زمان انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ -

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی:

شهید حمیدرضا الداغی، نمایه غیرت ملی و عزت اسلامی است

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی گفت: شهید حمیدرضا الداغی با اقدام شجاعانه و از سر غیرت‌ورزی، عملاً نقش ناهی از منکر را به نمایش گذارد و ثابت کرد که یک انسان نمی‌تواند با سکوت و بی‌تفاوتی، منکران را یاری دهد که در این صورت، خود نیز در جنایات آنها سهیم است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورمحمد اسماعیل امامزاده کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در خصوص شهید غیرت اظهار‌کرد: تفکیک ارزش‌های انسانی از ارزش‌های الهی کار خطایی است و دین چیزی جز اجابت ندای فطرت انسان‌ها نیست.

وی‌گفت: در دوران بدون مذهب تاریخ بویژه از رنسانس به این  طرف در برخی کشورهای اروپایی پدیده جدید مدرنیسم و سپس پسامدرنیسم برای عریان سازی زنان در مسیر مقابله با دین و تامین نیاز بوالهوسانه سرمایه‌داران شکل گرفت که با بروز فساد گسترده و فروپاشی خانواده، نهایت طی سال‌های اخیر در اروپا جریان ضدفمینیسم از سوی زنان فرهیخته پایه گذاری شد تا زن را به ریل قبل از مدرنیزم برگردانند.

امامزاده در همین ارتباط بیان‌کرد: جریان برهنگی در رنسانس،  اهداف آن را از مسیر اصلی خارج کرد زیرا رنسانس، بیداری انسان‌ها در اروپا را مورد هدف قرار نداد بلکه تحولات اقتصادی را مورد اهتمام خود قرار داد که پیام‌های ضد فرهنگی با قدرت ثروت و جایگاه مدیریتی نتیجه این رویکرد بود.

وی با بیان اینکه مالکیت ارزش انسانی است  و هیچ انسانی نمی‌تواند آن را نفی کند، افزود: اسلام از مالکیت به عنوان حق الناس یاد می‌کند و عده‌ای که می‌خواهند این را نفی کنند بدیهیات را نفی می‌کنند که پیام و کلیپ‌های هدایت شده از آن سوی مرزها، نافی غیرت است که یکی از نیازهای جدی فطرت انسانی را نفی می‌کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی اضافه‌کرد: حجاب یک واژه دینی است که در دنیا به عنوان پوشش از آن یاد می‌شود و اگر آثار به جا مانده از دوران قبل از اسلام  را مانند سنگ نوشته‌ها، کتیبه‌ها و …  مشاهده کنید، زنان‌شان را با پوشش و حجاب می‌بینید که یک نیاز ذاتی است.

 

 

امامزاده گفت: زن گوهری است که پوشش برای او محافظ محسوب می‌شود و مخالفان با جمهوری اسلامی علیه نیاز ذاتی انسان قیام می‌کنند تا به جمهوری اسلامی که پایه دینی دارد، آسیب بزنند.

این مسئول با اشاره به تحریم‌ها تأکیدکرد: داروهای بیماران به ویژه بیماران خاص دور از هرگونه نگاه سیاسی، یک نیاز انسانی است که باید تأمین شود و دشمنان با تحریم به دنبال بالا بردن نارضایتی مردم هستند تا با ایجاد مخالفت‌های مدنی در درون کشور بتوانند با جمهوری اسلامی مبارزه کنند و به آن ضربه بزنند و اقدام شهید حمیدرضا‌ الداغی یک ارزش انسانی محسوب می‌شود.

وی اضافه‌کرد: قاتلینی که این شهدا را هدف می‌گیرند محصول توطئه دیرین  جریان ضدانقلابی و نظام استکباری  هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به معیوب بودن رسانه و نظام آموزشی در کشور اظهارکرد: نظام آموزشی در کشور نیازمند بازنگری است و باید با برنامه‌ریزی در خصوص آموزش، رسانه و خانواده به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه نقاط اصلی میدان رزم تغییر کرده و دشمن تلاش می‌کند در میادین اصلی با آرامش کار کند، تاکیدکرد: پایه اصلی انقلاب اسلامی مبنی بر نیروهای انسانی متعهد و معتقد است و نقش معلمان و اساتید در انسان‌سازی جامعه بسیار مهم و حیاتی است و اگر به نظام آموزشی از مهد تا خروجی دانشگاه توجه نکنیم اهداف اسلامی که آزادی و گسترش ارزش‌های انسانی است،  محقق نمی‌شود.

امامزاده با اشاره به تربیت یک ملت افزود: برنامه تربیتی فقط آموزش نیست بلکه نظام آموزشی باید هوشمندانه و با استفاده از نخبگان، روانشناسان، جامعه‌شناسان، فرهیختگان،  اقتصاددانان و … برنامه‌ریزی شود تا نسلی با معیارهای انسانی و اسلامی بر پایه فطرت تربیت شوند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی گفت: ساماندهی اوضاع کشور نیاز به صبر و مقاومت دارد و چشم انداز آینده کشور امیدبخش است ما می‌توانیم با کمک جوانان و نوجوانان اصلاح ساختاری انجام دهیم تا نسل آینده بتواند درخشان‌تر از نسل اول انقلاب وارد میدان شود و با فطرت انسانی و اسلامی  انقلابی پویا بسازد.

امامزاده افزود: توجه به برنامه‌های فرهنگی با محتوای سازنده و جذاب در کشور می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و ایجاد ساختار جدید با حمایت قانونی و بهره مندی از ظرفیت مردمی یکی از راهکارهای رسیدن به اهداف جامعه اسلامی و انسانی است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو