راوی و خادم‌الشهدا با اشاره به اینکه داعش با چند جابجایی در آن روزها ۳ هزار و ۵۰۰ مجروح و هزار و ۵۰۰ کشته داشت، افزود: رزمندگان ایران بر منطقه سیطره پیدا کردند و کار رو به اتمام بود اما با درخواست آمریکا از روس‌ها برای آتش‌بس چند روزه در منطقه آن‌ها با کمک ترکیه و حامیان خود تلاش کردند راه را برای خود باز کنند.

اهوازیان بیان کرد: مدافعان حرم در مدت هفت سال در مقابل ۱۱۶ کشور حامی داعش، توانستند ۹۰ درصد سوریه، ۵۸ درصد عراق و ۲۳ درصد لبنان را آزاد کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: غربگرایان داخل کشور از حامیان داعش بودند که شهدای مدافع حرم را به سخره می‌گرفتند و با استفاده از رسانه‌های داخلی خود بر علیه مدافعان حرم در کشور تبلیغات می‌کردند.

این راوی و خادم الشهدا با اشاره به ۷۰۰ شهید ایرانی در سوریه تأکیدکرد: ایران سرزمین شهیدان و بیشه شیران است و بدانید اگر در بیشه شیران، شیر غرش نکند، صدای زوزه شغال‌ها بلند است.

اهوازیان با اشاره به کسانی که ادعا می‌کردند زبان دنیا را می‌دانند، اظهارکرد: آن روزها شهدای مدافع حرم را افراد شکست خورده معرفی می‌کردند و فقدان این جلسات احساس می‌شد که آخرین سنگر دفاع از شهدا و ولایت انقلاب اسلامی است که نباید شکست بخورد یا تضعیف شود.

وی‌ گفت: مدافعان حرم با تعداد اندک در مقابل هزاران داعشی و ۱۱۶ کشور حامیان‌ آن‌ها ایستادند و توانستند پیروزی‌ها و افتخارات زیادی به دست بیاورند و کسی در خصوص شیران مدافع حرم، رشادت‌ها و دستاوردهای آن‌ها در آن زمان مطلبی بیان نکرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به جمعیت خروشان مردم شهرستان نور در مراسم سالگرد شهدای خان‌طومان و شهیدعلی جمشیدی، افزود: شهید جمشیدی در وجود مردم تکثیر شد و افتخار این شهرستان و کشور است و بصیرت جوانان امروز که جنگ، انقلاب و امام(ره) را ندیدند و با شنیده‌ها اعتقاد پیدا کردند، بالاتر از بصیرت رزمندگان دوران جنگ است.

اهوازیان با اشاره به مقام شامخ شهدا تأکیدکرد:شهدا برای حفظ اسلام و انقلاب از مال و جان خود گذشتند و سختی‌های زیادی را تحمل کردند مانند شهید جمشیدی که در اردوهای جهادی، راهیان نور، یادواره شهدا و کارهای فرهنگی با تمام وجود خدمت کرد تا به این درجه رفیع دست پیدا کرد.

وی گفت: شهید عزاداری نمی‌خواهد، رهرو واقعی می‌خواهد و امروز روز راست آزمایی است که در ادامه راه شهدا چقدر ثابت قدم هستیم، امام (ره) فرمود«ما در محاصره اقتصادی فرزند رمضان و در محاصره نظامی فرزند عاشورا هستیم» و آیا ما اینگونه می‌اندیشیم یا پست، ثروت و دنیا فریبمان داده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان‌ کرد: امروز در راه گام دوم انقلاب قدم برمی‌داریم و اگر مقاومت رزمندگان در این سال‌ها نبود امروز در غزه این خبرها نبود و وقتی امام (ره) فرمودند «انقلابی بودن مهم نیست اما انقلابی ماندن مهم است» یعنی مراقب باشیم در امانت شهدا که با خونشان این انقلاب و کشور را حفظ کردند، خیانت و کم‌فروشی نکنیم.

اهوازیان با اشاره به سخنان رهبری اظهار کرد: «قاسم یک شهید نیست بلکه یک مکتب است» و مکتب حاج قاسم جذب حداکثری با اخلاق حاج قاسمی بود و شهدای مدافع حرم رهرو مکتب حاج قاسم بودند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم ۲۲ سال فرمانده نیروی قدس بود، تأکید کرد: حاج قاسم حق ماموریت که حق قانونیش بود را دریافت نمی‌کرد چون جهادش فروشی نبود اما کسانی بودند که به خاطر منافع خود به دنبال تخریب حاج قاسم بودند و برای ماموریت‌های خارجی خود روزی چندصد یورو حق ماموریت می‌گرفتند و این فرق بین مکتب حاج قاسم‌ با مدعیان است.

این راوی و خادم‌الشهدا با اشاره به شهادت روزانه فرزندان این کشور در نیروی انتظامی خاطرنشان‌کرد: حاج قاسم فرمانده بود اما در عقب وانت در کنار رزمندگان می‌نشست و این مکتب سردار سلیمانی و راه شهداست که مسئولان باید از این مکتب پیروی کنند که مانند حضرت علی علیه السلام صاحب حکومت باشند اما با فقرا زندگی کنند.

اهوازیان بابیان اینکه امروز پیروزی‌ها را در فلسطین مدیون شهدا و حاج قاسم هستیم، تأکید کرد: دشمنان به دنبال رواج فساد در کشور ما بودند اما کوچه‌های نیویورک مسجد شد و تعداد چفیه در گردن جوانان آمریکایی از چفیه اربعین بیشتر شد و این بیداری اسلامی است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو