زمان انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ -

نگاهی به گلزار شهدای شهرستان نور پس از ۱۵ سال‌ فراموشی!

در سال 96 درصد بسیار کمی از گلزار شهدای شهرستان نور بازسازی شد اما باز هم نیمه کاره رها شد امروز که در خرداد ۱۴۰۰ قرار داریم چند ماهیست داربست‌ها بار دیگر داخل گلزار نصب شده است.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،قصه گلزار شهدای نور شاید به دهه هشتاد برمی‌گردد اما در زمستان سال ۹۶ که برای زیارت قبور شهدا به گلزار شهدای شهر نور رفتیم داربست‌های داخل گلزار مانع زیارت قبور شهدا بودند.

این ماجرا در سال ۹۶ با اعتراض مردم و دل‌آزردگی خانواده شهدا روبرو شد، برای پیگیری این موضوع را از شهردار وقت جویا شدیم که در پاسخ تأکیدکرد: در شش ماه نخست سال ۹۷ در خصوص گلزار شهدا و مقبره شهدایی که در حیاط مسجد جامع، روبروی گلزار قرار دارد اقدامات لازم برای ساخت آن انجام می‌شود و با توجه به اینکه شهرداری بودجه برای این پروژه ندارد با مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر و بودجه داخلی شهرداری برای این امر مهم اقدام می‌کنیم.

 

همزمان در سال۹۶ با توجه به اینکه داربست‌ها مزار یکی از شهدا را تخریب کرده بود این مسئله را با فرماندار شهرستان مطرح کردیم که با دستور فوری داربست‌ها جمع آوری و قبر شهیدی که آسیب دیده بود بازسازی شد.

 

گفتنی است در آن سال درصد بسیار کمی از گلزار شهدا بازسازی شد اما باز هم نیمه کاره رها شد امروز که در خرداد ۱۴۰۰ قرار داریم چند ماهیست داربست‌ها بار دیگر داخل گلزار نصب شده است و برای پیگیری مجدد آن و تکمیل این پروژه با شهردار گفت وگویی اختصاصی داشتیم.

 

فرامرز چمن آرا شهردار نور در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص نصب داربست‌ها و تکمیل گلزار شهدای اظهارکرد: پروژه گلزارشهدای شهر نور همراه با قرارداد بین شهرداری نور و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دهه ۹۰ بود که اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان به این کار اختصاص پیدا کرد.

وی‌گفت: با توجه  به اینکه پیمانکار این پروژه را تکمیل نکرد، شهرداری نور از پیمانکار به مراجع قضایی شکایت کرد و همزمان با این شکایت پیگیر تکمیل گلزار شهدا با اعتبار داخلی هستیم.

شهردار نور در خصوص داربست‌های داخل گلزار تصریح کرد: با نصب داربست در انتظار حضور کارشناس دادگاه برای بررسی عملکرد پیمانکار در گلزار شهدای شهر نور هستیم.

چمن آرا افزود: با بررسی کارشناس مربوطه تا پایان خرداد۱۴۰۰‌ گلزارشهدای شهر نور تکمیل می‌شود

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ خرداد, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو