زمان انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ -

کاهش آمار حوادث چهارشنبه‌سوری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: در حال حاضر نمی‌توان دربارهٔ حوادث جمع‌بندی نهایی داشت و تا فردا صبح باید درباره نسبت آمار حوادث امسال با سال گذشته صبر کرد.

به گزارش سرای نور؛ سعید شریف‌زاده مدیرعامل آتش‌نشانی تهران در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی دربارهٔ آخرین حوادث چهارشنبه سوری در تهران با گرامیداشت یاد شهدای پلاسکو گفت: در طرح استقبال از بهار در شهرداری تهران از اوایل اسفند ماه شروع شده و تکالیفی برای آتش‌نشانی مقرر شده است.

شریف‌زاده با اشاره به حوادث تأسف‌برانگیز چهارشنبه‌سوری در سال‌های گذشته افزود: متأسفانه برخی از شهروندان شادی این شب را با استفاده از مواد محترقه خطرناک به یک خاطره دردناک تبدیل می‌کنند.

وی با اشاره به تفاوت عمده چهارشنبه سوری امسال با سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه امسال شاهد کاهش آمار هستیم و مردم تهران با تشکیل کمپین «نه به چهار شنبه سوری پرخطر» که درست بعد از حادثه پلاسکو به راه افتاد، نکات ایمنی را بیش از قبل رعایت کردند.

شریف‌زاده در ادامه با تشکر از رسانه‌ها به دلیل همیاری و همراهی با آتش‌نشانی در نمایش خطرات استفاده از موادمحترقه و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها باعث کاهش میزان آمار حوادث شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: در حال حاضر نمی‌توان دربارهٔ حوادث جمع‌بندی نهایی داشت و تا فردا صبح باید درباره نسبت آمار حوادث امسال با سال گذشته صبر کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های آتش‌نشانی از سازماندهی ۵ هزار نفر از نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی در سراسر تهران خبر داد و گفت در هماهنگی با سایر زیرمجموعه‌های شهرداری و سامانه ۱۳۷ و شهربان‌ها و حریم‌بان‌ها، کپسول‌هایی در اختیار دارند که در صورت بروز حوادث از آن استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مأموران آتش‌نشانی به صورت صددرصدی در آماده‌باش کامل هستند و ظرفیت پاسخگوی به سامانه ۱۲۵ به سه برابر افزایش پیدا کرده تا در صورت بروز حوادث آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند.

شریف‌زاده با گلایه از شهروندانی که حتی در شب چهارشنبه سوری باز برای ۱۲۵ مزاحمت تلفنی ایجاد می‌کنند افزود برخی از سهروندان باز هم در این شب مزاحمت تلفنی برای آتش‌نشان‌ها ایجاد می‌کنند هر چند که همکاران توجبه شده‌اند که با مزاحمان نیز مودبانه برخورد کنند افزود اطلاعات این مزاحمین در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

وی گفت مزاحمین آتش‌نشانی نوجوانان و کودکانی هستند که با ایجاد مزاحمت برای آتش‌نشانی تفریح می‌کنند و جزو سرگرمی‌های خود محسوب می‌کنند که در صورت نظارت والدین این مزاحمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران، در پاسخ به سؤالی دربارهٔ ایجاد مکان‌هایی ویژه برای انجام منسجم آتش بازی ایمن گفت: سال گذشته هم این پیشنهاد مطرح شد اما اجرای آن بر عهده آتش‌نشانی نیست. ما برای چنین کاری در اساس‌نامه‌مان مجوزی نداریم اما می‌توانیم همکاری‌های لازم را داشته باشیم. استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و وزارت کشور می‌توانند متولی اجرایی شدن چنین پیشنهادی باشدن.

وی دربارهٔ پایگاه هوایی آتش‌نشانی تهران نیز گفت: رایزنی‌ها برای خرید بالگرد ادامه دارد. موانعی در پیش‌رو هست که بزرگترین آن تأمین اعتبار است که امیدواریم شهرداری تهران آن را دنبال کند.

شریف‌زاده در پایان گفت: عملیات تا فردا صبح ادامه خواهد داشت.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو